کامپیوترها قادر به خواندن ذهن افراد می شوند

همواره دانستن اینکه چه در مغز افراد مختلف می گذرد، از ارزو های بشر بوده است و با توسعه تکنولوژی تحقق این آرزو در شرف به حقیقت پیوستن است.

کامپیوترها قادر به خواندن ذهن افراد می شوند

به گزارش کلیک، گروهی از دانشمندان ژاپنی به ریاست پرفسور تاشیماسا در موسسه تکنولوژی کویشو، در شرف برداشتن گامی دیگر درجهت ساخت کامپیوترهای ذهن خوان هستند.
روش کار به این صورت است که شرکت کنندگان در این تحقیق باید کلمات انتخاب شده ای را بخوانند و هم زمان فعالیت مغزی آنها با استفاده از الکتروآنسفالوگرام (برق نگار مغز) یا EEG، مخصوصا در بخش بروکا(ناحیه ازمغز که مسئول تولید سخن است) سنجیده می شود.

آنها کشف کردند که هر سیلاب گفته شده، یک موج مغزی متمایز تولید می کند و این امواج دو ثانیه قبل از ادای کلمات ظاهر می شوند.محققان هم چنین متوجه شدند که هنگامی که کلمات گفته می شوند و هنگامیکه ناگفته باقی می مانند، فعالیت های الکتریکی مغز یکسان است.
این سیستم توانایی تشخیص 7 کلمه ژاپنی و تعدادی از حروف را دارد و گسترش آن امری شگف آور است. با استفاده از این سیستم، روزی ما می توانیم کامپیوتر ها و روبات ها را فقط با استفاده از افکارمان کنترل کنیم یا بدون نیاز به صحبت کردن با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و بزرگترین مزیت این وسیله این است که می تواند در خدمت افرادی باشد که اصلا توانایی صحبت کردن نداردند و لال هستند.

منبع: insider

ارسال نظر