وزیر ارتباطات: فیلترشکن باعث انحراف نوجوانان می‌شود

رسانه کلیک – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به استفاده گسترده از فیلترشکن در کشور گفت: فیلترشکن باعث انحراف کودکان و نوجوانان می‌شود.

وزیر ارتباطات: فیلترشکن باعث انحراف نوجوانان می‌شود

به گزارش کلیک ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی بسیاری از افراد و مسئولان در رابطه با استفاده گسترده از فیلترشکن در کشور عنوان کرد: استفاده از فیلترشکن‌ها در سراسر جهان قفل دارد، اما در سیستم‌های کامپیوتری و موبایل‌های خانواده‌های ایرانی فیلترشکن نصب شده است که باعث می‌شود کودکان و نوجوانان هنگام کار با سیستم به دلیل استفاده از فیلترشکن، مسیر انحراف برای آن‌ها باز شود.

آذری جهرمی در رابطه با استفاده کودکان از فضای مجازی گفت: کودکان باید به فضای مجازی سالم دسترسی داشته باشند و در همین راستا اقدامات خوبی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی برای اجرای طرح سیم کارت کودک در کنار اقدامات خاص اپراتور سوم تلفن همراه، رایتل انجام شده است. همچنین طبق تفاهم با شرکت جی‌ال‌ایکس به عنوان تولید کننده ایرانی موبایل و تبلت، جی‌ال‌ایکس تبلت‌هایی مخصوص کودکان را با اپلیکیشن‌های مناسب و جذابی ایجاد کرد که پروژه انارستان نام گرفت و توانست تا حمایت رهبری را کسب کند.

وی با بیان این که با محتوای غیر اخلاقی و مستهجن برخورد جدی صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مستهجن، مبتذل و غیر اخلاقی در فضای مجازی مخصوصا کانال‌های تلگرامی تعارف ندارد و همچنان جدی خواهد بود اما روند جمع آوری و برخورد با کانال‌های دارای مشکلاتی است و فضای مجازی در برخورد با این کانال‌های غیر اخلاقی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در واقع ابتدا جرم یعنی محتوای مجرمانه منتشر می‌شود و بعد از آن وزارت ارتباطات به دنبال برخورد با آن می‌رود که نشان از وجود یک عقب ماندگی دارد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: سیاست‌های ایران در فضای تلگرام دارای مشکلاتی است چرا که در تفاهم با مدیریت تلگرام به جمع بندی صد درصدی و کامل نرسیده‌ایم. ما باید به روند توسعه پیام رسان‌های بومی برای آماده سازی و انتقال مردم به پیام رسان‌های داخلی ادامه دهیم چرا که از نظر اقتصادی و امنیت اطلاعات کاربران برای کاربران بهتر است.

ارسال نظر