وزیر ارتباطات: اقتصاد ایران غریب‌ پرور است/ بازنشستگی نصف پرسنل وزارت ارتباطات

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات گفت:‌ 50 درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می‌ شوند و این یک فرصت مغتنم است اما نباید به دنبال استخدام در بدنه دولت بود و دولت را بزرگتر کرد.

وزیر ارتباطات: اقتصاد ایران غریب‌ پرور است/ بازنشستگی نصف پرسنل وزارت ارتباطات

به گزارش کلیک به نقل از فارس؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌ گویند به اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی نگاه صنفی نکنید، معنی این حرف مثلا این است که ما در وزارت ارتباطات سال‌ ها دو هلیکوپتر در مجموعه پیام داشتیم که بلا استفاده بود و آن را به اورژانس کشور دادیم و منابع این چنینی در کشور فراوان وجود دارد.

وی اظهار داشت:‌ اقتصاد مقاومتی پروژه نیست بلکه مدل اجرای پروژه است، اگر فرهنگ سازی نکنیم و شجاعت لازم به معنی قدرت و علم را نداشته باشیم،‌ همه در وضعیت سکون باقی می‌ مانیم.

50 درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می شوند

وزیر ارتباطات افزود: با بیان اینکه فناوری اطلاعات تسهیل‌ گر است، گفت: باید ریسک‌ ها را بپذیریم. همه به دنبال استخدام هستند؛ زیرا فرهنگ کارآفرینی در کشور جا نیفتاده است. 50 درصد پرسنل وزارت ارتباطات بازنشسته می‌ شوند و این فرصت را باید غنیمت بشماریم.

آذری جهرمی در رابطه با بازنشستگان پرسنل وزارت ارتباطات گفت: به دنبال استخدام در بدنه دولت نباشید و بنابر هر تبصره و ماده شغل اضافه نکنید، هم‌ اکنون یک بدنه بزرگ دولتی داریم و هر چه در می‌ آوریم باید خرج بدنه دولت کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که نمی‌ توان بی‌ توجه تعدیل کرد و باید کسی که تعدیل می‌ شود در جای دیگر کار کند، اما همین که کسی می‌ خواهد تحول ایجاد کند، گروه‌ های مختلف صنفی مطالبه می‌ کنند و باعث عقب‌ نشینی و ترس اقدام‌ کننده می‌ شوند.

وزیر ارتباطات بیان کرد:‌ تا قبل از پایان اسفند ماه عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی انتشار خواهد شد.

با ادامه اتهام زنی به جوان‌ ها، اقتصادمان به شرکت‌ های خارجی واگذار می شود

جهرمی با بیان اینکه با ادامه روند اتهام‌ زنی‌ ها، عدم آگاهی و چوب لای چرخ جوان‌ ها گذاشتن در فرایند شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتالی، اقتصادمان را به شرکت‌ های بین‌ المللی در چند سال آینده واگذار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فردا نگویید کسی نمی‌ دانست، باید آگاهی داشته باشیم که چه اتفاقی در حال وقوع است. همین‌ طور که با معرفی کتاب به مردم در این باره آگاهی‌ رسانی کنیم؛ در غیر این صورت در فرایند چند سال آینده خودمان، خودمان را بازنده می‌ کنیم.

وزیر ارتباطات‌ گفت: درباره تحول دیجیتالی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی طرحی در حال تهیه برای ارسال به دولت است همچنان که در این رابطه طرح توسعه اشتغال فراگیر در چند استان اجرا شده که در استان‌ های یزد و خراسان رضوی موفق‌ تر بوده است و تا 27 اردیبهشت 97 بحث اشتغال فراگیر را در همه استان‌ ها اجرا می‌ کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات جزو اولین مجموعه‌ هایی بوده که سند پیوست فناوری را تهیه و اجرا کرده، گفت: پیرو الزامات این سند اخیرا یک تولید کننده خارجی اعلام آمادگی کرده که برخی تجهیزات را با توجه به سیاست ما در منطقه ویژه اقتصادی در ایران تولید کند.

جهرمی همچنین با اشاره به وضعیت تولید داخل در صنعت مخابرات، اظهار داشت: کارخانه ITI که در حوزه صنایع مخابراتی فعال بود ورشکسته شده و چون بخش خصوصی بود نتوانستیم آن را احیا کنیم.

همچنین کارخانه ITMC فرآیند احیایش آغاز شده، بخشی از بدهی‌ هایش تقسیط و بخشی نیز بخشیده شده و بخشی از خط تولیدش بازنگری شده است که این کارخانه نماد کشور است و باید احیا شود.

پاسکاری مردم در گرفتن مجوز کسب و کار

وزیر ارتباطات همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم در گرفتن مجوز کسب و کار پاس داده می‌ شوند، عنوان کرد: موردی وجود داشته که یک نهاد 5 کارت هوشمند صادر کرده است.

وی درباره مجوزهای متعدد لازم، بیان کرد: اگر بخواهیم یک مجوز را حذف کنیم صدای آن سازمان همه کشور را پر می‌ کند.

جهرمی افزود: اقتصاد ایران غریب‌ پرور است و سرمایه‌گذار خارجی را تشویق می‌ کند و هزار مانع مقابل راه سرمایه‌گذار داخلی می‌ گذارد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که کسب‌ و کارهای سنتی زیادی در اثر کسب و کارهای اینترنتی از بین رفته‌ اند، گفت: این روند در دنیا بدیهی است و باید راهکارهایی اتخاذ کنیم که با استفاده از فناوری نیروی کار توانمند شود و به کار جدید برگردد.

جهرمی اظهار داشت: در گذشته کارهایی با 20 نفر نیرو انجام می‌ شد و اکنون با 5 نفر قابل انجام است و موضوع افزایش بهره‌ وری همه‌ گیر است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه پیش از این لیستی شامل 21 قلم کالا که به دلیل دارا بودن نمونه داخلی ممنوع‌ الورود می‌ شوند خبر داده بودید و آن لیست چه شد، اظهار داشت: از لیست 21 قلمی 19 قلم مورد تأیید قرار گرفته و در دستور کار هیأت دولت است که این ممنوعیت برای به کارگیری در بخش دولت است و برای بخش خصوصی لازم‌ الاجرا نیست که برای اجرا توسط بخش خصوصی باید مشوق در نظر بگیریم.

ارسال نظر