بیماران کرونایی تحت نظارت سیگنال های wireless و هوش مصنوعی می‌روند

رسانه کلیک - با ادامه همه‌گیری ویروس کرونا، بیمارستان ها در تلاشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند و کارکنان مراقبت های بهداشتی را ایمن نگه دارند. با کمک یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه MIT این شرایط محیا شده است.

بیماران کرونایی تحت نظارت سیگنال های wireless و هوش مصنوعی می‌روند

براساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ( CDC )، بیش از 9000 کارمند مراقبت های بهداشتی در سراسر ایالات متحده با بیماری COVID-19 درگیر شده و حداقل 27 نفر فوت کرده‌اند. برای رفع این مسئله، تیم CSAIL از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT سیستم مانیتورینگ بی‌سیم را راه‌اندازی کرده که به پزشکان اجازه می دهد از راه دور بیماران کرونایی را تحت نظر بگیرند. این دستگاه می تواند علائم حیاتی، الگوهای خواب و حرکتی بیماران را تشخیص دهد.

این دستگاه که Emerald نام دارد و شبیه به یک روتر بزرگ WiFi است که روی دیواری نصب شده و با انتشار سیگنال های بی سیم، وضعیت بیماران را نشان می‌دهد. این سیستم سپس از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کند تا آن الگوها را تحلیل کرده و میزان تنفس، الگوهای خواب و حرکت افراد را ارزیابی کند.

دستگاه Emerald به اندازه کافی حساس است تا حرکت قفسه سینه را تشخیص دهد (که دیتای آن به سرعت تنفس تبدیل می شود) و بین افراد مختلف تمایز قائل شود. این دستگاه می تواند بگوید چه زمانی بیمار در تنفس دچار مشکل می شود. همچنین از راه دور می توان به کلیه اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

تیم CSAIL در حال حاضر دستگاه Emerald را برای استفاده در یک مرکز مسکونی راه‌اندازی کرده تا از آن برای نظارت از راه دور روی یک بیمار COVID-19 استفاده کند. با بهبودی بیمار، سیستم تشخیص داد که میزان تنفس وی از 23 به 18 تنفس در دقیقه کاهش می‌یابد، خواب او بهبود یافته و او با سرعت بیشتری در اطراف آپارتمان خود قدم می‌زند.

دکتر Ipsit Vahia، استادیار روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: «با توجه به اینکه دستگاه Emerald چگونه می‌تواند داده های مهم بهداشتی را بدون هیچ گونه تماس بیمار دریافت و پردازش کند، می‌تواند خطر ابتلا پزشک و پرستار به کرونا را به حداقل برساند.» این امر می تواند به کادر درمانی درگیر با همه‌گیری ویروس کرونا به ویژه در مکان هایی که بسیاری از بیماران در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار دارند، بسیار کمک کند

از آنجا که تعداد بیماران کرونایی افزایش یافته است، دستگاه Emerald می تواند به بیماران بیشتری اجازه دهد تا در خانه بمانند اما تحت نظر متخصصان مراقبت های بهداشتی باقی بمانند.

ارسال نظر