افزایش اهمیت سازگاری با موبایل در رتبه بندی سایت ها در گوگل

احتمالا آخرین اقدام گوگل شرکت ها را مجاب خواهد کرد که سایت های خود را برای نمایش در موبایل سازگار کنند زیرا این شرکت اعلام کرده از این پس در الگوریتم رتبه بندی سایت ها اهمیت سازگاری با موبایل را بسیار بیشتر خواهد کرد.

افزایش اهمیت سازگاری با موبایل در رتبه بندی سایت ها در گوگل

به گزارش کلیک، اگرچه ممکن است این تغییر کوچک به نظر بیاید اما تاثیر بزرگی روی شرکت هایی خواهد گذاشت که هنوز نسخه های سازگار با موبایل سایت خود را به راه نینداخته اند. گوگل اعلام کرده که این تغییر روی سایت های دارای نسخه موبایل تاثیر نخواهد داشت و برای دیگر سایت ها یک تست سازگاری با موبایل و یک راهنما برای مدیران آن ها ارائه خواهد کرد. تغییرات از اول ماه می اعمال خواهند شد تا مدیران سایت برای آماده سازی وقت داشته باشند. با این حال زمان در حال گذر است و پیامد های نادیده گرفتن تغییرات شدید خواهد بود.

اولین تلاش گوگل برای در نظر گرفتن کیفیت نسخه موبایل یک سایت الگوریتمی به نام موبایل گدون (mobilegeddon) بود که استفاده از آن از آوریل سال گذشته شروع شد. قرار بود موبایل گدون پایه رتبه بندی سئوی سایت ها را عوض کند و نتایج آن برای سایت هایی که به نسخه موبایل اهمیت نداده بودند خوب نبود. تحقیقی روی فعالیت کاربران سایت های معتبر در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان داد که ترافیک اصلی سایت هایی که نسخه سازگار با موبایل نداشتند در اولین ماه های الگوریتم جدید گوگل ده درصد افت داشت. این کاهش ترافیک تاثیر بزرگی روی بودجه های بازاریابی داشت و در حالی که هر سال هزینه هر کلیک شانزده درصد افزایش و میزان کلیک ها نه درصد کاهش داشت شرکت ها مجبور شدند برای جستجوی موبایل پرداخت شده (mobile paid search) هزینه کنند. به بیان دیگر شرکت ها باید برای کلیک های کمتر پول بیشتری می پرداختند.

گوگل اعلام کرده: هدف به دست آوردن پاسخ مناسب به چیزی است که به دنبال آن هستید، بدون توجه به دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید. افراد باید بهترین جواب به نیاز خود را پیدا کنند، چه در حال استفاده از موبایل و تبلت باشند یا کامپیوتر رو میزی.

گوگل برای تصمیم خود دلیل خوبی دارد. ترافیک استفاده از اینترنت از طریق موبایل رشد سریع تری نسبت به ترافیک کامپیوتر های رومیزی دارد و به زودی از آن پیشی خواهد گرفت. گوگل برای بهتر کردن کار با موبایل کار های دیگری هم انجام داده است، مانند پروژه "صفحه موبایل سریع" یا AMP.

AMP یک نوآوری با کد آزاد است که می خواهد با ارائه شاخص های تکنیکی صفحه های موبایل را برای انتشار دهندگان اخبار بهینه سازی کند تا بتوانند کد، اسکریپت و تبلیغات اضافی پایین آورده سرعت سایت را کاهش دهند.

برای شرکت ها منافع تولید نسخه های سازگار با موبایل زیاد واضح نیست. بر اساس آمار تحقیق سال گذشته بازدید کنندگانی که از موبایل استفاده می کنند عایدی بسیار کمتری را نسبت به استفاده کنندگان از نسخه های رومیزی تولید می کنند.

منبع : toptechnews

ارسال نظر