60 خدمت دولتی در بستر زیرساخت های تلفن همراه ارائه می شود

رسانه کلیک - رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ساختار اداری کشور 40 سال است که هیچ تحولی نداشته؛ از این رو، 60 خدمت اداری کشور با هدف ایجاد تحول در این نظام، آماده ارایه در زیر ساخت تلفن همراه است.

60 خدمت دولتی در بستر زیرساخت های تلفن همراه ارائه می شود

به گزارش کلیک ؛ به نقل از ایرنا، نصرالله جهانگرد روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی معماری سازمانی ایران در دانشگاه شهید بهشتی افزود: اکنون دولت همراه در کشور راه اندازی شده اما شمار محدودی به خدمات آن از طریق تلفن همراه دسترسی دارند.

وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم، این 60 خدمت اداری قابل دسترسی برای همه کاربران تلفن همراه خواهد بود و مردم می توانند این خدمات را از طریق تلفن همراه دریافت کنند.

جهانگرد این اقدام را گام مهم برای ایجاد تغییر و تحول اساسی در ارایه خدمات دولتی پس از 40 سال ارزیابی کرد و گفت: کاهش کاغذ بازی های اداری، افزایش بهره‌ وری و رضایت مردمی مهمترین نتیجه این اقدام است.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: تلاش برای طراحی معماری نوین سازمانی از سال 1380 کلید خورد و در دولت یازدهم، 6 سامانه بزرگ و اصلی برای آن طراحی شد.

جهانگرد از ایجاد درگاه ملی دولت هوشمند به عنوان یکی از این سامانه ها یاد کرد و گفت: اکنون یک هزار و 700 خدمت اداری که تاکنون به صورت سیلویی عرضه می شد، دارای ساختار واحد شدند.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از خدمات دولت احصاء و دارای شناسنامه شده اند و در درگاه دولت هوشمند، برای مردم قابل دسترسی هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه این خدمات در درگاه دولت هوشمند عرضه شد، افزود: البته تعداد کمی از آنها در همین درگاه قابلیت عرضه دارند و بقیه با مراجعه به سامانه اصلی ارایه خدمت می کنند.

وی با اشاره به آماده سازی سامانه یکپارچه صدور مجوزها در ماه های اخیر گفت: دو هزار و 100 مجوز در طول تاریخ اداری ایران ایجاد شده است که 25 عدد آنها راکد بودند.

به گفته جهانگرد، بقیه مجوزها احصاء شده و در سامانه مذکور قرار گرفته اند.

وی سامانه دیگر را سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی کرد و افزود: مردم می توانند در این سامانه هر نوع اطلاعات دولتی که نیاز دارند را دریافت کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات به راه اندازی کار پوشه ملی ایرانیان در آخرین روزهای کاری دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مردم هر مارکی که از دولت دریافت می کنند، از طریق این کار پوشه خواهد بود که برای همه آحاد کشور فعال خواهد شد.

جهانگرد با بیان اینکه موضوع ایمیل ملی از دید خیلی ها موضوعیت نداشت، یادآور شد: بر این اساس کار پوشه ملی راه اندازی شد تا مردم در مراجعه به هر دستگاهی نیاز به ارایه کپی نداشته باشند.

ارسال نظر