تلفن همراهی که بدون باتری تماس می‌گیرد

کلیک - عده ای از محققان آمریکایی موفق به ساخت یک تلفن همراه شده اند که نیازی به باتری ندارد و می توان از آن برای برقراری تماس استفاده کرد؛ البته کیفیت مکالمه زیاد در این گوشی بالا نیست.

تلفن همراهی که بدون باتری تماس می‌گیرد

به تازگی عده ای از محققان آمریکایی پس از سال ها تحقیق موفق به ساخت تلفن همراهی شده اند که برای برقراری تماس نیازمند باتری نیست و نیروی آن از طریق هوای رقیق اطراف آن تأمین می شود. اگر چه این گوشی کارایی زیادی ندارد و هنگام برقراری تماس با آن، صدای طرف مقابل به سختی قابل شنیدن است؛ اما در نوع خود اختراع جالبی است.

مخترع این گوشی معتقد است که اگر قرار باشد یک وسیله بدون نیاز به باتری ساخته شود، بهتر است آن وسیله یک تلفن همراه باشد. گاهی اوقات برقراری تماس یا ارسال پیام با گوشی بسیار ضروری است، اما اتمام شارژ باتری گوشی این کار را برای شما غیر ممکن می کند.

زمانی که گوشی فاقد باتری باشد، باید از روشی برای تأمین انرژی آن استفاده کرد که گوشی انرژی مورد نیاز خود را به واسطه آن روش از محیط پیرامون خود دریافت کند.

همانطور که می دانید نیروی برخی از چراغ ها توسط پانل های نور خورشیدی و سیستم های برق فوتو ولتاییک (سیستم های تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی) تامین می شود. گاهی اوقات فرکانس های رادیویی و امواج وای فای نیز می توانند به عنوان انرژی مورد استفاده قرار بگیرند. اعضای تیم سازنده این گوشی بدون باتری موفق شده اند با استفاده از امواجی با فرکانس کم، چند میلی وات برق ایجاد کنند. این امواج از ایستگاهی ارسال می شوند که تنها ۱۵ متر با گوشی فاصله دارد اما مشکل اینجا است که تلفن های همراه معمولی برای برقراری تماس نیاز به ۸۰۰ میلی وات برق دارند که ده ها هزار برابر بیش از برق تولید شده توسط دانشمندان برای تأمین نیروی این گوشی است. به همین دلیل در این گوشی برای برقراری تماس از یک فناوری آنالوگ استفاده شده است؛ زیرا تبدیل صدای انسانی به سیگنال های دیجیتالی انرژی زیادی مصرف می کند.

این تلفن همراه فاقد باتری تنها دارای یک پد شماره گیری حساس به لمس است و برای سوییچ کردن بین صحبت کردن و شنیدن سخنان طرف مقابل باید یک دکمه را فشار دهید و گاهی اوقات هم مکالمه قطع و وصل می شود. در ضمن این گوشی فاقد صفحه نمایش لمسی است؛ زیرا صفحه نمایش لمسی گوشی ها نیازمند ۴۰۰ میلی وات برق است که صد هزار برابر بیشتر از برقی است که این تلفن دریافت می کند.

سازندگان این گوشی قول داده اند که کیفیت مکالمه در این گوشی در آینده بهتر شود. در ضمن این گوشی در آینده مجهز به یک صفحه نمایش دارای جوهر الکترونیکی خواهد شد تا کاربران بتوانند از این گوشی برای ارسال پیام نیز استفاده می کنند و حتی ممکن است دوربین سلفی هم یکی از امکانات آینده این گوشی باشد. در ساخت این تلفن از تجهیزات از پیش ساخته شده استفاده می شود؛ بنابراین هزینه ساخت آن نسبت به گوشی های معمولی کمتر است. با داشتن این گوشی دیگر نگران تمام شدن شارژ آن نیستید!

ارسال نظر