فریبکاری از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه تمامی ندارد

رسانه کلیک - کلاهبرداری های صورت گرفته در چند هفته اخیر از برخی خدمات اپراتورهای ارتباطی کشور همچنان دامن مشترکان اپراتورهای تلفن همراه را گرفته و شکایت آنها از این مساله به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب شده وی از اپراتورها بخواهد ضمن رسیدگی، این تخلفات را در مراجع مربوطه پیگیری کنند.

فریبکاری از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه تمامی ندارد

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ برخی کاربران اپراتورهای تلفن همراه در روزهای اخیر پیامکی را دریافت کردند مبنی بر اینکه در برابر ارسال عددی به سرشماره هایی خاص، شارژ رایگان هدیه به آنان تعلق می گرفت، اما بررسی ها نشان داد این پیامک فقط فریبکاریی بیش نبوده است و کاربران زیادی متضرر شده اند.

تعدادی از کاربرانی که در این پیامک ضرر دیدند با مراجعه به صفحه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برخی شبکه های اجتماعی شکایت های خود را مطرح کردند.

شخصی که خود را (jalaldeldarا) معرف کرده نوشته است: آقای جهرمی هر روز برای من از این پیامک ها می آید، پولمان را می دزدند که هیچ، عقلمان را هم می خواهند بدزدند.

یکی دیگر نیز به اسم (mohamad_dehbashi) نوشته است: خدا خیرت بده، اینها ما را خیلی اذیت می کنند.

با توجه به این انتقادها، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به شکایت های مردمی در شبکه اجتماعی خود نوشت: با کلاهبرداری‌ ها برخورد جدی می‌ کنیم.

وی عنوان کرد: همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته اند با پیامک‌ های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری ها و کلاهبرداری‌ هایی که در این زمینه صورت می‌ گیرد، مقابله جدی شود ( پاسخ وزیر ارتباطات به اعتراض کاربران درباره پیامک های تبلیغاتی مزاحم ).

آذری جهرمی اظهار کرد: پس از آنکه در عید فطر، عده‌ ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰گیگابایتی، تعدادی از مشترکان را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ ای دیگر با سوء استفاده از سرویس های ارزش افزوده، اقدام به کلاهبرداری از مشترکان کرده اند ( دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری پیام دروغ اینترنت رایگان ).

وزیر ارتباطات ادامه داد: در مورد قبلی، برای بیش از ۳۱۰۰ قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ برگشت داده شد و در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات، توقیف فعالیت سرویس های ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد ( 3100 نفر قربانی کلاهبرداری‌ های پیامکی / توقیف فعالیت سرویس دهندگان متخلف ).

به اپراتورها ابلاغ شده در یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس های ارزش افزوده را برگشت دهند و با تکمیل مستندات، این شرکت ها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی گردند.

وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌ های این چنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به طمع شارژ رایگان عضو هر سرویسی نشوند

در واکنش به این مشکلات و دستور آذری جهرمی، شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) درباره کلاهبرداری صورت گرفته افزود: مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید هنگامی که با پیام هایی با مضمون وعده شارژ رایگان و یا بهره مندی از جوایز ویژه مواجه می شوند به خصوص با سر شماره های متفرقه و یا شخصی هوشیاری بیشتری به خرج دهند.

شاهین آرپناهی بیان کرد: مشترکان باید بدانند در پس چنین پیام هایی، اهداف تجاری نهفته است و از زدن روی شماره خواسته شده خودداری کنند.

وی اضافه کرد: مشترکان بدانند چنین پیام هایی برای آنان هزینه به دنبال خواهد داشت، بنابراین در استفاده از چنین پیام ها دقت کنند.

مدیرکل ارتباطات همراه اول، از برخورد جدی با افرادی که از روش های غیراخلاقی برای جذب مشترک می کنند خبر داد و گفت: خط تلفن این افراد و پیمانکاران قطع می شود.

وی با اعلام بستانکار شدن مشترکانی که در روزهای اخیر خسارت دیده اند، تصریح کرد: سیم کارت های متخلفان نیز قطع شده است.

پیگیری از دو اپراتور دیگر ایرانسل و رایتل درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع چنین تخلفاتی، همچنان به نتیجه نرسیده است.

ارسال نظر