عینک گوگل تک چشمی می شود؟

با اینکه اولین نسل از عینک­های گوگل با شکست مواجه شد، اما گوگل از لحاظ استاندارد­های فنی، از آن نا امید نشده است.

عینک گوگل تک چشمی می شود؟

به گزارش کلیک، این عینک به دلیل انعطاف و چرخش، می­تواند به صورت یک چشمی در بیاید. مشخصات فنی ورژن اولیه­ی این اختراع همین هفته در مرکز ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده، به ثبت رسید.

این دستگاه در یک سمت صورت و در بالای گوش قرار می­گیرد. صفحه نمایش آن نیز درست بالای چشم قرار می­گیرد. تصاویر و مستندات این اختراع با عنوان "دستگاه پوشیدنی با ورودی و خروجی سازه ها" قابل مشاهده است. این اختراع دستگاهی­ را توصیف می­­کند که پس از تنظیم بر روی سر هر کاربر، همان فرم یا پیکر بندی را در آینده حفظ خواهد کرد. یک منشور در این دستگاه به کار رفته است که باعث می­شود بتوانید در هنگام تماشای فیلم، آن را با هر ۲ چشم مشاهده کنید.

علیرغم ستایش دنیای تکنولوژی از این دستگاه و همچنین شور و هیجان اولیه­ای که پس از اعلان نام این دستگاه در سال ۲۰۱۲ به وجود آمده بود، نسل اول این عینک­ها که در سال ۲٠۱٣ منتشر شد، شکست خورد! این عینک به اینترنت وصل می­شد و حجم بیش از اندازه­ای از عکس­ها و نگاره­ هایی را که با چشم معمولی قابل رویت نبودند، بارگزاری می­کرد. قسمت پوشیدنی این دستگاه بسیار توی چشم­خور بود. تعداد زیادی از مردم نیز در رابطه با حمله­ به حریم خصوصی شان شدیداً احتیاط می­کردند. من جمله زمانی که این عینک بدون اطلاع دادن به کاربران، شروع به فیلم­برداری از آن­ها می­کرد.

گوگل، فروش این عینک را در ماه ژانویه متوقف کرد و گفت به فرصتی برای مکث و تنظیم مجدد برنامه های خود نیاز دارد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که یک نسخه جدید از این محصول در سال ۲۰۱۵ راه اندازی مجدد می شود، اما این طرح نیز به وقوع نپیوست. گفتنی است که تونی فادل، مغز متفکری که که ایده ی آی پاد و ترموستات هوشمند نست را پیاده سازی کرده است، در حال حاضر در این پروژه همکاری می کند. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که این دستگاه به عنوان یک دستگاه شرکتی راه اندازی مجدد شود.

مثل همه­ اختراع ها هیچ تضمینی برای این تازه به ثبت رسیده وجود ندارد و مشخص نیست تصویری که در سپتامبر ۲٠۱۲ از این تکنولوژی به نمایش در آمده است، می­تواند خواسته­ی کاربران را برآورده کند یا خیر! به هرحال، گوگل، مدت­ها قبل از از اینکه واکنش مردم در رابطه با عینک گوگل برخیزد، می­توانست با ارائه یک دستگاه ساده­تر، کاربران کم­تری را دچار این سرگردانی کند.

گوگل، فورا به درخواست­ها پاسخ نداده است.

منبع : cnet

ارسال نظر