فروش بازی Monster Hunter: World از مرز 8.3 میلیون نسخه عبور کرد

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین گزارش مالی شرکت ژاپنی «کپ کام»، میزان فروش بازی Monster Hunter: World تا پایان ماه ژوئن امسال (اواسط تیر) به بیش از 8.3 میلیون نسخه رسیده است.

فروش بازی Monster Hunter: World از مرز 8.3 میلیون نسخه عبور کرد

چندی پیش شرکت بزرگ و پرآوازه کپ کام جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را با حضور سرمایه گذاران و مدیران برگزار کرد و در خلال آن به بررسی درآمد و سود و همچنین میزان و آمار فروش بازی های ویدیویی پرداخت.

در نگاه اول، شرکت کپ کام پردرآمدترین فصل خود در سال جاری میلادی را تجربه کرده است که بازی پرطرفدار و محبوب Monster Hunter: World بخش عمده ای از این درآمد خیره کننده را به خود اختصاص داده است. بر این اساس، درآمد کلی شرکت کپ کام نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی چیزی در حدود 46.5 درصد افزایش داشته است که آمار شگفت انگیز و قابل توجهی به شمار می رود.

اما نکته جالب گزارش این است که درآمد عملیاتی و معمولی این شرکت ناشر بزرگ بازی های ویدیویی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل به ترتیب با رشد 550.8 درصد و 610.6 درصدی مواجه شده است که این موضوع موفقیت خارق العاده و بی نظیر بازی Monster Hunter: World در دو پلتفرم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 را نشان می دهد.

فارغ از درآمد کلی کپ کام، تازه ترین گزارش مالی این شرکت که در روز دهم تیر ماه سال جاری (31 ژوئن سال میلادی 2018) به پایان رسیده است، به فروش 8.3 میلیون نسخه ای بازی Monster Hunter: World بر روی دو کنسول نسل هشتم Xbox One و PlayStation 4 اشاره می کند. به گفته سازندگان، شرکت کپ کام تا روز یاد شده بیش از 8.3 میلیون نسخه از نسخه کنسولی بازی به خرده فروشان سراسر جهان ارسال شده و جالب تر اینکه روزانه به تعداد بازیکنان و کاربران این عنوان ویدیویی افزوده می شود.

شرکت کپ کام در جریان این جلسه درباره میزان فروش بازی Monster Hunter: World این چنین گفت:

در طول این سه ماه، بازی Monster Hunter: World که در سال مالی گذشته شرکت کپ کام منتشر شد، نه تنها محبوبیت خود را حفظ کرده، بلکه به تعداد طرفداران و هواداران آن نیز افزوده شده و در نهایت به فروش 8.3 میلیون نسخه ای دست یافته است.

دو ماه پیش بود که سازندگان تخفیف 13 درصدی بر روی نسخه کنسولی بازی Monster Hunter: World اعمال کردند که به نظر می رسد این تخفیف تاثیر به سزایی در فروش این عنوان ویدیویی گذاشته است. تا پیش از این تخفیف، فروش این عنوان ویدیویی روند نزولی به خود گرفته بود و شرکت کپ کام برای مقابله با کاهش درآمد، با اعمال این تخفیف به روند نزولی فروش بازی خاتمه داد.

با این حال، بازی Monster Hunter: World با اینکه هم اکنون به قیمت 59.99 دلار در دو فروشگاه پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد، لیکن همچنان فروش بسیار خوب و رضایت بخشی را تجربه می کند و با تمام قدرت به موفقیت خود ادامه می دهد.

ذکر این نکته مهم است که کمتر از سه ماه پیش، شرکت بزرگ کپ کام میزان فروش بازی Monster Hunter: World را برابر با 7.9 میلیون نسخه اعلام کرده بود. بدین ترتیب، بر اساس جدیدترین گزارش سازندگان، این عنوان ویدیویی در عرض کمتر از سه ماه بیش از 400 هزار نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.

در همین رابطه، گفتنی است؛ فروش 8.3 میلیون نسخه ای بازی Monster Hunter: World در سراسر جهان باعث شده تا این اثر رکورد پرفروش ترین بازی تاریخ شرکت کپ کام را نیز جا به جا کند. تا پیش از موفقیت بازی، Resident Evil 5 به عنوان پرفروش ترین بازی تاریخ این شرکت شناخته می شد که حال این لقب به جدیدترین نسخه سری مونستر هانتر نسبت داده شده است.

جالب اینجا است که تا به امروز، موفقیت و فروش خیره کننده این عنوان ویدیویی فقط مختص دو پلتفرم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 است و هنوز نسخه رایانه شخصی بازی به دست بازیکنان و طرفداران این پلتفرم نرسیده است.

لازم به ذکر است؛ بازی محبوب و پرطرفدار Monster Hunter: World در تاریخ ششم بهمن ماه سال 96 (26 ژانویه سال جاری میلادی) توسط شرکت ژاپنی کپ کام بر روی دو کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و هم اکنون نسخه استاندارد آن با قیمت 59.99 دلار در دو فروشگاه پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد.

به علاوه، نسخه رایانه شخصی این عنوان ویدیویی کمتر از دو هفته دیگر (پنج شنبه 18 مرداد ماه سال 97 مصادف با 9 آگوست) در اختیار پی سی بازها و بازیکنان قرار می گیرد و علاقه مندان هم اکنون می توانند این نسخه را به مبلغ 59.99 دلار از طریق فروشگاه استیم پیش خرید کنند.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با میزان فروش بازی Monster Hunter: World چیست؟ به نظر شما، این رکوردشکنی تا چه زمانی ادامه پیدا می کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر