در مراسم اختتامیه رویداد موپک چه گذشت؟

رسانه کلیک - در مراسم اختتامیه رویداد موپک از کورش‌مال به عنوان سردمدار حامیان و گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سرمایه‌گذار حوزه کسب و کارو کارآفرینی تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه رویداد موپک چه گذشت؟

به گزارش کلیک؛ به نقل از روابط‌ عمومی کورش‌مال، در مراسم اختتامیه رویداد موپک که بعد از ظهر جمعه ۲۸ مهر ماه در سالن شماره ۹ پردیس سینمایی کورش برگزار شد؛ ۱۱ تیم پس از فرصت ارائه ۵ دقیقه‌ای و همچنین ۳ دقیقه زمان اختصاصی پاسخگویی به سوالات داوری، نتیجه حداقل سه شبانه‌‌روز تلاش خود را به دست آوردند.

موپک

حضور پررنگ و استقبال مدیران و مسئولان حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری، یکی از نکات قابل‌توجه این رویداد بود که اسامی برخی از این میهمانان عبارت است از دکتر بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، مهندس هاشمی مدیر کسب و کار نوین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، دکتر سید مازیار علوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه خدمات شهری منطقه پنج تهران، مهندس علیخانی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر، مهندس همتی رییس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، مهندس رحیمی کارشناس کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، مهندس عبدالغفاری مدیرعامل رسانه گویا آی‌تی، مهندس روح‌پور از مدیران شتاب‌دهند دیموند، مهندس ذوالفقاری نماینده دانشگاه علم و فرهنگ، مهندس آریا کرنافی مدیر رسانه کلیک، خانم علیزاده نماینده اولین هفته‌نامه اختصاصی استارت‌آپ‌ها (شنبه مگ)، نماینده سامانه آنلاین ایوند، مهندس ثابتی نماینده بانک انصار.

موپک

بخش دوم مراسم اختتامیه پس از ارائه تیم‌های شرکت‌کننده، با سخنرانی دکتر سید حسین حسینی دبیر اجرایی رویداد آغاز شد.

دکتر سید حسین حسینی دبیر اجرایی رویداد موپک با ارائه گزارشی جامع از آنچه در رویداد موپک رخ داد، گفت: ۹۰ نفر متقاضی ثبت‌نام داشتیم که ۱۰ - ۱۲ نفر از این اشخاص به دلایل شخصی امکان حضور در رویداد را نیافتند و همچنین ۲۰ - ۳۰ نفر نیز بیش از ظرفیت درنظر گرفته شده درخواست شرکت نمودند که بنا به ضوابط درنظرگرفته شده، از پذیرش‌شان معذور شدیم؛ بنابراین در مجموع می‌توان گفت ۱۲۰ نفر متقاضی شرکت در رویداد داشتیم.

موپک

وی افزود: ۵۰ ایده، مرتبط با محورهای تعریف شده، در روز اول رویداد ارائه شد. از این تعداد نهایتا ۱۱ تیم با مشارکت ۸۵ نفر که توسط دوستان حاضر در رویداد رأی کسب نموده بودند برای رقابت آماده شدند.

موپک

دکتر سید حسین حسینی ادامه داد: آنچه در این رویداد اتفاق افتاد ماحصل نگاه سیستمی به موضوع ایده‌پردازی توسعه شهری بود. ما با حمایت مدیریت محترم کورش‌مال تلاش کردیم مردم را نیز در این امر مشارکت دهیم. کوشیدیم فرهنگ کارآفرینی و ایده‌پردازی شهری را ترویج دهیم. می‌دانیم که کار ما اولین گام در دعوت مردم به عرصه ایده‌پردازی است و بابت این اتفاق خوشحالیم.

موپک

دبیر اجرایی رویداد موپک اظهار داشت: هدف دیگر ما از برگزاری این رویداد ایجاد تعامل و آشنایی بین تیم‌های استارت‌آپی جدید و تیم‌های باتجربه سابق بود و به همین جهت بخشی از رویداد را به برگزاری نمایشگاه اختصاص دادیم تا بتوانند از تجربیات ایشان بهره‌مند شوند.

موپک

دکتر سید حسین حسینی در پایان سخنانش از مدیران مجموعه شهرداری و حامیان و سرمایه‌گذاران این رویداد مخصوصا شهردار محترم منطقه پنج و همکاران‌شان، مدیریت کورش‌مال و گروه صنعتی گلرنگ تقدیر و تشکر کرد.

موپک

مهندس سلامت مدیر بازاریابی کورش‌مال که به عنوان رابط رویداد و به نمایندگی از مدیریت کورش‌مال به ایراد سخن پرداخت گفت: هدفمان در برنامه‌ریزی رویداد موپک این بود که برای چنین اتفاق مفید و مثمرثمری که در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم عزیز کشورمان برگزار شده است، میزبان خوبی باشیم. همه واحدهای کورش‌مال در تلاشی شبانه‌روزی کوشیدند تا کلیه امکانات و خدمات را در خور رویداد فراهم سازند.

موپک

مدیر بازاریابی کورش‌مال گفت: از نظر ما همه شما عزیزان برنده ‌هستید چراکه هدف، انجام کارتیمی بود که خوشبختانه به این هدف نائل آمدیم. این مهم نیست که ایده‌تان بین ۳ ایده برتر باشد؛ بلکه مهم این است که تیم‌هایی که تشکیل دادید را همچنان حفظ نمائید و به راهتان ادامه دهید قطعا می‌توانید ایده‌های بهتری را بپرورانید و در حوزه کسب و کار، کارآفرینی داشته باشید.

موپک

مهندس سلامت با مثبت ارزیابی کردن میانگین سنی کارمندان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف گفت: درصد اشتغال نیروی جوان، مبین ارزش و اعتباری است که به قشر جوان داده می‌شود و این مقبولیت می‌تواند انرژی و توان مثبت ما برای اثبات کردن توانمندی‌هایمان باشد.

موپک

ایشان به عنوان نماینده کورش‌مال بیان کرد: از اینکه توانستیم این کار بزرگ را با همراهی شما جوانان به انجام رسانیم مسروریم. ما اطمینان داریم که در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم. اگر نگاهی به درآمد نفتی و یا حتی تحریم‌ها داشته باشید متوجه می‌شوید که امروز دیگر تحریم‌ها محدود به نفت نیستند اینک همه ابرقدرت‌های جهان می‌دانند که دنیا به سمت تکنولوژی و نوآوری پیش‌می‌رود و به همین دلیل است که غالبا کسب‌و کارهایی که در این حوزه فعال بوده‌اند مورد هجوم قرار می‌گیرند با این وجود ما امیدواریم و به خود اطمینان داریم که می‌توانیم در این عرصه موفق باشیم.

موپک

مهندس زادمهر دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناور‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: معاونت علمی و فناوری ستاد ریاست‌جمهوری در این چهار سال، سعی کرده است در حوزه کسب و کار کشور تغییر ایجاد نماید. فشار زیادی به کسب و کار‌های جدید کشور وارد شد اما دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور همواره تلاش کردند این کسب و کارها را پشتیبانی کنند.

موپک

وی تصریح کرد: شاید در سال دهها استارت آپ برگزار شود؛ ما استقبال می‌کنیم چرا که هدف را آموزش و ترویج می‌دانیم. ترس از ارائه ایده باید فرو نشیند. این تلاش‌ها باید پیوسته باشند. اگر استارت‌آپی می‌خواهد موفق باشد باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشد زیرا می‌خواهد کسب و کار کشور را تغییر دهد.

دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناور‌های نرم و هویت‌ساز گفت: ما به دنبال به وجود آوردن شرکت‌های خلاق هستیم. امروز می‌دانیم که به جای تمرکز بر تکنولوژی باید به دنبال نوآوری بود. ایده‌های نوآورانه می‌توانند معضلات شهری را حل کنند.

موپک

مهندس امینی‌نیک مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سخنران بعدی رویداد عنوان کرد: گروه صنعتی گلرنگ مجموعه‌ای عظیم با ۱۶ هزار پرسنل و چشم‌اندازهای بزرگ است. چشم‌اندازی وسیع، آنچنان که درنظر دارد در سال ۱۴۰۴ به عنوان یکی از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا معرفی شود.

موپک

مهندس امینی‌نیک گفت: ما آمادگی‌داریم از استارت‌آپ‌ها حمایت نموده و در این راه سرمایه‌گذاری کنیم. دغدغه ما این است که این کسب و کارها چگونه استمرار یابند، حفظ شده، رشد یابند و بزرگتر شوند. ضمن اینکه دغدغه شما در جذب سرمایه‌گذار را نیز درک می‌کنیم؛ گروه صنعتی گلرنگ خودش را در حوزه کسب و کار و کارآفرینی ثابت کرده است، با رقبای خارجی به رقابت پرداخته و خیلی جاها برتری خود را به رخ کشیده است.

موپک

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ گفت: این فرصت را مغتنم می‌شمارم تا اعلام آمادگی گروه صنعتی گلرنگ جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه را اعلام نمایم. اشخاص نوآور، ایده‌پرداز، و توانمندی که در حوزه مارکتینگ فعالیت دارند می‌توانند از طریق جناب آقای مهندس سلامت با گروه صنعتی گلرنگ ارتباط برقرار کنند.

مهندس امینی‌نیک افزود: پیگیری این موضوع کار شماست. پیگیری، استمرار و اعتقاد به کاری که خواسته‌ایم انجام دهیم؛ همواره ما را به نتایج مثبت رسانده است.

موپک

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در بازاریابی این است که چطور می‌خواهید با مشتری ارتباط برقرار سازید و از چه طرقی می‌خواهید سهمی از بازار را به کسب و کار خود اختصاص داده و آن را گسترش دهید.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ که ارائه ایده‌های مبتنی بر واقعیت، کاربردی، نوآورانه و شیوه‌های بسط و گسترش آن‌ها را موردتوجه قرار داده و اعلام آمادگی گروه صنعتی گلرنگ جهت سرمایه‌گذاری در این خصوص را مطرح نموده بود در پایان سخنانش از شهرداری محترم منطقه و مدیران حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری نیز یاری طلبید.

موپک

مهندس میرعالی مدیرعامل کورش‌مال که به عنوان یکی از حامیان این رویداد در کنار سایر مدیران حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری الواح، تندیس‌ها و جوایز نفرات برتر رویداد را تقدیم کرد گفت: ما کورش را متعلق به خودمان نمی‌دانیم؛ کورش‌مال متعلق به مردم است و امیدواریم با همکاری سایر مدیران و مسئولان، شهرداری منطقه پنج و همکاران محترم‌شان بتوانیم کیفیت زندگی مردم عزیزمان را بهبود بخشیم چنانکه با طراحی اپلیکیشن کورش‌مال سعی کردیم گامی موثر در این راستا برداریم.

موپک

دکتر زرگران، تسهیل‌گر رویداد موپک نیز با معرفی کورش‌مال به عنوان سردمدار حامیان این رویداد یادآور شد: بنا به آمار موجود تنها ۱۲ درصد تیم‌های استارت‌آپ راه خود را ادامه می‌دهند اما ما از همه شما عزیزان تقاضا داریم حال که به جامعه کارآفرینی ورود یافته‌اید برای استمرار آن نیز تلاش کنید.

دکتر زرگران افزود: تیمی برنده است که از فردا، ادامه اولویت‌هایش را جزو برنامه‌اش داشته باشد.

موپک

گفتنی است؛ رویداد موپک که سه روز پیاپی در کورش‌مال ادامه یافت پس از ۵۴ ساعت رقابت سالم ۱۱ تیم که از راهنمایی منتورها (مشاوران حوزه‌ کسب و کار) بهره‌مند شده بودند؛ جمعه شب با برتری سه تیم «لایم»، «می‌رسونمت» و «ایزی پارک» و همچنین انتخاب تیم برگزیده هیات داوران (سازیانه) به کار خود پایان داد. البته بخش نمایشگاهی این رویداد شنبه ۲۹ مهر ماه در ضلع شمالی طبقه پنج کورش‌مال همچنان استقرار دارد.

موپک

حمیدرضا فیضی و پوریا فقیهی به عنوان عوامل اصلی تیم اجرایی رویداد و کاوه یزدی‌فرد مدیر عملیاتی آواتک، آرش برهمند روزنامه‌نگار حوزه فناوری، حمید بهنگار موسس گروه شرکت‌های پروتاپ و پرتوتاپ رایان، دکتر محمودی مشاور وزارت فناوری اطلاعات و مهندس سینا مهری سرپرست توسعه موبایل گروه صنعتی گلرنگ نیز به عنوان تیم داوری بر این رقابت نظارت کرده و تیم‌های برتر را برگزیدند.

ارسال نظر