رمزگذاری بیش از ۷۷ درصد اطلاعات آنلاین توسط گوگل

شرکت گوگل در حال افشای این موضوع است که چقدر از ترافیک در موتور جستجوگرش رمزگذاری شده است و چقدر در مقابل هکرها محافظت شده است.

رمزگذاری بیش از ۷۷ درصد اطلاعات آنلاین توسط گوگل

به گزارش کلیک، ۷۷ درصد از درخواست‌هایی که به مرکز داده پردازی گوگل فرستاده می‌شوند، از سپر رمزگذاری‌‌شده بهره می‌برند. گوگل در حال بررسی این موضوع است که چقدر ترافیک در موتور جستجوگرش و سرویس‌های دیگر حفاظت می‌شود، تا راه هکرها به اطلاعات کاربران را سخت‌تر از قبل بکند، و اگر لازم باشد کل فعالیت‌های آنلاین را رمزگذاری کند.

طبق آمار منتشر شده امروز از سوی گوگل: ۷۷ درصد درخواست از مرکز داده‌پردازی گوگل، و ۵۲ درصد آپلود تا اخر سال ۲۰۱۳ داشته‌ایم. این اعداد تمام سرویس‌های گوگل را پوشش می‌دهد به جز وب سایت ویدئویی یوتیوب که بیش از ۱ میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد. گوگل تصمیم دارد تا آخر امسال، یوتیوب را به فهرست رمزگذاری شده، اضافه کند.رمزگذاری یک اقدام امنیتی است که اطلاعات ارسالی را درهم می‌آمیزد، تا برای شخص ثالث که آن را می‌خواند، غیر قابل فهم و غیر قابل خواندن، باشد.

گوگل تاکید و ضرورت را بر این می‌داند که فعالیت‌های آنلاین مردم رمزگذاری شده باشند، زیرا در سال ۲۰۱۳، توسط پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی، ادوارد اسنودن فاش شد که اطلاعات شخصی دولت ایالات متحده پاک‌سازی شده و در اینترنت پخش شده است. برنامه‌های نظارتی مورد سو استفاده قرار گرفته بود و شکاف‌هایی در اطلاعات صورت رخ داده بود (دست‌کاری اطلاعات). گوگل، در حالی که رمزگذاری بر روی سرویس‌ها را اجرا کرده است، از طریق موتور جستجوگرش سعی در تشویق وب‌سایت‌های دیگر جهت بالا بردن امنیت، دارد، و می‌خواهد روی آن‌ها تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

در ماه اگوست ۲۰۱۴، گوگل فرمول مخفی خود برای رتبه‌بندی به وب‌سایت‌ها را در ترتیب جستجویش تغییر داد و آن‌هایی که به صورت خودکار از خدمات رمزگذاری استفاده کردند، را ارتقا داد. اگر وب‌سایت‌ها این تغییرات را انجام نمی‌دانند حاصلش تنزل رتبه در نتایج جستجوی گوگل و از دست دادن بازدیدکنندگان بود. پس باید رمزگذاری را با آغوشی باز قبول می‌کردند.

گوگل پیشرفت خود در امنیت دیحیتالی را برجسته نشان می‌دهد، این در حالی است که سازمان فدرال ایالات متحده و شرکت اپل در دادگاه جنگی بر سر دسترسی به iPhone رمزگذاری شده، توسط یکی از قاتلان افراطی که در پشت تیرباران دسته جمعی نقش داشته است، برپا کرده‌اند.

گوگل به چندین شرکت‌های فناوری ملحق شد تا بتواند غرور از دست رفته اپل را در دادگاه بازگرداند و با استدلال این که برای نفوذ به iPhone نیاز به نرم‌ افزارهای خاص دارد، پیش رفت و گفت که این موردی نیست که در دست هر شخصی وجود داشته باشد، بلکه توسط هکران قابل رمزگشایی است.

لوگوی گوگل

در جنگ صلیبی رمزگذاری، گوگل در تلاش است تا حد ممکن اطلاعات رمزگذاری شده شخصی در فضای اینترنت را برای جاسوسان دولت و دیگر جاسوسان، امری غیر ممکن سازد.

هدف ما از این پروژه این است که خود را مسئول‌پذیرتر از قبل نگه داریم و دیگران را به رمزگذاری ترغیب کنیم، تا ما بتوانیم شبکه جهانی وب را حتی از قبل امن‌تر کنیم.

آمار و ارقام نشان می‌دهد، سرویس جی‌میل به طور کامل رمزگذاری شده است، تا زمانی که مکاتبات به جی‌میل محدود شده است. یعنی مبادلات الکترونیکی بین جی‌میل و دیگر سرویس‌های ایمیل لزوما رمزگذاری نشده اند.

نرم افزارهایی نظیر: گوگل‌مپ با ۸۳ درصد، گوگل نیوز ۶۰ درصد، نرم افزار مالی ۵۸ درصد، و تبلیغات ۷۷ درصد، از ترافیک و رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کنند.

گوگل می‌گوید: هنوز در حال غلبه کردن بر چند مشکلات فنی هستیم که کار رمزگذاری برای سرویس‌هایمان را سخت‌تر کرده است. برخی از دستگاه‌های قدیمی قادر به پاسخگویی در مقابل رمزگذاری‌های مدرن و استاندارد جدید نیستند.

تقریبا ۹۶ درصد از ترافیک‌هایی که هنوز رمزگذاری نشده‌اند از سمت دستگاه‌های تلفن همراه است.

منبع: phys

ارسال نظر