Dragon رایج ترین رمز عبور در اینترنت است!

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران از پسوردهای ساده برای حساب های کاربری خود استفاده می کنند. بر اساس جدیدترین گزارش در حال حاضر واژه «Dragon» رایج ترین رمز عبور در فضای مجازی محسوب می شود.

Dragon رایج ترین رمز عبور در اینترنت است!

از سال 2011 شرکت امنیتی SplashData لیستی از محبوب ترین رمزهای عبور را منتشر می کند. هر ساله عبارت هایی همانند «abc123» و «123456» در این لیست حضور دارند. با این وجود لیست جدید تفاوتی با گذشته دارد. بر اساس اطلاعات جدید در حال حاضر واژه «Dragon» رایج ترین عبور محسوب می شود.

در ابتدا Dragon (اژدها) به عنوان رایج ترین رمز عبور شناخته نشده بود حتی این واژه در لیستی که توسط کسپرسکی در سال 2016 تهیه شده بود حضور نداشت.

افراد معمولا برای رمز عبور خود از عبارت هایی استفاده می کنند که برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر واژه Dragon نقش مهمی را در دنیای سرگرمی بازی می کند. یکی از دلایل محبوبیت این واژه مربوط به سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و بازی skyrim است.

برخی از افراد تنها از واژه Dragon برای پسورد خود استفاده نمی کنند و این کلمه را با حروف دیگر ترکیب می کنند. در حالت عادی سایت هایی که در زمینه رمزگذاری قوانین سختگیرانه ای دارند هک نمی شوند. سایت های عادی در این زمینه دچار ضعف هستند و به همین دلیل کاربر می تواند از هر واژه ای برای رمز عبور خود استفاده کند.

در یکی از مطالعاتی که در زمینه رمز عبور انتخابی توسط کاربران صورت گرفته به استفاده از واژه هایی که نشان دهنده علایق فرد باشد اشاره شده است. برای مثال افراد از نام ورزش مورد علاقه و حیوان مورد علاقه خود را به عنوان پسورد انتخاب می کنند.

یکی دیگر از عبارت های رایج در هنگام انتخاب رمز عبور، iloveyou بوده که در تمامی زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد جالبی که در بررسی اخیر به آن اشاره شده محبوبیت کلمه monkey (میمون) است که دلیل آن می تواند مربوط به محبوبیت این حیوان باشد.

ارسال نظر