مهم ترین امکاناتی که آی او اس 9.3 با خود به همراه می آورد

ارائه سیستم عامل IOS 9.3 توسط اپل قطعا تحولی عظیم در این حوزه به شمار می رود و بسیاری از کاربران از کار کردن با آن لذت خواهند برد.

مهم ترین امکاناتی که آی او اس 9.3 با خود به همراه می آورد

کلیک- در دنیای گوشی های هوشمند، سیستم عامل iOS 9.3 یک تحول بزرگ محسوب می شود و صرفا اصلاحات جزئی و رفع مشکلات در آن صورت نگرفته و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده که قطع به یقین ارزشش را دارد که منتظر این به روزرسانی بمانیم.

شیفت شب
این ویژگی که به طرز جالبی نام گذاری شده؛ با استفاده از تنظیمات زمانی و ژئومکانی iThing شما تعیین می کند که چه زمانی برای کاهش نور آبی صفحه نمایش مناسب است و در عین حال دمای رنگ صفحه نمایش را گرم تر می کند تا چشم های شما اذیت نشوند. در نتیجه فشار کمتری به چشم و مغز شما وارد شده و در صورت استفاده از تلفن همراه پیش از خواب، نور صفحه نمایش را طوری تنظیم میکند که در خواب تان اختلالی ایجاد نمی شود. همچنین در زمان طلوع خورشید مجدد روشنایی صفحه به حالت اول بر می گردد و نیازی نیست خودتان این کار را انجام دهید.

ios-9-3-beta-night-shift-mode

حریم خصوصی جدی تر گرفته شده است
احتمالا ایده های دیجیتالی زیادی دارید که دوست ندارید کسی از آنها اطلاع پیدا کند و این ایده ها را در اپلیکیشن Notes نوشته اید. در iOS 9.3 می توانید این نوشته ها را با استفاده از اثر انگشت قفل کنید.
همچنین آخرین بروزرسانی به شما این امکان را می دهد تا یادداشت های خود را بر اساس تاریخ ایجاد، تاریخ اصلاح یادداشت، علایق شخصی یا ترتیب حروف الفبا مرتب کنید.

لمس سه بعدی
در حال حاضر لمس سه بعدی (3D Touch) راه خود را به اپلیکیشن های مخصوص آیفون باز کرده که احتمالا اگر چنین قابلیتی وجود نداشته باشد، از این اپلیکیشن ها استفاده نخواهید کرد. با توجه به این که برای بیشتر کاربران آیفون جستجو در میان بخش تنظیمات باعث عصبانیت و سردرگمی می شود، این میان بر جدید برای بخش تنظیمات بیشتر به کار می آید.
همچنین به سرعت می توانید وارد تنظیمات وای-فای شوید که این مسئله برای افرادی که به هنگام رفت و آمد از اینترنت سیم کارت استفاده نمی کنند بسیار عالی است و علاوه بر این، قابلیت های اپلیکیشن قطب نما که معمولا نادیده گرفته می شوند بیشتر به چشم می آیند و استفاده می شوند.


امکان استفاده بیشتر از اپلیکیشن سلامتی

اپل به دنبال این است تا کاربرانش از اپلیکیشن سلامتی (Health) استفاده بهتری داشته باشند (چرا که این برنامه حقش بیشتر از این است که فقط در آیفون شما خاک بخورد). iOS 9.3 به شما کمک می کند تا بتوانید از این برنامه بیشتر استفاده کنید.
دسته بندی های مختلف مربوط به حوزه سلامتی به شما این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های دیگری را به این برنامه اضافه کنید تا بتوانید در جریان جنبه های مختلف سلامتی تان باشید. بررسی وضعیت تناسب اندام، خواب، پیروی از رژیم غذایی تان یا غیره همگی آسان تر از گذشته قابل انجام هستند.

iOS93

تبدیل تصاویر متحرک به تصاویر ثابت
در iOS 9.3 می توانید تصاویر متحرک را به صورت یک تصویر ثابت ذخیره کرده و آن را به اشتراک بگذارید.
در اپلیکیشن تصاویر (Photos)، در حال حاضر امکان به اشتراک گذاری تصویر به صورت یک عکس ثابت وجود دارد. این مسئله شبیه به ذخیره یک فریم از عکس های پشت سر هم (Burst shot) است ولی تا زمانی که نسخه بتا عرضه نشود اظهار نظر بیشتری در این مورد نمی توان کرد.

منبع: PCworld

ارسال نظر