تاثیر گذار ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ

فیلم های علمی - تخیلی از آن دسته فیلم هایی هستند که کشش خیال پردازی بسیاری دارند و آنچه دل نویسنده می خواهد یا تصوراتی که از آینده دارد را به قلم در آورد و مخاطب را همراه خود کند.

تاثیر گذار ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ

اما گاهی اوقات این تصورات و وجودشان برای بشریت الزامی است و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت کلیک، برایان کلگ نویسنده کتاب " 10 میلیارد سال آینده " در مصاحبه ای با سایت "techinsider" نظر خود را در مورد 5 فیلم برتر این ژانر اعلام کرده است که در ادامه معرفی می کنیم:

1 - زنی بر روی ماه ( 1924 )

زنی بر روی ماه زنی بر روی ماه

فیلم کلاسیک فریتز لانگ ساخته 1929 یکی از اولین فیلم های روایتگر صفر به ماه است. ناسا ایده شمارش معکوس شاتل را از این فیلم گرفت.

2 - سفر به ماه ( 1950 )

4 بازیگر اصلی فیلم در یک قاب 4 بازیگر اصلی فیلم در یک قاب

سفر به ماه اولین فیلمی بود که دولت آمریکا تصاویری را از بالای جو زمین هرچند خیلالی منتشر کرد. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی این فیلم ها چیزی بیشتر از شوخی نیستند.

3 - 2001 ادیسه فضایی ( 1968 )

4-2001-a-space-odyssey-1968

شاهکار سینمایی استنکی کوبریک در سال 1968 واقعا در سال 2001 هم هنوز حرف های زیادی برای گفتن داشت. کمتر کسی پیدا می شود که این فیلم را برای بار اول تماشا کند و از جزئیات آن سر در آورد. از موسیقی متن وهم انگیز آن گرفته تا به تصویر کشیدن فضا همه و همه به عالی ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است. این فیلم در سال 2013 بار دیگر در کشور انگلستان اکران شد.

4 - پیشتازان فضا ( کل مجموعه )

5-star-trek-tv-shows-and-movies

پیشتازان فضا مطمئنا یکی از محبوب ترین مجموعه فیلم های سینمایی در مورد فضا و سفرهای درون ستاره ای است. مجموعه فیلم های پیشتازان فضا که برای خود سریال های محبوبی هم دارد الهام بخش بسیاری از بازی های اکشن و اول شخص بوده است.

5 - پارک ژوراسیک ( 1993 )

6-jurassic-park-1993

اگر چه ساخته استیون اسپیلبرگ از جلوه های ویژه کامپیوتری بسیاری بهره برده است ولی سکوی پرتابی برای آغاز فروش فیلم های بلک باکستری در سینماهای دنیا و شروع راه استفاده از جلوه ویژه کامپیوتری به صورت چشمگیر در صنعت سینما گردید.

ارسال نظر