ده گوشی برتر تلفن همراه تا نوامبر 2015 کدامند؟

هر ساله گوشی‌های هوشمند متعددی روانه‌ی بازار می‌شوند. کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند سالیانه پرچمداران جدید خود را روانه‌ی بازار می‌کنند. به گزارش کلیک، در کنار این پرچمداران، محصولات دیگری هم هستند که از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار بوده و گاها با قیمت‌های پایین و مقرون به صرفه‌ی خود منجر به شگفت زده شدن کاربران می‌شوند. سال 2015 میلادی هم از این موضوع مستثناء نبوده و تا کنون که تقریبا به اواخر این سال میلادی نزدیک می‌شویم، گوشی‌های هوشمند بسیار متعدد و متنوعی از سوی شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، اپل، ال‌جی و ... عرضه شده‌اند. ما در این مقاله قصد دارید که 10 نمونه از بهترین و یا جالب توجه‌ترین گوشی‌های هوشمند رونمایی شده تا ماه نوامبر سال 2015 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین با کلیک‌ دات آی‌آر همراه باشید.

ده گوشی برتر تلفن همراه تا نوامبر 2015 کدامند؟

به گزارش کلیک، در کنار این پرچمداران، محصولات دیگری هم هستند که از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار بوده و گاها با قیمت‌های پایین و مقرون به صرفه‌ی خود منجر به شگفت زده شدن کاربران می‌شوند. سال 2015 میلادی هم از این موضوع مستثناء نبوده و تا کنون که تقریبا به اواخر این سال میلادی نزدیک می‌شویم، گوشی‌های هوشمند بسیار متعدد و متنوعی از سوی شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، اپل، ال‌جی و ... عرضه شده‌اند. ما در این مقاله قصد دارید که 10 نمونه از بهترین و یا جالب توجه‌ترین گوشی‌های هوشمند رونمایی شده تا ماه نوامبر سال 2015 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین با کلیک‌ دات آی‌آر همراه باشید.

10- گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی

1

گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی در واقع پرچمدار سال 2015 این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود که در لیست برترین‌های ما رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده است. یکی از برترین خصوصیات این گوشی مربوط به قابلیت‌های کم نظیر دوربین اصلی آن است. کیفیت عکسبرداری سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی جی 4 فوق‌العاده است. از جمله خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری اصلی این محصول می‌توان به صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل، سنسور دوربین اصلی و سلفی 16 و 8 مگاپیکسلی، تراشه‌ی اسنپدراگون 808 کوالکام، رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقاء و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

9- گوشی هوشمند M2 Note میزو

2

گوشی هوشمند M2 Note کمپانی میزو هم بدون تردید از جمله جالب توجه‌ترین سال 2015 بوده است. این گوشی علاوه بر کیفیت ساخت عالی و قابلیت‌های مطلوب قیمتی مقرون به صرفه را نیز به خود اختصاص داده است و دلیل اصلی انتخاب این محصول هم می‌تواند همین امر باشد. عملکرد دوربین آن بی‌عیب و نقص بوده و باتری دستگاه توان شارژدهی مطلوبی را ارائه می‌کند. این محصول به صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) مجهز شده است. دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. رم 2 گیگابایتی، سیستم روی یک چیپ (SoC) MT6753 مدیاتک، حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقاء و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی هم سایر مشخصات گوشی هوشمند M2 Note میزو را تشکیل می‌دهند.

8- گوشی هوشمند Moto G (2015) موتورولا

3

کمپانی میزو تنها شرکتی نیست که در سال 2015 یک گوشی هوشمند بسیار باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه را روانه‌ی بازار کرده است. کمپانی موتورولا هم با عرضه‌ی گوشی هوشمند Moto G دست به اقدامی مشابه زده و توانسته در لیست جالب‌ توجه‌ترین‌های ما رتبه‌ی هشتم را به خود اختصاص دهد. قیمت این گوشی هوشمند فوق‌العاده تنها برابر با 180 دلار است! این محصول از استاندارد ضد آب IPX7 بهره‌مند بوده و عملکرد باتری آن به طرز چشمگیری عالی است. نسخه‌ی 2015 گوشی هوشمند Moto G موتورولا از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر اچ دی بهره‌مند بوده و سیستم رو یک چیپ اسنپدراگون 410 در آن به کار گرفته شده است. دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و باتری این محصول ظرفیت و توانی معادل با 2470 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند. همچنین رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء نیز از جمله دیگر خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند کم نظیر 180 دلاری هستند.

7- فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ

4

نوبت به کمپانی سامسونگ رسیده و اینبار فبلت گلکسی نوت 5 این شرکت که در لیست ما رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است. این فبلت تنها به دلیل کیفیت ساخت خود در رده‌ی فبلت‌ها توانسته در لیست جالب توجه‌ترین‌ محصولات سال 2015 ما قرار بگیرد. طراحی این فبلت بسیار دقیق انجام شده و وزن آن نسبت به تمامی نسخه‌های پیشین این محصول سبک‌تر است. قلم نوری S Pen آن قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند و باتری دستگاه توان شارژدهی عالی را به همراه دارد. قبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ از صفحه نمایشی 5.7 اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد که توسط پنل گوریلاگلاس 4 از آن محافظت به عمل می‌آید. سنسور دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، سیستم روی یک چیپ اگزینوس 7 با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، رم 4 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات فنی اصلی این فبلت به شمار می‌روند.

6- گوشی هوشمند Moto X Pure موتورولا

5

گوشی هوشمند Moto X Pure که در بریتانیا و بازارهای اروپایی با نام Moto X Style عرضه شده، در واقع پرچمدار سال 2015 کمپانی موتورولا است. این گوشی هوشمند توانسته در نظرسنجی‌های انجام شده از امتیاز نهایی 10 به امتیاز 9.1 دست پیدا کند. طراحی گوشی هوشمند Moto X Pure به نحو دقیقی انجام گرفته و از پوشش نانوی ضد آب بهره می‌برد. همچنین این گوشی هوشمند علارغم قابلیت‌های عالی که به همراه دارد قیمتی مناسب و برابر با 400 دلار را نیز به خود اختصاص داده است. گوشی هوشمند Moto X Pure موتورولا از صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی بهره‌مند بوده و سیستم رو یک چیپ به کار گرفته شده در ان تراشه‌ی اسنپدراگون 808 کوالکام است. از دیگر مشخصات فنی و اصلی این محصول می‌توان به سنسور دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی، سنسوری دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (همراه با نور فلش اختصاصی)، رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره داشت.

5- گوشی هوشمند گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ

6

گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S6 Active) هم از جمله جالب توجه‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که در سال 2015 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی به شیوه‌ی فوق‌العاده مقاومی طراحی شده و در برابر ضربه و آب مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین باتری قدرتمند آن به راحتی می‌تواند تا چند روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ از صفحه نمایشی 5.1 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد که توسط پنل گوریلاگلاس 4 از آن محافظت شده است. سنسور دوربین اصلی آن 16 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. تراشه‌ی اگزینوس 7420 سامسونگ با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و باتری قدرتمند 3500 میلی آمپر ساعتی هم سایر خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

4- آیفون 6 اس پلاس اپل

7

آیفون‌های اپل هر ساله از جمله برترین‌ و باکیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار محسوب می‌شوند. آیفون 6 اس پلاس اپل هم که می‌توان آن را در رده‌ی فبلت‌ها دسته‌بندی کرد، بدون تردید از جمله بهترین‌های سال 2015 خواهد بود. قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) به کار گرفته شده در این محصول فوق‌العاده است. باتری آن عملکرد مطلوبی داشته و اسکنر اثر انشگت کاربر آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. از نظر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری باید اشاره کنیم که آیفون 6 اس پلاس اپل از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی بهره‌مند بوده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. سیستم روی یک چیپ این آیفون را تراشه‌ی A9 اپل تشکیل می‌دهد و رم 2 گیگابایتی و باتری 2750 میلی آمپر ساعتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

3،2،1- آیفون 6 اس اپل، گلکسی اس 6 سامسونگ، گلکسی اس 6 اج سامسونگ

سه محصولی که نام آن‌ها را در بخش فوق مشاهده می‌کنید، از نظر ما برترین گوشی‌های هوشمند سال 2015 محسوب می‌شوند. هر سه محصول نامبرده شده بی نظیر بوده و کیفیت ساخت و عملکرد فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند، از اینرو مابین این سه محصول تفوتی قائل نشدیم و هر سه را به عنوان برترین سال 2015 خطاب خواهیم کرد. در ابتدا مروری بر خصوصیات و ویژگی‌های آیفون 6 اس اپل خواهیم داشت.

آیفون 6 اس اپل

8

آیفون 6 اس اپل از صفحه نمایشی 4.7 اینچی با وضوح تصویر 750 در 1334 پیکسل بهره می‌برد. دوربین اصلی و سلفی آن از سنسورهایی 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و کیفیت عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. باتری 1715 میلی آمپر ساعتی آیفون 6 اس اپل هم توان شارژدهی بسیار رضایت‌بخشی دارد. تراشه‌ی A9 در کنار رم 2 گیگابایتی در نظر گرفته شده برای این محصول هم در نوع خود فوق‌العاده عمل می‌کنند. به طور کلی آیفون 6 اس اپل به دلیل کیفیت ساخت عالی و قابلیت‌ عملکردی فوق‌العاده‌ی خود یکی از برترین‌ها و شاید هم برترین گوشی هوشمند سال 2015 میلادی باشد.

گلکسی اس 6 سامسونگ

9

گلکسی اس 6 سامسونگ را می‌توان بهترین گوشی هوشمند اندرویدی کنونی موجود در بازار خطاب کرد. کیفیت ساخت این گوشی فوق‌العاده بوده و ظاهر آن ظرافت خاصی را به همراه دارد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.1 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی بهره می‌برد که توسط پنل گوریلاگلاس 4 از آن محافظت به عمل می‌آید. سیستم روی یک چیپ به کار گرفته شده در این محصول تراشه‌ی اگزینوس 7420 سامسونگ بوده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 16 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. رم 3 گیگابایتی و باتری 2550 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند فوق‌العاده است.

گلکسی اس 6 اج سامسونگ

10

گلکسی اس 6 اج سامسونگ هم نسخه‌ای مجزا از گوشی هوشمند گلکسی اس 6 است که صفحه نمایش آن در دو سمت خود لبه‌های خمیده‌ای را به همراه دارد. این گوشی هوشمند ظاهری کاملا منحصر به فرد داشته و کیفیت طراحی و ساخت آن بی‌نظیر است. خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند تقریبا مشابه با گلکسی اس 6 سامسونگ هستند، با این تفاوت که باتری این محصول 2600 میلی آمپر ساعتی انتخاب شده است.

ارسال نظر