موتو ایکس 2016 به مجاری خنک کننده‌ی اختصاصی مجهز می‌شود

سری گوشی‌های هوشمند موتو ایکس (Moto X) کمپانی موتورولا همواره از جمله باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این برند بوده‌اند.

موتو ایکس 2016 به مجاری خنک کننده‌ی اختصاصی مجهز می‌شود

به گزارش کلیک ، هنگامی که اولین نسخه‌ی این گوشی از سوی موتورولا معرفی شد، بسیاری از کاربران بنا به دلایل خاصی که شاید مهم‌ترین آن‌ها طراحی نسبتا متفاوت و قابلیت در دست‌گیری راحت دستگاه (هندلینگ) بودند، به سمت و سوی استفاده از این گوشی هوشمند جذب شدند. همچنین قابلیت‌های نرم افزاری و بهبود عملکردهایی که موتورولا بر روی سیستم عامل اندروید اورجینال اعمال کرده بود بسیار جالب، روان و کارآمد بودند. حال ظاهرا کمپانی موتورولا در حال تلاش به منظور طراحی و تولید نسخه‌ی 2016 سری محصولات موتو ایکس خود است و اینبار قصد دارد که در یک اقدام نوآورانه، گوشی هوشمند موتو ایکس 2016 را به مجاری خنک کننده‎ی اختصاصی مجهز سازد.

ظاهرا بدنه‌ی موتو ایکس 2016 از مواد تمام فلزی تشکیل می‌شود و از نظر تنوع رنگی و قابلیت‌های شخصی‌سازی هم توجه خاصی به این گوشی هوشمند خواهد شد. به تازگز تصویری از پنل داخلی گوشی هوشمند موتو ایکس 2016 منتشر شده که در این تصویر نکته‌ای بسیار جالب توجه مشاهده می‌شود. علاوه بر مشخص بودن مکان‌های احتمالی مربوط به سنسور دوربین و اسپیکرهای دستگاه، شاهد به کارگیری مجاری دفع کننده‌ی گرمای اختصاصی نیز در کالبد اصلی این گوشی هوشمند هستیم.

1

به طور کلی کمپانی موتورولا نشان داده که به مسئله‌ی حنک کار کردن گوشی‌های خود اهمیت خاصی می‌دهد. این شرکت به دلیل مشکلات تولید حرارت بیش از اندازه‌ی به وجود آمده در سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 810 ترجیح داد که در محصولات پیشین خود به هیچ عنوان از این تراشه استفاده نکند و ظاهرا حال نگران است که تراشه‌ی اسنپدراگون 820 هم به مشکلات مشابه با اسنپدراگون 810 مواجه شود. اگرچه در این بین کوالکام بارها و بارها اعلام کرده که سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 به هیچ عنوان با مشکلات مرتبط با تولید حرارت و گرمای بیش از اندازه مواجه نخواهد بود. کوالکام مدعی شده که در طراحی این سیستم روی چیپ تمام دقت لازم را صرف کرده و نهایتا این تراشه از هر نظر عملکردی مطلوب را به همراه خواهد داشت.

با این وجود ظاهرا موتورولا قصد دارد که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از به وجود آمده مشکلات گرمایشی احتمالی در گوشی هوشمند موتو ایکس جلوگیری به عمل آورد. البته این اولین باری نیست که اخباری مشابه با این موضوع و تجهیز محصولی به مجازی دفع کننده‌ی گرما یا اصطلاحا خنک کننده را شنیده‌ایم. پیش از این گفته شده بود که احتمال دارد کمپانی سامسونگ هم گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را به این سیستم مجهز سازد. در واقع دلیل اصلی تجهیز احتمالی گلکسی اس 7 به مجاری دفع کننده‌ی گرما هم ترس سامسونگ از بروز مشکلات عملکرد در سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 بوده است. اگرچه سامسونگ هنوز در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری قطعی به عمل نیاورده، اما به نظر می‌رسد که موتورولا در تجهیز گوشی هوشمند موتو ایکس 2016 خود به این سیستم خنک کننده‌ی اختصاصی تردیدی ندارد.

2

پیش از این کمپانی سونی هم از این ترفند استفاده کرده بودو شرکت سونی برای گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 پریمیوم خود یک سیستم خنک کننده‌ی اختصاصی و دارای مجاری منحصر به فرد را طراحی کرد و نهایتا این محصول را به سیستم روی چیپ پر دردسر اسنپدراگون 810 مجهز ساخت. پس از تجهیز این گوشی موارد ذکر شده مشخص شد که عملکرد آن به شیوه‌ی بسیار مطلوبی انجام می‌شود و در واقع تراشه‌ی اسنپدراگون 810 این محصول در حین فعالیت با مشکل تولید حرارت بیش از اندازه مواجه نمی‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهدی تجهیز دو گوشی هوشمند موتو ایکس 2016 موتورولا و گلکسی اس 7 سامسونگ به مجازی دفع کننده‌ی گرما باشیم.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر