جمع‌بندی شایعات مرتبط با موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا

سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ یا Moto X (2016) موتورولا یکی از محصولاتی هستند که طی چند وقت اخیر شایعات زیادی در رابطه با آن‌ها شنیده‌ایم. در این مقاله قصد داریم که نگاهی به این شایعات داشته و جمع‌بندی از اطلاعات فاش شده در این رابطه را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

جمع‌بندی شایعات مرتبط با موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا

مقدمه

همانطور که می‌دانید شرکت موتورولا هم اکنون به طور مستقل فعالیت نمی‌کند و زیرمجموعه‌ای از شرکت لنوو به شمار می‌رود. موتورولا زمانی یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های آمریکایی تولید کننده گوشی بود، اما در سال ۲۰۱۱ میلادی ورشکسته شد و بخش موبایل این شرکت به کلی از آن جدا شد. در سال ۲۰۱۴ میلادی هم این شرکت رسما با پرداخت مبلغی در حدود ۲٫۹۱ میلیارد دلار از سوی کمپانی چینی لنوو خریداری شد. بنابراین هم اکنون موتورولا زیرمجموعه‌ای از شرکت لنوو است، اما با این حال به دلیل محبوبیتی که دارد سری محصولات خود را با نام‌های پیشین موتو روانه بازار می‌کند.

کلیک - یکی از سری محصولات پرطرفداری که بدون تردید شرکت موتورولا امسال هم نسخه‌های جدید آن را روانه بازار خواهد کرد، سری محصولات موتو ایکس (Moto X) این شرکت هستند. تا کنون موتورولا سه نسل از این گوشی‌های هوشمند خود را روانه بازار کرده و نسخه‌های بعدی این سری از محصولات شرکت نامبرده شده با لقب موتو ایکس ۲۰۱۶ یا نسل چهارم سری محصولات موتو ایکس روانه بازار می‌شوند. سال گذشته، موتورولا دو گوشی موتو ایکس پلی (Moto X Play) و موتو ایکس پیور ادیشن (Moto X Pure Edition) را معرفی کرد و این امکان وجود دارد که امسال هم موتورولا روندی مشابه را در پیش بگیرد.

۱

همانطور که اشاره داشتیم، تا کنون شایعات زیادی در مورد سری گوشی‌های هوشمند موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا منتشر شده است. طبق شایعات اخیر ارائه شده، ظاهرا نسل چهارم این سری از محصولات برند موتورولا از بدنه‌ای ماژولار بهره‌مند می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که نگاهی به تمامی اطلاعات ارائه شده در مورد سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ که احتمالا مانند سال گذشته شامل دو نسخه می‌شود داشته باشیم و یک جمع‌بندی از شایعات مرتبط آن‌ها خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

قیمت و زمان معرفی

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان رونمایی از سری گوشی هوشمند موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا ارائه نشده، اما با توجه به شایعات، پیش بینی می‌کنیم که این محصولات در روز بیست و چهارم ماه آگوست (August) معرفی شود. همچنین طبق گزارشات به دست آمده، گوشی هوشمند Droid Life موتورولا نیز در روز نهم ماه ژوئن (June) معرفی خواهد شد.

اما در رابطه با قیمت احتمالی محصولات مورد نظر می‌توانیم با توجه به سوابق و قیمت‌های پیشین سری محصولات موتو ایکس موتورولا گمانه‌زنی‌هایی داشته باشیم. سال گذشته شرکت موتورولا گوشی هوشمند موتو ایکس پیور ادیشن خود را با قیمت پایه‌ای ۳۹۹ دلار روانه بازار کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که قیمت نسخه برتر سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ در حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ دلار باشد. البته مجددا اشاره می‌کنیم که اطلاعات فوق تنها در حد حدس و گمانه‌زنی هستند و به طور سمی از سوی موتورولا و یا هیچ نهاد دیگری تایید نشده‌اند.

مشخصات فنی

پیش از این گفتیم که این احتمال وجود دارد تا امسال هم کمپانی موتورولا دو گوشی از سری محصولات موتو ایکس را به عنوان نسل چهارم این محصولات خود معرفی کند. در رابطه با مشخصات فنی آن‌ها اطلاعات رسمی ارائه نشده، اما آقای ایوان بلاس (Evan Blass) در مورد خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری دو گوشی جدید از سری محصولات موتو ایکس ۲۰۱۶ اطلاعاتی را منتشر کرده است. آقای ایوان بلاس اغلب اطلاعات درستی را در رابطه با دستگاه‌های هوشمند موبایلی فاش می‌کند و سابقه وی منجر شده که اغلب منابع خبری، وی را به عنوان منبعی قابل اعتماد در نظر بگیرند.

۲

طبق گزارشات اخیر آقای بلاس، نسخه بالا رده گوشی هوشمند موتو ایکس ۲۰۱۶ به صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز می‌شود. تراشه به کار گرفته شده در این گوشی، سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بوده و احتمالا دستگاه از نظر ظرفیت رم شامل دو نسخه ۲ و ۳ گیگابایتی می‌شود. دوربین اصلی موتو ایکس ۲۰۱۶ از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS پشتیبانی به عمل می‌آورد. حافظه داخلی این گوشی هم با ظرفیت پیش فرض ۳۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده و باتری آن ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

در سمت مقابل نسخه بعدی از سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا به صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی مجهز می‌شود. تراشه به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام بوده و دستگاه از نظر ظرفیت رم در دو نسخه ۲ و ۳ گیگابایتی عرضه می‌شود. آقای ایوان بلاس اشاره داشته که نسخه‌های مجهز به رم ۲ و ۳ گیگابایتی این محصول به ترتیب از حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند می‌شوند. سنسور دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول هستند. بنابراین بدون تردید این نسخه از سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا از نظر توان شارژدهی باتری محصولی قدرتمند خواهد بود.

طراحی و ظاهر

چندی پیش سایت چینی Wapvnet تصویری را منتشر کرد و مدعی شد که مربوط به یکی از گوشی‌های هوشمند سری موتو ایکس ۲۰۱۶ است. در این تصویر بدنه فلزی دستگاه به وضوح قابل تشخیص بود و لنز دوربین آن با ابعاد بزرگی در پنل پشتی آن مشاهده می‌شد. لوگوی کمپانی موتورولا نیز در زیر این لنز دوربین تعبیه شده بود. این تصویر را در بخش زیر مشاهده می‌کنید.

۳

اما این عکس دارای نکته بسیار جالبی است. اگر دقت کنید در بخش زیرین پنل پشتی دستگاه سوراخ‌هایی مشاهده می‌شود که نسبت به سوراخ‌های خروجی اسپیکر بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. اما این سوراخ‌ها چه کاربردی دارند؟ ظاهرا کمپانی موتورولا قصد دارد که در طراحی نسل چهارم سری محصولات موتو ایکس خود از رویکردی مشابه با رویکرد شرکت ال‌جی استفاده کند و این محصولات را به بدنه‌ای ماژولار تجهیز کند. گفته شده که سوراخ‌های موجود در پنل پشتی دستگاه ارتباط مستقیمی با این موضوع و اتصال آن به ماژول‌های اختصاصی دستگاه دارند. در این رابطه جزئیات بیشتری ارائه نشده و به واقع نمی‌دانیم که این ارتباط به چه صورت امکان‌پذیر می‌شود. آقای اوان بلاس مدعی شده که کمپانی موتورولا به همراه نسل چهارم سری محصولات موتو ایکس خود شش ماژول اختصاصی را نیز روانه بازار می‌کند.

اما مدتی پس از انتشار تصویر فوق، شاهد انتشار تصویر دیگری از سوی سایت gsmarena بودیم. در این تصویر جدید گوشی هوشمندی در کنار یک فرد قابل مشاهده بود که گفته می‌شد از کارمندان شرکت موتورولا بوده و در حال استفاده (بررسی عملی) کیفیت عملکرد یکی از محصولات موتو ایکس ۲۰۱۶ این شرکت است. این تصویر را در بخش زیر مشاهده می‌کنید.

۴

در این تصویر اطلاعات چندانی قابل مشاهده نیست، اما اگر دقت داشته باشید در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه اسکنر اثر انگشت نسبتا کوچکی دیده می‌شود. در لبه زیرین دستگاه هم پورت اتصال USB Type C تعبیه شده که البته به قاطعیت تمام نمی‌توان در رابطه با این موضوع اظهار نظر کرد. در بخش فوقانی نمایشگر و سمت چپ دستگاه لوگوی موتورولا دیده می‌شود و در سمت راست همین بخش هم چراغ فلش LED قابل مشاهده است. بنابراین دوربین سلفی این محصول به چراغ فلش LED اختصاصی مجهز می‌شود.

پس از انتشار تصاویر فوق، شاهد ارائه تصاویر دیگری بودیم. در این تصاویر دو گوشی هوشمند نمایش داده شدند و ظاهرا دو گوشی جدید موتورولا از سری محصولات موتو ایکس ۲۰۱۶ محسوب می‌شوند. گفته شد که این دو گوشی با نام‌های اختصاصی Moto X Vertex و Moto X Vector Thin شناخته می‌شوند و اطلاعاتی هم در مورد مشخصات فنی و تکمیلی آن‌ها ارائه شد.

۵

بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا هر دو محصول از سری گوشی‌های موتو ایکس ۲۰۱۶ موتورولا به نمایشگری از نوع AMOLED و به همراه فناوری ShatterDisplay تجهیز می‌شوند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این دو محصول را می‌توانید از مقاله با عنوان "موتورولا از دو گوشی ماژولار و بسیار باریک رونمایی می‌کند" مطالعه کنید.

منبع: androidpit

ارسال نظر