موزیلا مروگر پر سرعت فایرفاکس کوانتوم را طراحی کرد

رسانه کلیک - موزیلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد تمام ایرادهای مرورگر Firefox را برطرف کرده و نسخه جدید این مرورگر با نام Firefox Quantum در نسخه بتا وارد بازار می‌شود.

موزیلا مروگر پر سرعت فایرفاکس کوانتوم را طراحی کرد

موزیلا در پی اصلاح و بهبود مرورگر اختصاصی خود است و اعلام کرده این نسخه، نسخه نهایی نیست و در حال بررسی سایر ایرادهای باقی مانده است. این شرکت متعهد شده تا ۴۶۹ باگی که بر اجرای این مرورگر تأثیر می‌گذارد را برطرف کند.

موزیلا از زبان برنامه‌نویسی Rust در این مرورگر استفاده کرده است. برخلاف سایر مرورگرها که با پردازنده‌های تک‌هسته‌ای فعالیت دارند، Firefox Quantum می‌تواند از پردازنده‌های چندهسته‌ای دستگاه‌های جدید کمک بگیرد.

جالب است بدانید Firefox Quantum ، تب‌های مختلف را بر اساس دستورات کاربر طبقه‌بندی می‌کند که از این طریق، حافظه رم این مرورگر حدود ۳۰ درصد بیشتر از کروم کارایی پیدا می‌کند و منجر به افزایش سرعت آن می‌شود.

استفاده از این مرورگر در صفحه‌نمایش ۴K، با توجه به اینکه امروزه در بیشتر کامپیوترهای میان رده و پیشرفته از این کیفیت استفاده می‌شود، به خوبی کیفیت ۱۰۸۰ نیست. گفته می‌شود، نسخه اصلی این مرورگر ۱۴ نوامبر به بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظر