دردسر بزرگ برای کاربران Mozilla Firefox

مرورگرها یکی از ابزارهای لازم و بسیار کاربردی برای استفاده از فضای اینترنت و یافتن اطلاعات در آن است. توسعه‌دهندگان و طراحان اپلیکیشن‌های کاربردی تاکنون مرورگرهای زیادی به بازار عرضه کرده‌اند. موزیلا یکی از مرورگرهای پرطرفدار در بین کاربران اینترنت است که قابلیت‌های زیادی دارد.

دردسر بزرگ برای کاربران Mozilla Firefox

به گزارش کلیک، از ماه آینده میلادی یا اواسط مرداد ماه سال جاری، موزیلا محتواهای با فرمت Flash را مسدود خواهد کرد. به گفته مسئولان، محتواهای غیر ضروری که با فرمت Flash در سایت‌ها برای کاربران نمایش داده‌ می‌شوند، مسدود خواهند شد. این شرکت دلیل این کار را راحتی و سرعت در بارگذاری صفحات وب برای آن دسته از کاربرانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند بیان کرده است. به نظر می‌رسد در صورت ادامه این استراتژی از سوی شرکت موزیلا، در سال ۲۰۱۷ هیچ محتوایی با فرمت Flash بارگذاری و نمایش داده خواهد شد. در واقع این استراتژی به‌گونه‌ای خواهد بود که امکان مشاهده محتوای با فرمت Flash به عهده خود کاربر خواهد بود و در صورت تائید کاربر محتوای با فرمت Flash برای او نمایش داده خواهد شد.

به نظر می‌رسد ای تغییرات باعث بهبود ۱۰ درصدی در سرعت و روند بارگذاری صفحات وب خواهد شد.

در واقع این شرکت امیدوار است با اعمال استراتژی مسدود سازی محتوای غیر ضروری با فرمت Flash، مشکلات بارگذاری صفحات وب که تا حد زیادی مربوط به محتوای با فرمت Flash هستند از بین بروند. علاوه بر سرعت در بارگذاری صفحات وب از دیگر مزایای به‌کارگیری این استراتژی بالاتر رفتن امنیت، طول عمر باطری دستگاه‌ها از جمله تبلت و لپ‌تاپ و بالاتر رفتن سرعت جستجو و پیمایش محتوای صفحات وب است.

اخیراً در تحقیقات انجام شده، بیشترین مشکلات مرورگر موزیلا، زمانی رخ داده است که کاربران هم‌زمان شبکه‌هایی مثل یوتیوب و فیس بوک را باز کرده‌اند. دلیل این اتفاق استفاده از دو فرمت مجزای ویدیوهای با فرمت ‌Flash و Html5 است که باعث کند شدن و بروز مشکل در روند بارگذاری آن‌ها است.

قبل از موزیلا شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و اپل نیز استراتژی مشابهی برای مرورگرهای خود اتخاذ کرده‌اند و اقدام به مسدود سازی محتوای با فرمت Flash کرده‌اند. به نظر می‌رسد موزیلا نیز ادامه رو راه این شرکت‌ها باشد. البته نرم‌افزار ادبی نیز در اواخر سال گذشته میلادی یعنی حدود دی ماه سال گذشته به کاربران خود توصیه کرده بود که از نرم‌افزار Flash Player استفاده نکنند با این وجود محتوای با فرمت Flash و نرم‌افزار Flash Player همچنان جای خود را در گوشه و کنار دنیای اینترنت باز کرده است.

ارسال نظر