ارزش دارایی های اِیلان ماسک چقدر است؟

الون ماسک یکی از شناخته شده ترین و متفکرین مخترعان در کل جهان است. او از طریق ایده هایش محصولاتی را خلق کرده که جهان را تغییر داده است. بدیهی است که چنین تغییراتی ثروت و شهرت بسیاری را به همراه دارد.

ارزش دارایی های اِیلان ماسک چقدر است؟

به گزارش کلیک، ماسک به عنوان بنیان گذار تسلا موتورز، Space X، پی پال، Zip2 و بسیاری دیگر از شرکت ها ، یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. در این خبر می خواهیم در مورد ارزش دارایی های او و ایده هایی که این دارایی ها را برای او به ارمغان آورده است، صحبت کنیم.

ارزش دارایی های ماسک ۱۲٫۳ میلیارد دلار است

الون ماسک در سال ۱۹۷۸ در آفریقای جنوبی، به دنیا آمد و همان جا بزرگ شد. او به عنوان یک کودک، ابراز علاقه زیادی به محاسبات و برنامه نویسی نشان داد، و موفق به ساخت یک بازی ساده زمانی که تنها ۱۲ سال سن داشت، شد. وقتی که ۱۸ ساله شد، از آفریقای جنوبی نقل مکان کرد و به کالج رفت . او با دو مدرک لیسانس ، فیزیک و اقتصاد فارغ التحصیل شد. در سن ۲۴ سالگی برای اخذ مدرک دکترا از دانشگاه استنفورد اقدام کرد، ولی به دلیل این که قصد داشت ایده های خود را عملی کند، مدتی از این کار صرف نظر کرد.

در سال ۱۹۹۵، الون ماسک و برادرش کیمبال، شرکتی به نام Zip2 را تشکیل دادند، که توسعه یافت و امروزه در بازار با عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی پیشرفته شناخته می شود. همین طور که اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات دنیا جایگاهش محکم تر می شد، ماسک تصمیم به ارائه راهکارها و دستورالعمل هایی برای چگونگی ایجاد و دستکاری محتوای آنلاین در Zip2 گرفت. خریداران اصلی او روزنامه ها و شرکت های رسانه ای بودند. Zip2 در نهایت فروخته شد و ماسک مبلغ ۲۲ میلیون دلار سود کسب کرد.

در ماه مارس سال ۱۹۹۹، الون ماسک X.com را تاسیس کرد، که یک شرکت مالی مبتنی بر اینترنت بود. پس از ۱ سال فعالیت، او این شرکت را با Confinity ادغام کرد و زمینه را برای ایجاد پی پال فراهم نمود. پی پال یکی از بهترین و شناخته شده ترین سرویس های مالی اینترنتی است. ماسک کسی بود که باور داشت آینده معاملات پولی آنلاین است، بنابراین بر روی پی پال متمرکز شد. چند سال بعد، پی پال توسط eBay به مبلغ ۱،۵ میلیارد دلار خریداری شد. ماسک بزرگترین سهامدار پی پال بود و ۱۶۵ میلیون دلار از آن کسب کرد.

یک سال بعد، ماسک شرکت فناوری اکتشافات فضایی را تاسیس نمود که بیشتر با نام Space X شناخته می شود. او معتقد بود که می تواند هزینه های حمل و نقل فضایی را کاهش دهد و سفر به مریخ را برای بشر میسر سازد. این شرکت اولین شرکت خصوصی بود که ماهواره به مدار زمین پرتاب کرد. چند سال بعد هم ناسا در این شرکت ۱٫۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری نمود. ماسک به تازگی اعلام کرد که تنها ۶ سال از رسیدن به مریخ توسط یک فضاپیمای بدون سرنشین فاصله داریم.

در سال ۲۰۰۴، ماسک به عنوان رئیس اجرائی به تسلا موتورز پیوست و در سال ۲۰۰۸ مدیرعامل این شرکت شد. تحت رهبری او، تسلا تبدیل به بزرگترین تولید کننده ماشین های الکتریکی در جهان شد. تسلا تاکنون چندین مدل از این ماشین ها را روانه بازار کرده است و انتظار می رود که تا سال آینده مدل دیگری را هم منتشر کند.

ماسک شرکت غول پیگر دیگری به نام SolarCity را نیز تاسیس نمود که کار آن طراحی و نصب سیستم های انرژی خورشیدی است. این شرکت بیش از ۱۳ هزار نفر پرسنل دارد. آخرین پروژه ماسک به نام OpenAI سال گذشته راه اندازی شد. OpenAI یک شرکت تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوی است. هدف او این است که هوش مصنوعی را برای استفاده مفید جامعه انسانی توسعه دهد.

مطمئنا می توان گفت که ماسک یکی از بزرگ ترین نام ها در دنیای فناوری است. به این ترتیب، جای تعجب نیست که او این همه ثروت دارد و جز ۱۰۰ مرد ثروتمند جهان است.

ارسال نظر