نقد و بررسی استارت آپ «نقدستان»

در ادامه بررسی و معرفی استارت آپ های موفق الکامپ ۲۱، به سراغ یکی دیگر از استارت آپ ها به نام نقدستان رفتیم.نقدستان یکی از استارت آپ های حاضر در الکامپ 2015 است امروز در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ فرصتی پیش آمد تا در خدمت موسس نقدستان آقای شهروز چرکچی باشیم و مصاحبه‌ای را با ایشان تدارک دیدیم.

نقد و بررسی استارت آپ «نقدستان»

نقدستان یکی از استارت آپ های حاضر در الکامپ 2015 است امروز در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ فرصتی پیش آمد تا در خدمت موسس نقدستان آقای شهروز چرکچی باشیم و مصاحبه‌ای را با ایشان تدارک دیدیم.

کلیک: آقای چرکچی در مورد ایده نقدستان و اینکه چرا احساس کردید وجود هم‌چین وب‌سایتی در ایران نیازه مقداری توضیح می‌دید؟
چرکچی :در ابتدا توضیح بدم که نقدستان یک مرجع تخصصی نقد و بررسی فارسی است که به تولید و جمع‌آوری محتوا در مورد کالاها می‌پردازد. همه محصولات در این سایت، دارای یک صفحه هستند و در آن صفحه، تمامی اطلاعات محصولات ازجمله مشخصات فنی، آلبوم عکس، نقد و بررسی مراجع مختلف، ویدئوهایی که در مورد کالا تولیدشده، نظرات و نقدهای کاربران، امتیاز محصول و حتی در آینده قیمت محصول در فروشگاه‌های مختلف وجود خواهد داشت.
در ادامه بیان کرد:احساس نیاز به وجود یک وب‌سایت مرجع محتوایی زمانی در من ایجاد شد که قصد خرید یک خودرو تا سقف قیمتی معین را داشتم، پس از هفته‌ها مشورت با افراد مختلف، هیچ جمع‌بندی درستی نتوانستم بکنم که بهترین گزینه برای من کدام خودروست. همچنین، زمانی که قصد خرید یک ماشین ظرف‌شویی برای مادرم را داشتم هم موفق نشدم اطلاعات زیادی در فضای وب فارسی در مورد این وسیله پرمصرف امروزی پیدا کنم، به همین دلیل در ادامه سال‌ها فعالیت خودم درزمینهٔ تولید محتوا، به فکر راه‌اندازی یک مرجع محتوایی برای برطرف کردن این کمبود در فضای وب فارسی افتادم.

کلیک: گفتید سال‌ها درزمینهٔ تولید محتوا فعالیت داشته‌اید، میشه در مورد فعالیت‌های قبلیتون توضیح بدید؟
چرکچی: من حدود 3 سال در بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران که به تولید محتوا هم می‌پردازد، در بخش تولید محتوا فعالیت داشتم و در ابتدا به‌عنوان کارشناس موبایل و تبلت، به نقد و بررسی این دستگاه‌ها مشغول بودم و در آخر، به‌عنوان مدیر محتوا مسئولیت سرپرستی گروه 30 نفره تولید محتوای وب‌سایت را عهده‌دار بودم.

کلیک: پس شما قصد دارید که همه محصولات را نقد و بررسی کنید؟
چرکچی :درواقع هم بله و هم خیر، بله به این دلیل که ما قصد داریم در نقدستان همه کالاها را بررسی کنیم، و خیر به این دلیل که قصد داریم علاوه بر بررسی خودمان، نقد و بررسی سایر مراجع معتبر فارسی و انگلیسی را هم گردآوری کنیم و برای استفاده کاربران، با ذکر مرجع نمایش دهیم. این کار به کاربران امکان آشنایی با چندین دیدگاه در مورد کالا را خواهد داد که کاربر می‌تواند با مراجعه به صفحه محصول در سایت نقدستان، به‌راحتی با نظرات سایر کارشناسان هم در مورد آن محصول آشنا شود. به‌هرحال، پیدا کردن مراجع معتبر و قابل‌اعتماد فارسی برای همه کاربران کار ساده‌ای نیست و در ضمن، قصد داریم با ترجمه مقاله‌های غیرفارسی هم برای کاربران فارسی‌زبان راحتی بیشتری را فراهم کنیم.
لازم به ذکر است یکی از بخش‌هایی که در نقدستان ایجاد کرده‌ایم، بخش "دست‌به‌نقد شوید" است. در این بخش، این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌ایم که درصورتی‌که توانایی بررسی محصولی را دارند، نقد و بررسی‌شان را برای ما ارسال کنند و ما پس از بررسی کیفیت مطلب، آن را بانام کاربر در سایت در کنار بررسی سایر مراجع منتشر خواهیم کرد. کاربران با افزایش تولید محتوا در نقدستان، می‌توانند از ما عنوان کارشناس و کارشناس ارشد سایت را دریافت کنند و در سایت نقدستان صفحه شخصی داشته باشند.

کلیک: در حال حاضر در سایت نقدستان، همه کالاها نقد و بررسی‌شده‌اند؟
چرکچی :خیر، ما حدود 5 ماه است که پروژه را شروع کرده‌ایم و وب‌سایت حدود 1 ماه است که آماده‌شده، در حال حاضر با تمرکز بر روی کالاهای دیجیتالی مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، دوربین و ... کار را شروع کرده‌ایم، اما به‌زودی لوازم‌خانگی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال و ... هم به سایت اضافه خواهد شد، در فاز بعدی که احتمالا اردیبهشت 95 به پایان می‌رسد، خودرو را به سایت اضافه می‌کنیم و بعدازآن به‌مرور محصولات فرهنگی مانند فیلم، کتاب، بازی و موسیقی هم در نقدستان صفحه دار می‌شوند و امکان خواندن و نوشتن نقد و بررسی برایشان فراهم خواهد شد.

کلیک:ممنون از شما، اگر حرفی مد نظرتون هست…
چرکچی:از همه علاقه‌مندان به تولید محتوا دعوت می‌کنیم که هر مطلبی اعم از مطالب آموزشی، ترفندها، نقد و بررسی و غیره را برای ما ارسال کنند، ما مطالب ارزشمند را بانام نویسنده در www.naghdestan.com انتشار می‌دهیم تا با کمک کاربران، یک مرجع محتوایی بزرگ را در ایران ایجاد کنیم.

ارسال نظر