تشریح برنامه ناسا برای ایجاد پایگاهی در ماه

ماموریت های آتی به مریخ در سال‌های اخیر تیترهای بسیاری را به خود اختصاص داده است اما پیش از اینکه آماده سفر به مریخ شویم، به تحقیقات بسیاری در این زمینه نیازمندیم. به همین دلیل ناسا برنامه جدیدی برای ارسال فضانوردان به مدار ماه دارد.

تشریح برنامه ناسا برای ایجاد پایگاهی در ماه

به گزارش کلیک ، از آخرین باری که در سال ۱۹۷۲ قدم بر ماه گذاشتیم مدت زیادی می‌گذرد. اما ناسا تصور می‌کند مدار سیس ـ لونار(منطقه بین زمین و ماه) قرار است یک منطقه آزمایشی ضروری و یک سکوی پرتاب برای رسیدن به مریخ در دهه ۲۰۳۰ باشد.

همان‌طور که گرگ ویلیامز این هفته در اجلاس سران مریخ در واشنگتن توضیح داد، ماموریت ماه برای سال ۲۰۲۷ تعیین شده است و خدمه حدود یک سال را در مدار خواهند گذراند.

به دنبال این اقامت طولانی در فضا، پنج ماموریت دیگر نیز در پیش خواهد بود که برخی از آنا سرنشین داشته و برخی دیگر بدون سرنشین خواهند بود تا تجهیزات مختلف را در ماه قرار دهند. این کیت شامل محل سکونت برای خدمه و همچنین فضاپیمای Deep Space Transport است که ناسا آن را برای انتقال افراد به مریخ می‌سازد.

ویلیامز گفت: «اگر ما بتوانیم یک ماموریت یک ساله را با این فضاپیما در مداری سیس ـ لونار انجام دهیم، اطلاعات کافی به دست خواهیم آورد تا بتوانیم پس از آن اشیا و خدمه را در یک ماموریت ۱۰۰۰ روزه به مریخ بفرستیم.»

در حال حاضر این ماموریت یک ساله به سیس ـ لونار نامی ندارد. در اصل به آن یک «سفر تجزیه» میگویند، اصطلاحی در نیروی دریایی که به سفری گفته میشود که در آن یک کشتی جدید را آزمایش می کنند.

همان طور که ناسا پیش از این نیز اعلام کرده بود در نظر دارد "دروازه اعماق فضا" را بسازد که در مدار ماه گشته و به عنوان یک سکوی پرتاب برای ماموریت های فضایی استفاده شود.

در حالی که فضانوردان یک سال تمام را در مدار خواهند گذراند، دانشمندان مشغول مطالعه ی اثرات سفرهای طولانی مدت در فضا بر روی بدن انسان خواهند بود. تحقیقات اخیر نیز دریافته اند که سفر در خارج از اتمسفر زمین باعث بیماری های کبدی روی موش‌ها می شود.

ارسال نظر