اعلام اهداف جذاب تلسکوپ جیمز وب توسط ناسا

ناسا، اهداف اولیه تلسکوپ جیمز وب که جانشین تلسکوپ هابل خواهد بود، را اعلام کرد.

اعلام اهداف جذاب تلسکوپ جیمز وب توسط ناسا

به گزارش کلیک، مقامات ناسا برخی اهداف اولیه تلسکوپ جیمز وب (JWST) که با موشک Ariane 5 در اکتبر ۲۰۱۸ پرتاب خواهد شد را اعلام کردند. مشاهدات اولیه حیطه‌ی علمی اهداف JWST را پوشش می‌دهد و از مطالعات مختلف با هدف حل اسرار تشکیل کهکشان ، و رسیدن به درک بهتر از منظومه‌ی شمسی ، اقمار و سیارک ها برگرفته شده است.

این لیست اعلام شده تحت برنامه‌ی GTO ناسا انتخاب شده اند که به دانشمندان اجازه می‌دهد در طراحی و ساخت چهار دستگاه اصلی تلسکوپ برای انتخاب اهداف اولیه شریک شوند. ده درصد زمان مشاهده‌ی ماموریت اولیه این تلسکوپ به گزینش های GTO اختصاص داده شده است و احتمالا همه‌ی آن‌ها در دو سال اولیه‌ی فعالیت این تلسکوپ به پایان خواهند رسید.

از موارد نزدیک به زمین، نقطه‌ی بزرگ سرخ مشتری، اتمسفر زحل، شیب فصلی اورانوس و گردباد قطب جنوب نپتون تنها چند مورد از موارد سماوی هستند که به زیر نگاه JWST خواهند رفت.

پدیده های زمین شناسی فعال در اقمار زحل با نام‌های اروپا و انسلادوس نیز قرار است مطالعه شوند. ستاره های دنباله دار و سیارک ها، اهالی کوچک‌تر هلیوسفر نیز تحلیل خواهند شد.

JWST ویژگی های اگزوپلنت ها را نیز مشاهده خواهد کرد. این مطالعات با روش های مختلفی انجام خواهند شد، از جمله مشاهده سیاراتی که از جلوی ستاره‌ی مادر عبور می‌کنند. مطالعه به این روش این امکان را می دهد تا بدانیم آیا اگزوپلنت ها اتمسفر دارند و ترکیبات آن‌ها چیست.

ارسال نظر