طراحی بی نظیر لاستیک های مریخ نورد ناسا در آینده!

رسانه کلیک - ناسا تایرهای جدیدی طراحی کرده تا مریخ نورد کنجکاوش راحت تر بتواند بر روی سطح سیاره مریخ تردد کند و بدون پنجری به عملیات اکتشافی خود ادامه دهد.

طراحی بی نظیر لاستیک های مریخ نورد ناسا در آینده!

طراحی تایرهای مریخ نوردها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های صنعت فضایی است. مریخ نورد برای کشف بیشتر در این سیاره باید تایرهای قدرتمندی داشته باشد تا بر روی سطح محکم و سنگ‌های متعدد دوام آورد.

پیش از این مریخ نوردهای ارسالی ناسا پس از انجام چند عملیات با مشکل خرابی و پنچری لاستیک مواجه می‌شدند و این مشکل عملیات کشف بیشتر در مریخ را متوقف می کرد، اما با طرحی تایرهای جدید توسط مهندسان ناسا این چالش برای همیشه به فراموشی سپرده می‌شود.

تایرهای جدید مریخ نورد کنجکاوی از فلزی خاص و انعطاف‌پذیر ساخته‌شده‌اند تا در مقابل سنگ‌ها و سطوح سنگلاخی مریخ آسیب نبینند.

ناسا امیدوار است که این تایرهای طراحی شده دوام بیشتری نسبت به نسل پیشین مورد استفاده در مریخ نوردها داشته باشد. مهندسان ناسا در طراحی این تایرهای انعطاف‌پذیر از آلیاژ نیکل - تیتانیوم (NiTi) استفاده کرده‌اند.

مریخ نورد

به گفته مسئولین ناسا، احتمالا از تایرهای جدید در مریخ نورد بعدی استفاده خواهد شد، چرا که این تایرها از تمام تست‌های ناسا سربلند بیرون آمده و به نظر می‌رسد که بهترین گزینه برای استفاده از مریخ نوردهای این سازمان فضایی باشد.

ارسال نظر