خبر جدید ناسا از کشف جهان اقیانوسی در منظومه شمسی

آژانس فضایی آمریکا خبری پنهانی از یک مصاحبه مطبوعاتی داد که یافته های جدیدی را از جهان های آبی در منظومه شمسی آشکار خواهد کرد، و این موضوع امید به زندگی در خارج از زمین را به وجود خواهد آورد.

خبر جدید ناسا از کشف جهان اقیانوسی در منظومه شمسی

به گزارش کلیک ، این مطلب مطبوعاتی سرنخ آنچنانی ندارد، اما از اکتشافات جهان اقیانوسی در آینده و جستجوی گسترده تر برای زندگی خارج از زمین خبر خواهند داد، و این شامل ماموریت یوروپا کلیپر (یکی از قمرهای مشتری) است که در سال ۲۰۲۰ فرستاده خواهد شد.

اکتشافات براساس داده های گرفته شده از تلسکوپ فضایی هابل و ماموریت کسینی است که در طول ۱۳ سال گذشته در جستجوی زحل و قمرهایش بوده است و برنامه ریزی شده که در همین سپتامبر سرنگون شود.

آژانس فضایی جزئیات کمی می گوید و بقیه جزئیات سری باقی خواهد ماند.

قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، بهتر است بدانید جمله بندی نشریه به گونه ای است که خبر اکتشاف حیات روی یکی از جهان های اقیانوسی در منظومه شمسی را بعید می داند.

درعوض به نظر می رسد هر آنچه محققان یافتند می تواند جایگاه و چگونگی دید ما به آینده را تغییر دهد.

اما خبر خاص آن است که یوروپا (یکی از قمرهای شناخته شده مشتری ۶۳) و یکی از بهترین انتخاب ها در منظومه شمسی پذیرای حیات خارجی است.

برای آن هایی که با یوروپا آشنا نیستند، قمر آن کمی کوچکتر از ماه است و قطر آن ۳۱۲۰ کیلومتر (۱۹۴۰ مایل) است.

آنچه محققان را مردد ساخته این است که در زیر سطح یخی یوروپا یک اقیانوس آبی بسیار بزرگ قرار گرفته که تخمین زده شده بیش از ۱۰ برابر عمیق تر از اقیانوس های زمین است.

در واقع داده های برگرفته از تلسکوپ اظهار می دارند که اروپا ممکن است دو تا سه برابر آب بیشتری نسبت به زمین در خود نگه دارد و این موضوع اولین مشکل برای جستجوی زندگی در آنجا محسوب می شود.

این قمر بسیار یخی است و در فاصله ۷۸۰ میلیون کیلومتر (۴۸۵ میلیون مایل) از خورشید قرار گرفته است اما از آنجا که تصور می شود اقیانوس در ارتباط با پوسته صخره ای است، باور بر آن است که فعالیت های زمین گرمایی می تواند آب را گرم نگه دارد و حتی می توان به فکر کاشت مواد غذایی برای حیات خارجی درون منظومه شمسی بود.

براساس اطلاعات گفته شده، جهان علم به طور طبیعی با تردید روبرو شده زیرا ناسا قبلا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که ماموریتی را به تیتان خواهد فرستاد، درحالی که طبق خبر روز پنج شنبه راهنمایی های بیشتری در مورد شروع جستجو برای حیات صورت خواهد گرفت.

کسانی در مصاحبه مطبوعاتی صحبت خواهند کرد:

  • توماس زربوچن، دستیار مدیر، رئیس ماموریت ساینس در مرکز ناسا در واشنگتن
  • جیم گرین، مدیر، بخش علم نجومی در مرکز ناسا
  • مری ویتک، دانشمند ارشد اخترزیست شناسی در مرکز ناسا
  • لیندا اسپیلکر، دانشمند پروژه کسینی در آزمایشگاه جت پروپولشن، کالیفرنیا
  • هانتر ویت، راهنمای گروه طیف سنج جرم خنثی و یون کسینی در موسسه تحقیقاتی جنوب غربی در سن آنتونیو
  • کریس گلین، دستیار گروه INMS کسینی در SwRI
  • ویلیام اسپارکس، ستاره شناس در موسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور
ارسال نظر