سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیون دلاری ناسا برای ساخت موتورهای محرک خورشیدی

ظاهرا سازمان ناسا (NASA) قصد دارد که موتورهای الکتریکی محرک خورشیدی را برای فضاپیماهای خود توسعه دهد. این سازمان به تازگی ۶۷ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیون دلاری ناسا برای ساخت موتورهای محرک خورشیدی

به گزارش کلیک، این موتورها برخلاف موتورهای شیمیایی، قابلیت ایجاد نیروی بیشتر در مدت زمان طولانی‌تری را دارند. این فناوری جدید قادر به انتقال نیرویی معادل ۲ برابر موتورهای شیمیایی است، از این‌رو استفاده از آن در ماموریت‌های عمیق فضایی مؤثرتر خواهد بود. طبق اطلاعات به دست آمده، به نظر می‌رسد که ناسا آماده صرف هزینه دو برابر برای توسعه این فناوری فوق‌العاده کارآمد است. ناسا قراردادی ۳ ساله به ارزش ۶۷ میلیون دلار برای ساخت فناوری نیروی محرک خورشیدی با Aerojet Rocketdyne بسته است.

تا قبل از زمان به اتمام رسیدن این پروژه، انجام بعضی از ماموریت‌های ناسا بدون داشتن این فناوری می‌توانند بسیار حساس باشند. به گفته مسئولین، قرار است این پروژه هدایت قسمت رباتیک مأموریت Asteroid Redirect را بر عهده بگیرد و در راستای پروژه سفر بی‌بازگشت به مریخ در سال ۲۰۲۳ نیز استفاده شود. با توجه به پیشرفت و نتیجه پروژه، صرف هر مقدار هزینه توسط ناسا با هدف به دست آوردن بازده مورد نظر در آینده انجام می‌شود.

منبع: engadget

ارسال نظر