هشت شرکت آمریکایی در تولید دستگاه VITAL با آزمایشگاه ناسا همکاری می‌کنند

رسانه کلیک - سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با این امید که بتوان از دستگاه VITAL برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده کند، برای تولید دستگاه تهویه به ناسا مجوز اضطراری ساخت داد.

هشت شرکت آمریکایی در تولید دستگاه VITAL با آزمایشگاه ناسا همکاری می‌کنند

از طرفی شرکت کالتک (Caltech) که مدیریت آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) را به عهده دارد ، پیشنهاد کرد در طی همه‌گیری کرونا این فناوری به صورت رایگان و بدون حق امتیاز در اختیار افراد قرار بگیرد.

حال به نظر می‌رسد ناسا و کالتک هشت شرکت آمریکایی را برای همکاری در این پروژه انتخاب کرده‌اند. همچنین شرکت‌های تولید کننده بالقوه بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دستگاه VITAL (فناوری استفاده از ونتیلاتور به صورت محلی) یک دستگاه تهویه فشار قوی است که راه‌حل ساده‌تر و ارزان‌تری را برای درمان بیماران کرونایی ارائه می‌دهد. آزمایشگاه JPL این دستگاه را به کمک ترکیبی از فناوری‌های چند دستگاه سنتی طراحی کرده است.

هشت شرکت تولیدکننده در پروژه تولید VITAL از ایالت‌های مختلفی همچون کالیفرنیا، مینه سوتا، تگزاس و ... انتخاب شده‌اند. البته آزمایشگاه JPL زمان عرضه و دردسترس بودن این دستگاه را مشخص نکرده است.

همچنین تولید کنندگانی از کشورهایی مانند برزیل، هند، مالزی و مکزیک نیز در حال ارزیابی هستند. این تولید کنندگان می‌توانند از کالتک مجوز رایگان و لایسنس دریافت کنند.

لئون آلکالای، عضو تیم تولید دستگاه VITAL می‌گوید: «تیم ما از دستیابی به این فناوری بسیار خوشحال است. ما امیدواریم که این فناوری به سراسر دنیا رسیده و راه‌حل مناسبی برای مبارزه با ویروس کرونا باشد.»

دستگاه VITAL از طرفی آزمایشگاه JPL در حال طراحی یک سیستم فشرده سازی هوا است تا بتوان از آن در بیمارستان‌ها استفاده کرد. این طرح برای FDA ارسال شده و در حال بررسی است.

از زمان اپیدمی کرونا، شرکت‌های زیادی به تولید سیستم تهویه هوا پرداخته‌اند. پروژه‌ای که چالش‌های زیادی در پی دارد. به اعتقاد JPL و Caltech این هشت شرکت توانایی تولید دستگاه را داشته و دستگاه VITAL به زودی در دسترس خواهد بود.

ارسال نظر