هلی‌کوپتر مریخ نورد ناسا برای سفر به سیاره سرخ آماده می‌شود

رسانه کلیک - ناسا در مراحل نهایی آماده سازی مریخ نورد Perseverance برای سفر به سیاره سرخ است. اگر تمام کارها طبق برنامه و زمان‌بندی پیش رود، در بازه 17 جولای تا 5 آگوست آن را راه‌اندازی خواهد کرد.

هلی‌کوپتر مریخ نورد ناسا برای سفر به سیاره سرخ آماده می‌شود

طی هفته گذشته، تیم تحقیقاتی ناسا دستگاه را آماده کرده و تمام آزمایشات مورد نیاز انجام شد. همچنین سیستم حرکت پروازی مناسب در مریخ (Mars Helicopter) را روی مریخ نورد متصل کردند و مطمئن شدند که آماده پرواز در آسمان مریخ است. این مریخ نورد جدید، راهکاری برای جابه‌جایی و سفر هوایی بدون سرنشین فضانورد در آینده خواهد بود.

سال گذشته، ناسا اعلام کرد که هلی‌کوپتر فضایی خود را در شرایط شبیه‌سازی تست کرده و اکنون مناسب پرواز در جو مریخ است. آزمایش در شرایط خلا انجام شده که هلی‌کوپتر توانست حدود ۲ اینچ از سطح زمین بلند شود.

تیم Perseverance پس از تایید اینکه می تواند داده ارسال و دریافت کند و همچنین دریافت بار الکتریکی از مریخ نورد، هلیکوپتر را به مریخ نورد متصل کرد.

این پرنده بدون سرنشین تقریبا دو و نیم ماه پس از فرود در مریخ باقی خواهد ماند. هنگامی که Perseverance از محل اولیه خود 330 پا حرکت کرده و پیش رفت، آنگاه هلیکوپتر مریخ می‌تواند ماموریت 30 روزه و پروازی خود را آغاز کند. همچنین انرژی آن از طریق صفحات خورشیدی تامین خواهد شد.

ارسال نظر