تاسیس دفتر حفاظت زمین در برابر سیارک ها

واضح است که بدون داشتن یک دفتر حفاظت از سیاره نمی توان تمدنی پیشرفته داشت! حال، این امر تحقق یافته است.

تاسیس دفتر حفاظت زمین در برابر سیارک ها

به گزارش کلیک، دفتر هماهنگی حفاظت از سیاره (PDCO) تمام پروژه های ناسا درباره تشخیص، مطالعه و دفاع در برابر سیارک ها و ستاره های دنباله داری که به سمت زمین می آیند را کنترل می کند. مهم ترین وظایف PDCO عبارتند از:

  • اطمینان از شناسایی به موقع اشیاء احتمالا خطرناک (PHOs)، سیارک ها و ستاره هایی که گمان می رود مدارشان آن ها را به 0.05 واحد فضایی زمین بیاورد و اندازه ها آن قدر بزرگ است که به سطح زمین برسند، یعنی بیش از 30 تا 50 متر.
  • ردیابی و دسته بندی PHO ها و اعلام خطر درباره اثرات احتمالی آن ها
  • فراهم آوردن ابلاغیه های به موقع و دقیق درباره PHO ها
  • عملکرد به عنوان نهاد اساسی در برنامه ریزی های دولت ایالات متحده برای پاسخگویی به یک خطر قطعی

کار اصلی هر روزه این دفتر زیر نظر داشتن، مسیریابی و دسته بندی PHO ها است. به علاوه به عنوان بخشی از استراتژی حفاظت از سیاره، این دفتر تکنیک هایی را برای منحرف کردن PHO ها دارد. در زمان برخورد قطعی یکی از این PHO ها به زمین، PDCO وظیفه دارد اطلاعات به موقع و دقیقی را برای دولت، رسانه ها و عموم مردم فراهم کند.

جان گرانسفلد، معاون گروه ماموریت های علمی ناسا در واشنگتن می گوید: شناسایی، مسیریابی و دفاع در برابر سیارک ها مواردی هستند که ناسا و جامعه جهانی جدی می گیرند. با اینکه در حال حاضر خطر بالقوه ای وجود ندارد اما مسیر نزدیک به زمین سیارک هالووین در این اواخر، ما را به یاد این انداخت که چرا باید هوشیار باشیم و چشمانمان به سوی آسمان باشد.

رییس این دفتر تازه تاسیس، لیندلی جانسون می گوید: "تاسیس رسمی PDCO مشخص می کند که آژانس برای داشتن نقش رهبری در تلاش های ملی و بین المللی برای شناسایی این نوع خطرات طبیعی متعهد است و در زمان نیاز در برنامه ریزی های حفاظت از زمین دخالت خواهد داشت."

اگر شرایط اضطراری برقرار شود، این دفتر ناسا با FEMA، آژانس مدیریت بحران فدرال، همکاری نزدیکی خواهد داشت. کریگ فیوگیت، رییس FEMA می گوید: "FEMA برای دفاع در برابر هر نوع خطری اختصاص یافته است. آغاز به کار دفتر همکاری در برابر اشیاء احتمالا خطرناک فضایی، شناسایی و اعلام خطر به موقع را ممکن می کند و به علاوه رابطه همکاری بین ناسا و FEMA را افزایش می دهد."

منبع : zmescience

ارسال نظر