قدرتمندترین راکت جهان از سوی ناسا معرفی شد

رسانه کلیک - قدرتمندترین راکت جهان در معرض دید عموم قرار گرفت. این راکت برای ارسال فضانوردان به ماه در سال 2024 توسعه پیدا کرده است.

قدرتمندترین راکت جهان از سوی ناسا معرفی شد

راکت Space Launch System یا SLS ناسا به عنوان بخشی از پروژه Artemis، فضانوردان را سال 2024 به مریخ می‌ فرستد. ناسا در نیواورلئان به صورت رسمی از قدرتمندترین راکت جهان رونمایی کرد. مدیر ناسا، Jim Bridenstine برای اولین بار امکان مشاهده این راکت برای عموم را فراهم کرد.

راکت SLS به تازگی آخرین دور آزمایش های خود را به اتمام رسانده است. برای آزمایش مخزن سوخت، یک مخزن آزمایشی با ساختاری شبیه به مخزن هیدروژن واقعی SLS تحت فشار و نیروهای کششی و خمشی قرار گرفت. مقاومت این مخزن توسط هزاران سنسور که قادر به تشخیص دما، استرس و فشار هستند، اندازه گیری شد. ناسا در این آزمایش از دوربین ها و میکروفن هایی برای تشخیص هرگونه مشکل در این مخزن استفاده کرد.

قدرتمندترین راکت جهان SLS ناسا

این مخزن تا مرز مقاومت خود تحت فشار قرار گرفت و در محلی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، شکست خورد. این موضوع خبری خوشحال کننده محسوب می شود. این مخزن با سربلندی از این آزمایش بیرون آمد تا مراحل آزمایش راکت SLS به پایان برسد.

برنامه SLS از برنامه اصلی خود عقب است. در ابتدا این پروژه برای سال 2019 برنامه ریزی شده بود که بنا به دلایلی با تاخیر همراه شد. اولین آزمایش قدرتمندترین راکت جهان در سال 2021 انجام می شود و در سال 2024 شاهد انجام ماموریت اصلی توسط آن خواهیم بود.

ارسال نظر