ناسا برای اولین بار فضانوردان را از خاک آمریکا پرتاب می‌کند

رسانه کلیک - ناسا اعلام کرد موشک SpaceX در تاریخ 27 می 2020 به فضا پرتاب می‌شود. این اولین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا پس از پرتاب شاتل فضایی در سال 2011 است؛ همچنین اولین پرتاب SpaceX است که انسان حمل می کند، نه فقط محموله!

ناسا برای اولین بار فضانوردان را از خاک آمریکا پرتاب می‌کند

در صورت موفقیت این آزمایش که دموی شماره 2 کپسول Crew Dragon است، راه برای رفت و آمدهای منظم به ایستگاه فضایی بین‌المللی باز خواهد شد.

همانطور که از نام آن پیداست (دموی شماره 2) برای دومین بار است که SpaceX کپسول Crew Dragon خود را به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می کند اما برخلاف دموی شماره 1 در سال گذشته، این بار دو فضانورد در آن حضور خواهند داشت.

ناسا قبلا پیش‌تر فضانوردان را برای این آزمایش و اولین پرواز عملیاتی در نظر گرفته بود و امیدوار است اواخر سال جاری میلادی آن را انجام دهد.

این پرتاب در ساعت 4:32 بعدازظهر 27 می 2020 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام می شود. باب بهنکن و داگ هورلی، دو فضانورد ناسا در داخل کپسول Crew Dragon در بالای موشک Falcon 9 قرار خواهند داشت.

ناسا آقای Jim Bridenstine در این خصوص در توییتر خود نوشت: «در تاریخ 27 ماه می، ناسا بار دیگر فضانوردان آمریکایی را با موشک های آمریکایی از خاک آمریکایی پرتاب خواهد کرد! این کار با همکاری SpaceX ،Astro_Doug و AstroBehnken و توسط فضاپیمای #CrewDragon صورت می‌گیرد که در بالای موشک Falcon 9 به سمت ایستگاه فضایی پرتاب می شوند.»

پرتاب فضانوردان ابتدا برای 7 ماه می برنامه‌ریزی شده بود که اکنون دچار تاخیر شده است. البته این تاخیرها در پرتاب‌های فضایی رایج نیست اما شاید بتوان دلیل آن را همه‌گیری ویروس کرونا در جهان دانست که در برنامه ناسا تغییراتی ایجاد کرده است.

ارسال نظر