پخش زنده خورشیدگرفتگی کامل آمریکا

ناسا در نظر دارد خورشید گرفتگی کامل آمریکا را از ارتفاع قابل توجهی به صورت زنده پخش کند که دید بی نظیری از این رویداد را به نمایش خواهد گذاشت.

پخش زنده خورشیدگرفتگی کامل آمریکا

به گزارش کلیک، برای خورشید گرفتگی کامل ۲۱ ام ماه آگوست در آمریکا، تمامی مکان ها با دید خوب به این رویداد از ماه ها قبل رزرو شده اند، و اغلب ما در نظر داریم ناپدید شدن خورشید را تماشا کنیم حتی اگر از طریق صفحه‌ی کامپیوترمان باشد.

اما ناسا و پلتفرم پخش ویدئو اعلام کردند که این رویداد را از حداکثر ارتفاع ۳۰ کیلومتری بالای سطح زمین پخش خواهد کرد. جزییات خبر هنوز افشا نشده است اما میدانیم که ناسا آن را "مگا استریم" می‌نامد و توسط شبکه ای با بیش از ۵۰ بالون در ارتفاع بالا تجهیز می شود.

پیش بینی می‌شود این پخش تعداد بیشتری بیننده نسبت به فرود کاوشگر کنجکاوی در سال ۲۰۱۲ داشته باشد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر آن را مشاهده کنند.

ناسا همچنین از فیلم های زنده از رصدخانه خورشیدی فضایی و چندین تلسکوپ زمینی برای این پوشش استفاده خواهد کرد. این اولین بار است که یک خورشید گرفتگی کامل از چنین ارتفاع بالایی به صورت زنده پخش می شود، اما اولین باری نیست که افراد آن‌قدر خوش شانس باشند تا بتوانند چنین رویدادی را از این ارتفاع مناسب تماشا کنند. سال گذشته ۱۶۳ مسافر در خطوط هوایی آلاسکا توانستند شاهد یک خورشید گرفتگی از ارتفاع ۱۱،۰۰۰ متری(۳۷،۰۰۰ فوت) باشند.

این ارتفاع نه تنها دید بی سابقه ای از این رویداد می‌دهد، بلکه ریسک هوای بد در آن روز را نیز کاهش می‌دهد. یک خورشید گرفتگی کامل زمانی رخ می‌دهد که ماه و خورشید در یک ردیف قرار بگیرند، و ماه تقریبا جلوی نور خورشید را بگیرد و زمین در تاریکی فرو رود.

هر کس که در مسیر زیر قرار داشته باشد، می‌تواند اتمسفر خارجی خورشید را ببیند و نکته خاص در مورد این خورشید گرفتگی این است که حدود ۵۰ میلیون نفر تنها با فاصله چند ساعت رانندگی در مسیر آن زندگی می کنند.

این اولین بار در ۹۹ سال گذشته است که یک خورشید گرفتگی کامل در هر دو ساحل آمریکا قابل رویت است.

ارسال نظر