ناسا ایستگاه فضایی را به حراج می گذارد

ناسا قصد دارد بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) که در مدار نزدیک به زمین است را به فروش برساند.

ناسا ایستگاه فضایی را به حراج می گذارد

به گزارش کلیک، سازمان فضایی ناسا به دنبال شخصی است که بتواند طی دهه آینده ایستگاه فضایی بین المللی را خریداری کند. البته هنوز مشخص نیست که این ایستگاه با تجهیزات درونی آن به فروش می رسد یا خیر.

خبر این حراج احتمالی از فیلمی که ناسا در مورد بررسی پیشرفت این سازمان برای سفر به کره مریخ در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، گرفته شده است. در این فیلم، بیل هیل، نایب رییس بخش توسعه سیستم های اکتشافی ناسا، از نقش ایستگاه فضایی در مورد ماموریت های فضایی آینده صحبت می کند.

او می گوید: در نهایت آرزوی ما این است که بتوانیم ایستگاه فضایی را به یک شرکت تجاری و یا فعالیت های تجاری دیگر واگذار کنیم تا تحقیقات در مدار نزدیک زمین ادامه داشته باشد. ما فکر می کنیم این اتفاق در اواسط دهه دوم قرن جاری میلادی اتفاق بیفتد.

در حال حاضر مشخص نیست صاحب بعدی ایستگاه فضایی چه فردی خواهد بود. ولی مسلما فردی مانند ریچارد برنسون که مالکیت شرکت Virgin Galactic را داراست به استفاده از این فرصت برای تبدیل ایستگاه فضایی به یک مکان گردشگری علاقه مند است. همچنین بعید نیست ایلان ماسک، صاحب شرکت SpaceX یا جف بزوس، صاحب شرکت Blue Origin برای تصاحب ایستگاه فضایی اقدام کنند. در واقع، در فیلم منتشر شده توسط ناسا، می توان علاقه این سازمان را به استفاده از موشک ها قابل استفاده مجدد SpaceX برای ماموریت مریخ مشاهده کرد.

ارسال نظر