شبکه ملی فرهنگ و ایجاد هزار فرصت شغلی

روز گذشته و همزمان با برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در وزارت ارشاد، فاز اول شبکه ملی فرهنگ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

شبکه ملی فرهنگ و ایجاد هزار فرصت شغلی

به گزارش کلیک، در این مراسم، سید مرتضی موسویان گفت: با پایان یافتن فاز اول شبکه ملی فرهنگ، امکان ایجاد 400 خانه فرهنگ دیجیتال و مجتمع های فرهنگی شهری و استانی فراهم شده است.

وی افزود: بحث اقتصاد فرهنگی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اکنون با راه‌ اندازی فاز اول شبکه ملی فرهنگ به نوعی این مهم صورت گرفته و بدین ترتیب با سرمایه‌گذاری اندک، 1000 شغل ایجاد شده است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اجرایی سازی فاز دوم این پروژه آغاز شده است و با راه‌ اندازی فاز‌های دیگر این شبکه تلاش داریم با برنامه‌ ریزی‌ های مختلف به سمتی پیش رویم که هر نفر عضوی از شبکه ملی فرهنگ باشد. در واقع با تعریف سرای دیجیتال که به زمان و مکان بستگی ندارد، مردم می‌ توانند به طور دائم در خانه‌ های خود از محصولات دیجیتال تولید شده استفاده کنند.

موسویان اعلام کرد: همچنین امکانی فراهم شده، تا افراد برای دریافت مجوز درخواست خود را در قالب سامانه مطرح کنند و بعد روند پیگیری این موضوع در این قالب مشخص باشد تا وزیر و معاونان در هر لحظه بتوانند ببینند که چه تعداد مجوز ارائه شده و چه تعداد در راه است.

وی اظهار داشت: هدف عمده مرکز رسانه های دیجیتال، سامان دهی فضای مجازی است و قطعا تا پایان سال 95 تمام نرم‌ افزارهای کاربردی دارای یک کد مشخص خواهند بود و کدهای مخصوص خود را دریافت می‌کنند که این موضوع می‌ تواند بستری برای فراهم شدن مالکیت فرهنگی باشد.

وی گفت: برای سهولت اعطای مجوز کسب و کار الکترونیک در سال 95 نیز تلاش هایی صورت گرفته است، ضمن این که در حال حاضر 650 نفر در صف دریافت مجوز برای آغاز کسب و کارهای مربوط به این بخش هستند.

ارسال نظر