ورود همسان‌ها به دنیای تبلیغات دیجیتال ایران

طبق گزارش سایت معتبر DoubleClick میزان ( CTR (Click Through Rate بنر ها امروز به یک دهم درصد رسیده است. تازه این درصد هم نمی‌تواند واقعی باشد. در نظر داشته باشید که درصد قابل توجهی از کلیک‌هایی که روی بنر‌های موبایلی می‌شود "اتفاقی" است.

ورود همسان‌ها به دنیای تبلیغات دیجیتال ایران

به گزارش کلیک، طبق گزارش سایت معتبر DoubleClick میزان ( CTR (Click Through Rate بنر ها امروز به یک دهم درصد رسیده است. تازه این درصد هم نمی‌تواند واقعی باشد. در نظر داشته باشید که درصد قابل توجهی از کلیک‌هایی که روی بنر‌های موبایلی می‌شود "اتفاقی" است.

(صدای زنگ به گوش می رسد)
+ کیه این وقت روز؟
- لابد فروشنده است. الان ردش می کنم بره.
این دیالوگ و مشابه آن را بار ها در فیلم ها و سریال های آمریکایی دیده اید. تصویر عمومی‌ای که از فروشنده‌های سیار سراغ داریم با این جور دیالوگ‌ها شکل گرفته است: یک مزاحم مودب که می خواهد هر طور شده جنسش را بهتان بیندازد. حشره‌ای به اندازه‌ی یک انسان بالغ که نه تنها آسایش‌تان را سلب می‌کند که می‌خواهد پولتان را هم حرام جنس -عموما- بنجلش کند، و تازه به ابزار‌هایی مثل بلاغت کلام و مظلوم‌نمایی هم مسلح است. تصویر ناخوش‌آیندی است. نه؟
در دنیای تبلیغات دیجیتال امروز، تبلیغات آنلاین بنری هم وضع بهتری از آن فروشندگان بی‌نوای اواسط قرن بیستم ندارند. کاربر به چشم خود یاد داده که بنر‌ها را نبیند. به این مفهوم در تبلیغات امروز Banner-Ad Blindness گفته می شود.

آمار سات دابل کلیک، نشان دهنده‌ی افت وحشتناک اثرگذاری تبلیغات بنری به شیوه‌ی قدیمی است. افتی که تبلیغ ساز‌ها را به فکر چاره ای جدید انداخت. این چاره‌ی جدید به زودی خودش را در قامت تبلیغات همسان (Native Ads) نمایان کرد:
تبلیغات همسان یا بومی همانطور که از نام آن پیداست نوعی از تبلیغات است که در آن محتوای تبلیغی به جای جدا بودن از محتوای اصلی سایت، کاملاً منطبق بر فرمت محل نمایش بوده و در نگاه اول کاملاً شبیه محتوای اصلی سایت یا اپلیکیشن به نظر می‌رسد. آمارهای جهانی به وضوح تغییر گرایش تبلیغ دهنده‌ها و ناشران را به سمت تبلیغات همسان نشان می‌دهند به طوری که پیش‌بینی می‌شود تبلیغات همسان تا سال۲۰۲۱، ۷۴ درصد درآمد حاصل از کل تبلیغات را به خود اختصاص دهد. در واقع به جرات می توان گفت تبلیغات همسان آینده تبلیغات دیجیتال خواهد بود.

از مهم ترین مزیت‌‌های تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری و سنتی می توان به اثربخشی و نرخ بازدید بیشتر اشاره کرد. مزیت دیگری که بسیاری از ناشران را به سمت استفاده از این تبلیغات سوق می‌دهد این است که پیاده سازی تبلیغات همسان طراحی رسانه‌‌ی نمایش دهنده را برهم نمی ریزد و در نتیجه کاربر را آزار نداده و تجربه‌‌ی کاربری بهتری برای او به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر توسعه دهنده خود را از دست بنرهای ناهمگون دور سایت یا گوشه و کنار اپلیکیشن راحت می‌کند.

اخیراً این امکان برای ناشران و توسعه دهندگان ایرانی نیز فراهم شده است تا از این شکل نوین تبلیغات استفاده کنند. سامانه تبلیغات دیجیتال مگنت که بعد از یک سال و نیم تحقیق و توسعه، در مرداد ماه سال ۹۴ با پیاده سازی تبلیغات موبایل وب بر روی دو سایت با رتبه الکسای زیر ۱۰۰، به طورجدی‌ حضور خود را در عرصه تبلیغات دیجیتال اعلام کرد، حالا پس از ایجاد فرمت‌های نمایشی متنوع (مثل بنر بازشونده، بنر ویدئویی، بنر میانی و ...) وافزودن اپلیکیشن‌های اندورید و IOS و وبسایت‌ها به کانال های نمایشی خود، اقدام به رونمایی از اولین پلتفرم تبلیغات همسان هوشمند در ایران کرده است.

همچنین مگنت به مناسبت ارائه این سامانه، جشنواره‌‌ای برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندروید و وب، با بیش از صد میلیون تومان جایزه برگزار کرده است. در این جشنواره‌‌، همه کسانی که در طول بهمن ماه (۱تا ۳۰ بهمن) تبلیغات همسان مگنت را در اپلیکیشن یا سایت خود پیاده سازی کنند صد درصد مبلغ کلیک تعیین شده در شبکه را دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن هر اکانتی که به یک میلیون تومان درآمد از تبلیغات همسان در این مدت برسد، یک میلیون تومان هم جایزه دریافت میکند.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در جشنواره می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ارسال نظر