«ناتی داگ» برای بازی بعدی‌اش چه خوابی دیده است؟

رسانه کلیک - کارگردان آخرین نسخه سری بازی‌های آنچارتد در جدیدترین مصاحبه خود به ارائه اطلاعات اندکی در خصوص پروژه بعدی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) پرداخت.

«ناتی داگ» برای بازی بعدی‌اش چه خوابی دیده است؟

اگر دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که برخی از استودیوی های توسعه دهنده بازی های ویدئویی هر ساله با انتشار کلیپ‌های جدید به دنبال درآمد هنگفتی هستند و متاسفانه تمامی این بازی ها از کیفیت خوبی برخودار نیست و در برخی موارد با شکست های سنگینی نیز مواجه می شوند.

در این میان، استودیوهای توسعه بازی از جمله ناتی داگ (Naughty Dog) و راک استار گیمز (Rockstar games) وجود دارند که همیشه به دنبال خلق بازی های نو و خاطره انگیز بوده و هستند به طوری که صنعت گیم مدیون عرضه این عناوین با کیفیت است، چرا که این بازی ها رنگ و بوی تازه ای به دنیای گیم بخشیده اند.

همه ما می دانیم آنچه برای استودیوی ناتی داگ حائز اهمیت است، کیفیت بازی هاست و این استودیو هرگز کیفیت را فدای کمیت نمی کند. تا به امروز، بازی های زیادی توسط ناتی داگ ساخته و عرضه شده اند که می توان همه آن ها را فوق العاده و بی نقص دانست.

ناتی داگ اوج هنر خود را در خلق و روایت داستان درگیرکننده بازی The Last of Us به تمامی بازیکنان و تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی نشان داد و در همان موقع طرفداران زیادی به دست آورد.

اکنون جدا از انتشار بازی The Last of Us Remastered، این استودیوی نامدار به زودی دومین عنوان ویدیویی خود یعنی Uncharted: The Lost Legacy را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد کرد.

در ابتدا قرار بر این بود که بازی The Lost Legacy به عنوان بسته الحاقی نسخه چهارم مجموعه آنچارتد عرضه شود، اما سازندگان با تغییر مراحل توسعه و ساخت آن، مدت زمان گیم پلی و محتویات بازی را افزایش دادند؛ به طوری که ناتی داگ ادعا می کند عنوان Uncharted: The Lost Legacy یک بازی مستقل است و مدت زمان گیم پلی بازی، همانند نسخه اول سری آنچارتد و حتی بیشتر از آن خواهد بود.

از آنجا که کمتر از چند هفته به عرضه عنوان Uncharted: The Lost Legacy زمان باقی مانده، بسیاری از وبسایت های معتبر گیم و خبرگزاری‌ها، مصاحبه های گوناگونی را با افراد کلیدی استودیوی ناتی داگ، دست اندرکاران و توسعه دهندگان بازی ترتیب داده اند.

گفتنی است؛ این عنوان مورد انتظار در تاریخ ۲۲ آگوست سال میلادی جاری (سه‌ شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶) به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

Uncharted: The Lost Legacy

به عنوان مثال، آقای شاون اسکایگ (Shaun Escayg)، کارگردان بازی Uncharted: The Lost Legacy در گفت و گو با رسانه The Daily Star از پروژه بعدی استودیوی ناتی داگ سخن گفت.

اسکایگ اظهار داشت: «پروژه بعدی استودیوی ناتی داگ پس از انتشار بازی The Last of Us Part II، می تواند نسخه ای جدید از مجموعه آنچارتد باشد. (احتمالا ادامه بازی The Lost Legacy) همچنین ممکن است شاهد یک بازی کاملا جدید باشید چرا که هم‌اکنون ناتی داگ ایده ها و نوآوری های بسیاری برای ژانرهای جدید دارد».

وی ادامه داد: «ما از آینده خبر نداریم؛ ممکن است پروژه بعدی ما یک بازی کاملا جدید باشد و یا نسخه ای جدید از مجموعه آنچارتد! کسی چه می داند؟ ناتی داگ هرگز از ارائه و کشف چیزهای جدید هراسی ندارد. کل استودیو و تمام افرادی که در ناتی داگ مشغول به کار هستند، قصد دارند چیزهای جدیدی را تجربه و امتحان کنند. در حال حاضر، ایده ها و نوآوری های بسیاری وجود دارند. این دقیقا فرهنگ اصلی ناتی داگ است! ما عاشق ایده و نوآوری هستیم».

هم اکنون ناتی داگ مملو از محتویات و ایده های جدید برای جهان های جدیدی است که می توانند ژانرهای جدیدی را خلق کنند.

Uncharted: The Lost Legacy

مدت زیادی است که ناتی داگ به دنبال ژانر و سبک های جدید نرفته و دو مجموعه محبوب و پرطرفدار The Last of Us و آنچارتد را می توان به عنوان بازی های ماجراجویی و شوتر سوم شخص در نظر گرفت. اکنون که استودیوی ناتی داگ از ژانرهای جدید سخن می گوید، گویا پروژه بعدی هیچ شباهتی با مجموعه های مذکور نخواهد داشت و با یک عنوان کاملا جدید رو به رو خواهیم بود!

اگر نگاهی به عناوین ویدیویی چند سال اخیر بیاندازیم، متوجه می شویم که در این بازه زمانی تعداد عناوین شوتر اول شخص بیشتر شده و ممکن است ناتی داگ نیز وارد این ژانر محبوب شود. البته هنوز هیچ اطلاعات و جزئیات رسمی از پروژه بعدی ناتی داگ منتشر نشده است.

استودیوی ناتی داگ پیش‌تر رسما اعلام کرده بود که بازیکنان و طرفداران هرگز به انتشار نسخه پنجم بازی آنچارتد دل نبندند، چرا که ماجراجویی های شخصیت دوست داشتنی «نیتن دریک» در همان نسخه چهارم به اتمام خواهد رسید. در طرفی، از آنجا که سری آنچارتد یکی از بهترین مجموعه های انحصاری کنسول های پلی استیشن به شمار می روند، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که شرکت ژاپنی سونی به منظور حفظ و افزایش تعداد عناوین ویدیویی انحصاری خود، قطعا از مجموعه آنچارتد دست نخواهد کشید و در آینده شاهد عرضه نسخه های جدیدی از آن خواهیم بود. این در حالی است که هنوز اخبار روشنی از آینده سری Uncharted منتشر نشده و آینده این فرانچایز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شایان ذکر است؛ عنوان بی نظیر Uncharted 4: A Thief's End در تاریخ ۱۰ می سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با سه‌ شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد و هم‌اکنون علاقه‌مندان می توانند با پرداخت مبلغ ۴۹٫۹۹ دلار، این بازی را به صورت دیجیتال از فروشگاه پلی استیشن استور خریداری کنند.

ارسال نظر