در جستجوی حیات در مریخ با برونو

آیا موجودات دیگری در فضا زندگی می کنند؟ دانشمندان با استفاده از قابلیت های علمی و مهندسی در تلاش برای یافتن پاسخی به این پرسش هستند. برونو یکی از مریخ نوردانی است که برای جستجو نشانه هایی از حیات بر روی سیاره سرخ طراحی شده است.

در جستجوی حیات در مریخ با برونو

به گزارش کلیک، در سال ۲۰۱۸ دستگاهی که دارای شش چرخ است و مغز آن شبیه به برونو طراحی شده است برای اجرای بخشی از پروژه ExoMars بین سازمان های فضایی اروپا و روسیه به مریخ پرتاب خواهد شد.

هم زمان با پرتاب مدارگرد ExoMars به سمت مریخ در تاریخ چهاردهم مارس، دانشمندان و مهندسان بر روی مریخ نوردی که قرار است در فضا از آن استفاده شود، کار می کنند.

دکتر رالف کردی در سخنرانی خود اعلام کرد: یکی از چالش های رفتن به مریخ این است که آن از نظر زمانی بعید به نظر می رسد که ارسال سیگنال های رادیویی به آنجا و بازگشت آنها حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد. وی افزود: هدایت این نوع دستگاه ها با دسته فرمان امکان پذیر نیست زیرا ممکن است ناخواسته باعث خرابی یا از کار افتادن آن شود. این مریخ نورد به صورت نیمه مستقل طراحی شده است و می تواند نقشه سه بعدی را از منطقه جلوی خود تولید کند، به جایی که از آن خواسته شده نگاه کند و مسیر خود را رسم کند.

این دستگاه قادر است سنگ و صخره های بزرگی که نمی تواند از آن ها عبور کند تشخیص دهد و از کنار آن عبور کند و همچنین می تواند حفره ها را ببینید و شیب هایی که برای بالا رفتن امن هستند را تشخیص دهد.

جرمی کلوز مدیر ارتباطات شرکت هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری ایرباس در این باره می گوید: غارها و حفره های روی مریخ به معنای آن است آزمایش مریخ نورد توسط انسان کارآمد تر است.

ماه آینده تیم پیک فضانورد انگلیسی در آزمایشی نحوه اداره برونو را به صورت شبیه سازی شده از فضا نشان خواهد داد.

در این آزمایش از آقای پیک خواسته می شود که مریخ نورد را به "غاری" هدایت کند. (غاری شبیه به حفره های تاریک و شنی مریخ)

دکتر کردی در این باره اعلام کرد: این آزمایش به پاسخ یکی از سوالات اساسی ما کمک خواهد کرد.

منبع: standard.co

ارسال نظر