بیل گیتس همچنان ثروتمندترین فرد جهان است

روز ۲۸ اکتبر (یعنی همین یک هفته گذشته)، روز تولد بیل گیتس بود. این سرمایه دار بزرگ دنیای تجارت، در تولد ۶۱ سالگی اش دلایل زیادی  برای جشن گرفتن داشت.

بیل گیتس همچنان ثروتمندترین فرد جهان است

به گزارش کلیک، بزرگ ترین ثروتمند مرد دنیا به گفته فوربس دارای ثروت خالص ۸۱٫۹ میلیارد دلار است که او را در رتبه نخست لیست ثروتمند ترین افراد دنیا قرار می دهد. طبق این خبر، بیل گیتس ۶٫۵ میلیارد دلار از آمانیکا اورتگا، رییس برند زارا و ۱۴٫۲ میلیارد دلار از جف بزوس، رییس آمازون ثروتمند تر است.

شاید نکته ای که بیشتر تاثیرگذار است کمک های مالی بیل گیتس به سازمان های خیریه باشد. بنیانگذار مایکروسافت بیش از ۳۶٫۷ میلیارد دلار را از طریق سازمان خیریه خود به نام Bill and Melinda Gates Foundation اعانه کرده است. این سازمان تامین خیریه توسط خود بیل گیتس و همسرش تاسیس شده است و از طریق همین سازمان، این زوج بیشترین درآمد خود را به سازمان های خیریه کمک می کنند.

این سازمان خصوصی تمرکز خود را بر روی ذخیره درآمد و بهبود زندگی در ایالات متحده و سایر مناطق دنیا می کند. در سال ۲۰۱۴ این سازمان ۵۰ میلیون دلار را برای مبارزه با بیماری ابولا در غرب آفریقا تخصیص داد. در اوایل ماه اکتبر هم ۲۵۰ میلیون دلار به یک موسسه سلامت جهانی تحت نظارت دانشگاه واشنگتن در سیاتل کمک کرد که یکی از بزرگ ترین موسسات اعانه تاریخ دنیاست.

در مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی The Evening Standard که در روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شده بود، گزارشگر از بیل گیتس پرسید که برای تولدش چه چیزی می خواهد. گیتس پاسخ داد: دلش می خواهد کادویی بگیرد که در تمام تولدهای قبلی اش به سختی توانسته بود دریافت کند؛ کتاب و فیلم! گیتس سال گذشته جشن تولد بزرگی گرفت اما برای امسال می خواست چیزی هیجان انگیزتر داشته باشد.

ارسال نظر