نقد و بررسی بازی Need for Speed 2015

این  نسخه بازگشتی به نسخه‌های  قبلی نیست، اما خاطرات نسخه‌های قبلی را زنده می‌کند.

نقد و بررسی بازی Need for Speed 2015

می خواهم دنیایی متفاوت را تجربه کنم

کلیک - جدید ‌ترین عنوان Need for Speed که Ghost Games آن را ارائه داده است. این بازی بازیکنان را وارد شهر خیالی ونتورا بی می‌ کند که در آن رانندگان بی نام و نشان خود را برای مسابقات زیر زمینی غیر قانونی آماده می‌کنند و بازیکنان دیگر قصد دارد برای خرید خودروهای جدید، ارتقای آن‌ها و اسطوره شدن در دنیای مسابقات خیابانی به هر قیمتی که شده است پول و اعتبار به دست آورند

تعقیب و گریز پر هیجان زیر زمینی رقبای تحت تعقیب

اگر طرفدار عناوین قبلی این بازی بوده اید، ممکن است این عبارت برای شما آشنا باشد. این عبارت می‌تواند خاطرات شخصی سازی خودروها در عناوین دوگانه Underground را برای شما زنده کند، تمام آن عناصر دوباره به دنیای Need for Speed بازگشته اند. شهری که به خاطر مسابقات زیر زمینی غیر- قانونی آن معروف شده است. یک گاراژ که می‌توانید هر کاری که دلتان خواست با ماشین خود بکنید و یک راننده همیشه در صحنه حاضر که پلیس ها برای دستگیری او لحظه شماری می‌کنند.

داستان بازی در شهری اتفاق می افتند که یا باران می بارد و یا باران تازه بند آمده است که شما را وسوسه می کند که دریفت بکشید که هم لذت دنیا و آخرت را با هم تجربه کنید و هم قابلیت‌های رخش خود را به رخ دیگران بکشید! پرسه زدن در خیابان‌ها و ماموریت‌ها هرگز در روز اتفاق نمی افتند و فقط شب‌ها و دم صبح شاهد چنین رویدادهایی هستیم. شاید روزها رانندگان خود را برای مسابقات آماده می‌کنند.

شهر پر زرق و برق

این بازی باورها را مورد تردید قرار می‌دهد. محیط سرد و مرطوب و رعب آور است . ترکیبی از رنگ‌هایی که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کنند و در زیر نورهای درخشان خیابانی خود نمایی می‌کنند. علاوه بر این، دستکاری‌ها و تعییرات ظریف رنگ‌ها یکی از نقاط قوت بازی است. و صداها متناسب با حالات بازی و رویداد های بازی به درستی انتخاب شده اند، مثلا صدای آژیر پلیس با نور آزار دهنده آبی و قرمز خود که روی اعصاب است به شما هشدار است که پلیس در تعقیب شما است و خود را در چنگال قانون گرفتار می‌بینید.

این بازی نیازمند ارتباط آنلاین است و همانند عنوان قبلی (Rivals) مسابقه دهندگان به صورت اتفاقی وارد نقشه می شوند. در بیشتر اوقات آنها با نشانه‌ای بر روی نقشه دیده می شوند و اغلب سرگرم مسابقه خود هستند و کاری به کار دیگران ندارند. زمانی که رانندگان غیر قانونی مسابقات خیابانی و نیروی گشت پلیس در تعقیب و گریز یکدیگر هستند، بازیکنان به ندرت دو به دو با هم مسابقه می‌دهند، در حالی که در نسخه قبلی این چنین نبود و رقبا می‌توانستند در هر زمانی که اراده می‌کردند دو به دو با هم مسابقه دهند.

ماموریت‌ها با تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی به تمام افرادی که در بازی حضور دارند اعلام می‌شوند که شامل مسابقه در پیست (circuits)، مسابقه از نقطه ای به نقطه دیگر(point-to-point races) و دریفت کشیدن (drift challenges). هم گروهی از مسابقه دهندگان می توانند این ماموریت‌ها را انجام دهند و هم خود شما به تنهایی می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و این ماموریت‌ها فرصت خوبی برای به دست آوردن اعتبار (reputation points) و پول نقد است که می‌توان به چشم پاداشی برای بازیکنان به آن‌ها نگاه کرد. با افزایش سطح خودتان می‌توانید آپشن‌های شخصی سازی را در گاراژ آزاد کند، جایی که بازیکنان می‌توانند هر طور که دوست دارند ظاهر و عملکرد خودروی خود را تغییر دهند.

ابزار مناسب

اینکه گاراژ مکانی سرگرم کننده است، خبر خوبی است زیرا بازیکنان زمان زیادی در آنجا خواهند بود. اول از همه بازیکنان برای اینکه ظاهر ماشین را مطابق با میل خود کنند، بر چسب‌هایی روی آن می‌زنند و یا با وسایل گوناگون آن را اسپرت می‌کنند و موجود دوست داشتنی خود را آماده می کنند. پول در این بازی هیچ ارزشی ندارد، پس می‌توانید حتی 20 دقیقه هم با ماشین خود مشغول شوید و انواع و اقسام آپشن‌ها را بر روی ماشین خود امتحان کنید و ماشین را اسباب بازی خود کنید!

شما می‌توانید علاوه بر استفاده از آپشن‌های گوناگون و رنگ آمیزی‌های متفاوت برای تغییر ظاهر خودرو، عملکرد ماشین خود را هم با استفاده از وسایل مختلف بهبود ببخشید. بازی این امکان را فراهم کرده است که وسایل مختلف خودروی خود را تعویض کنید که بسیاری از آن‌ها تنها یک کار را انجام می‌دهند و آن هم افزایش قدرت است. اگر این تغییرات در سیستم عملکردی خودرو با هم هماهنگ شوند، خوب است، اما 8 مورد از 10 مورد تنها اسب بخار خودرو را افزایش می‌دهند.

need-for-speed-0026-640x640

سایر تغییرات بستگی به این دارند که آیا می‌خواهید دوستانتان را سوار ماشین کنید و یا با آن دریفت بکشید، شما می‌توانید آنقدر این تجهیزات مکانیکی مختلف را امتحان کنید تا به ماشین دلخواه خود برسید اما باید مراقب این باشید که قطعات ماشین با هم هماهنگ باشند وگرنه رانندگی برای شما عذاب آور خواهد شد! در آخر می‌بینید که تغییرات اندکی در ماشین خود انجام داده اید زیرا هماهنگ کردن قطعات با یکدیگر کاری دشوار است، شاید بازیکنان تمایلی نداشته باشند که سوار ماشینی شوند که برای دریفت کشیدن بهینه شده است و ماشینی با قطعات معمولی که به زمین چسبیده باشد را بیشتر ترجیح می‌دهند. اما بازی به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکنانی که همراه با بازیکنان دیگری که با سرعت رانندگی می کنند، دریفت نمی کشند و به آرامی در گوشه‌ای حرکت می‌کنند، از میدان رقابت خارج می‌شوند و چوب محتاط بودن را می‌خورند و این امر در مورد تمام بازی‌‌های با کسب آرکید صادق است.

تعقیبی نه چندان هیجان آمیز

اگر بخواهیم این بازی را از نظر تعقیب پلیس بررسی کنیم که از قسمت سوم سری‌های Need for Speed جزء جدایی ناپذیر این بازی بوده اند، شبیه نسخه قبلی (Rivals) است، دلیل این موضوع این است که به نظر می‌رسد یک ماشین گشت پلیس در خیابان‌های ونتورا بِی فقط گشت می‌زند و حتی وقتی با بازیکنی روبرو می‌شود، واکنشی ار خود نشان نمی‌دهد. مسلما می‌توانید با اذیت کردن پلیس و دشمن کردن با آن، هیجان و شدت تعقیب را زیاد کنید. اما مدت زیادی طول می‌کشد که پلیس ها عصبانی شوند و برای دستگیری شما اقدام کنند. در ماموریت‌های اولیه شما باید تنها دو دقیقه در برابر تعقیب پلیس ها مقاومت کنید اما این تازه اول کار است و قطعا هیجان بیشتری می‌خواهید. بعد از اینکه مدت زمان زیادی رانندگی کردید، با ماشین شهروندان عادی تصادف کردید و همه چیز را در هم شکستید، به امید اینکه پلیس‌ها شما را تعقیب کنند، کم کم سر و کله پلیس‌ها از گوشه و کنار پیدا می‌شود.

شاید تمام این کارها برای این باشد که به نظر برسد که در خیابان‌های شهر ونترا بِی قانونی بیداد می‌کند و مردم خود را در خانه حبس کرده اند، در حالی که رانندگان در مسابقات غیر قانونی با ماشین‌های خود در شهر جولان می دهند.

فیلم های از پیش ضبط شده؛ ضعفی بزرگ

این عنوان تقریبا شبیه نسخه Rivals است که اندکی تغییر کرده است و اگر بخواهیم از بُعد دیگری به آین عنوان نگاه کنیم همان نسخه Hot Pursuit است که به آن آب بسته است، اما دو نسخه ذکر شده تنها اتفاقات تکرار شده در این عنوان نیستند، فیلم‌های از پیش ضبط شده هم مانند کاووسی از گذشته، دوباره دیده می‌شوند که اصلا از آن استقبال نشده است. در این فیلم‌ها صحنه‌های ناخوشایندی دیده می‌شود. اما شما مجبور نیستید این فیلم‌ها را ببینید و می‌توانید آن را رد کنید.

سخن آخر

در آخر می توان گفت این بازی ترکیبی از برخی از عناصر نسخه های قبلی همراه با کمی خلاقیت است که با تکیه بر توانایی های گرافیکی سخت افزارهای جدید، به عنوان نسخه جدید منتشر شده است. دنیای پر زرق و برق شهر خیالی ونتورا بِی که رنگ‌ها در خود نمایی می‌کنند و جذابیت بصری را به نحو احسن ایجاد کرده است؛ این جذابیت بصری همراه با ترک های صوتی جذاب ساخته شده از صداهای دارای مجوز و لایسنس شده ارائه شده است. به آسانی به محیط بازی عادت می‌کنید و می‌توانید از رانندگی پرهیجان در حومه شهر لذت ببرید. این بازی یک سرگرمی است که برای مدتی شما را از دغدغه‌های زندگی دور می ‌کند و هنگامی که برای بازیکنان تکراری شد، ونتورا بی را ترک خواهند کرد و هرگز به آنجا باز نخواهند گشت.

منبع: digitaltrends.com

ارسال نظر