Nervana پردازنده مجهز به هوش مصنوعی اینتل رونمایی شد

رسانه کلیک - در پردازنده جدید اینتل هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند و قرار است این پردازنده به نام Nervana وارد رقابتی نفسگیر با تراشه های انویدیا شود.

Nervana پردازنده مجهز به هوش مصنوعی اینتل رونمایی شد

پردازنده‌هایی که قابلیت پردازش عملکرد هوش مصنوعی را دارند این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌ و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده به سمت این سبک از پردازنده‌ها رفته‌اند.

اینتل یکی از حکمرانان اصلی بازار پردازنده‌ها نیز کم‌کم به این نتیجه رسیده است که عرصه را به رقبای خود باخته به همین دلیل اقدام به تولید اولین سری از پردازنده‌ها با قابلیت پردازش عملکرد هوش مصنوعی کرده است.

این شرکت مشهور، برای ورود به این عرصه، شرکت Mobileye و استارتاپ Nervana را سال گذشته خریداری کرده و مدتی است پروژه‌ای را با رمز عبور «لیک کِرست» آغاز کرده است.

چیپ های تولیدشده توسط این شرکت نیز از نام استارتاپ Nervana و به‌ اختصار NNP گرفته‌شده اند. پردازنده NNP قرار است در بازار با انویدیا رقابت کند، ضمن اینکه گوگل نیز به‌ تازگی وارد این عرصه شده و اینتل راه دشواری را پیش رو خواهد داشت.

اینتل جزئیات زیادی از این پردازنده جدید خود منتشر نکرده است و مشخص نیست که سرعت پردازش این تراشه چقدر است، اما این کمپانی با قدرت به دنیای هوش مصنوعی وارد شده است.

ارسال نظر