دوربین‌های هوشمند Nest با قابلیت تشخیص چهره معرفی شد!

رسانه کلیک - شرکت Nest در رویداد رسمی خود از جدیدترین دوربین‌های هوشمند با کاربرد درب بازکن و قابلیت تشخیص چهره معرفی شدند.

دوربین‌های هوشمند Nest با قابلیت تشخیص چهره معرفی شد!

شرکت Nest مجموعه ای از محصولات جدید و هوشمند خانگی خود را در یک رویداد رسمی معرفی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به درب بازکن‌های حرفه‌ای و پیشرفته مجهز به دوربین‌های هوشمند Nest با قابلیت تشخیص چهره اشاره کرد.

دوربین‌های هوشمند فضای باز

اولین محصول جدید Nest، دوربین IQ Outdoor است. این دوربین ها از تشخیص چهره، ردیابی، و بلندگوهای بلند استفاده می کنند. در طی این رویداد، مدیران Nest ادعا کردند که دوربین ها ضد جعل هستند و به هیچ وجه آفلاین نمی‌شوند.

IQ Outdoor‌ها همچنین مجهز به فناوری مادون قرمز در شب هستند و بدنه ضد آب دارند درواقع آنچه شما از یک دوربین فیلمبرداری در فضای باز را نیاز دارید، می‌توانید در این دوربین پیدا کنید. دوربین همچنین فیلم ها را ضبط کرده و ۳۰ روز در فضای ابری ذخیره می کند،شما می‌توانید از طریق Nest Aware ویدیو‌های خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این دوربین‌ها برای پیش سفارش (Pre-Order) در دسترس هستند. قیمت هر کدام از این دوربین‌ها ۳۴۹ دلار است.

1TH PIC

Hello doorbell

این دکمه با دوربین داخلی به شما این امکان را می دهد کسی را که در نزدیکی درب ورودی شما است را ببیند. هنگامی که کسی زنگ می‌زند و یا حتی در مجاورت در ایستاده است، شما می توانید صورت شخص مورد نظر را با کیفیت شفاف HD ببینید. Nest اشاره‌ای به قیمت این محصول نکرده اما اعلام کرده است که این محصول در اوایل سال آینده به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

این درب بازکن مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره گوگل است. بنابراین وقتی یک غریبه پشت آیفون درب می آید، می تواند به اهل خانه اطلاع بدهد. گوگل در سال ۲۰۱۴ ، این شرکت را به مبلغ ۳٫۲ میلیارد دلار خریداری کرد و پس از آن شرکت آلفابت را به عنوان شرکت شریک این شرکت معرفی نمود. اکنون وضعیت Nest به گونه ای شده است که می تواند فناوری های نوین را به بازار معرفی کند و برای این تحقیقات و ساخت تجهیزات و این فناوری های نوین مجموعا ۱۰٫۶ میلیارد دلار در طول سه سال و نیم گذشته بودجه صرف کرده است. البته همکار این شرکت یعنی آلفابت هنوز در مورد این ارقام مالی صحبتی نکرده است. چند ماه پس از آنکه این شرکت فناوری تشخیص چهره گوگل را به بازار معرفی کرد ، شرکت Nest از یک دوربین امنیتی پیشرفته برای محیط داخلی در این درب بازکن رونمایی کرد. البته روز چهارشنبه این شرکت اعلام کرد این ابزار تشخیص چهره می تواند برای فضای باز نیز به کار گرفته شود که هزینه آن ۳۴۹ دلار است.

2TH PIC

استفاده Nest از تشخیص چهره البته موجب نگرانی های امنیتی شده است چرا که این فناوری می تواند پایگاه داده گسترده ای از عکس های گوگل را به طور خودکار به در بین مردم به رسمیت بشناسد. و براحتی می توان از طریق برچسب ها و نام افراد به تصاویر آنها دسترسی پیدا کرده و یا آنها را شناسایی کرد. سیستم ایمنی خانه Nest به عنوان یک راهکار ساده و راحت برای حفاظت از خانه به شما هشدار می دهد و سنسورهای خوبی دارد که مدتها است توسط فروشندگان مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم امنیتی Nest احتمالا با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر