برنامه جدیدی که گریه نوزادان را ترجمه می کند

"عمل گریه کردن کودکان اصلی ترین روش برای ارتباط برقرار نمودن است." جیمی فریشنتات

برنامه جدیدی که گریه نوزادان را ترجمه می کند

به گزارش کلیک، دفعه بعدی که کودک شما گریه کرد ممکن است قسمتی از آن را در آیفون ذخیره کنید. برنامه جدید می تواند فریاد و جیغ کشیدن کودک تان را برای بزرگسالان ترجمه کند و به شما می گوید کودک شما به خاطر غذا یا برای خوابیدن گریه می کند.
به ادعای سازندگان این برنامه پس از 10 ثانیه از گریه کودک با روشن کردن یکی از پنج گزینه موجودش به شما اعلام می کند که کودک گرسنه، خسته، خواب آلود یا ناراحت است.
در عصر حاضر، درحالی که شما به فکر رمزگشایی صحبت هایی که میان خودتان و سگ و گربه انجام میشود، هستید؛ برخی تحقیقات نشان داده که در پشت این گفتگوها معنایی وجود دارد.
به عنوان مثال با توجه به تحقیقاتی که در سال 2005 میلادی در مجله عقب ماندگی ذهنی و معلولیت های رشدی منتشر شده، دانشمندان ارتباطی میان فرکانس گریه کودکان و مشکلاتی چون خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی را نشان داده اند.
اخیراً نیز تحقیقات دیگری نشان می دهد که گریه نوزادان تازه متولد شده نشان و علامتی از نوع گفتار و لحن والدین شان است. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داده، گریه نوزادان تازه متولد شده فرانسوی با لحن والدین و تن صدای انها در محاوره، دارد و به همین جهت تن صدای گریه کودکان فرانسوی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شود؛ در حالی که نوزادان تازه متولد شده آلمانی کاهش همین الگوی لحن را دارند. هر دو سازگار با زبانی هستند که در آینده صحبت خواهند کرد. این موضوع، اشاره به آن دارد که کودکان ضربه آهنگ هایی از زبان را در رحم مادرانشان انتخاب می کنند. این درحالی است که ممکن است برای مدتی هیچ زبانی را نداشته باشند. در همین ارتباط متخصصان اطفال بر این عقیده هستند که گریه آنها برای برقراری ارتباط است.

"عمل گریه کردن کودکان اصلی ترین روش برای ارتباط برقرار نمودن است." جیمی فریشنتات

افزون بر این والدین در طول این مدت تمایل به کشف هریک از گونه های گریه نوزادشان را دارند. می دانیم که بعد از گریه متوالی نوزاد ممکن است والدین بگویند: "ممکن است خودش را خیس کرده باشد" ولی همیشه گریه نوزاد به معنای خیس کردن خودش نیست.
با این حال تمام نوزادان همانند بزرگسالان صداهای مختلفی دارند. فریشتات می گوید: " مطمئن نیستم اگر 10 نوزاد گرسنه داشته باشید ،همگی مشابه یکدیگر گریه کنند."
وب سایتی برای برنامه جدید مترجم گریه بچه راه اندازی شده است که در آن گونه هایی از گریه نوزادان قرار داده شده و در سایت هم به این موضوع اشاره شده که انواع گریه ها بر حسب گام صدای نوزادان است؛ با این حال فناوری های جدید به برخی از انواع الگوی های گریه در نوزادان دست یافته اند که در اینده از آنها بیشتر خواهیم شنید.
اپل ادعا می کند، این فن آوری به منظور کمک به والدین برای درک بیشتر نوزاد خود است و هیچ گاه جای پزشک اطفال را نخواهد گرفت.
فریشتات بار دیگر گوشزد می کند که والدین همواره در تلاش برای درک گریه کودک خود هستند اما زمانی که کودک با وجود عوض کردن پوشک، دادن خوراک و ... به گریه ادامه می دهد، مستاصل می شوند؛ در این حالت بسیار مهم است که با دکتر اطفال بلافاصله تماس بگیرند، چرا که این گریه می تواند معنای جدی تری داشته باشد.

منبع: Live Science

ارسال نظر