نسخه جدید بازی Battlefield به سراغ جنگ جهانی دوم می رود!

رسانه کلیک - بر اساس ادعای وب سایت «گیمزبیت»، به نظر می رسد نسخه جدید بازی Battlefield بجای روایت جنگ های مدرن و امروزی، در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد.

نسخه جدید بازی Battlefield به سراغ جنگ جهانی دوم می رود!

اواسط بهمن ماه امسال بود که آقای بلیک جورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز، در گفت و گو با رسانه معتبر و شناخته شده «وال استریت ژورنال» (Wall Street Journal) رسما عرضه نسخه جدید بازی Battlefield در اواخر سال جاری میلادی را تایید کرد و از حضور این عنوان ویدیویی مورد انتظار در مراسم EA Play (کنفرانس رسمی شرکت الکترونیک آرتز در رویداد E3 2018) خبر داد.

با وجود اینکه نسخه جدید بازی Battlefield رسما از سوی شرکت ناشر و سازندگان تایید شده است، لیکن تا به امروز هیچ اطلاعات و جزئیاتی در خصوص گیم پلی، داستان و بازه زمانی این عنوان ویدیویی به اشتراک گذاشته نشده است. هرچند، روزانه شایعه ها و گزارش های متنوع و گوناگونی در سرتاسر فضای مجازی درباره نسخه جدید بازی «بتلفیلد» به گوش می رسد که شرکت الکترونیک آرتز و استودیوی دایس کماکان به سکوت خود ادامه داده و واکنشی از خود نشان نمی دهند.

در واپسین روزهای پایانی سال میلادی 2017، کاربری به نام AlmightyDaq در شبکه یوتیوب تریلری از نسخه جدید بازی Battlefield را با عموم به اشتراک گذاشت که اشاره به عرضه بازی Battlefield Bad Company 3 در اواخر سال میلادی 2018 دارد. نکته جالب و بحث برانگیز اینجا است که این کاربر درست یک ماه پیش از معرفی بازی Battlefield 1، با انتشار ویدیویی ای اطلاعات و جزئیات زیادی را در خصوص آن فاش کرده و از به نوعی از داستان بازی خبر داده بود.

نسخه جدید بازی Battlefield

با این حال، اخیرا شایعه دیگری در رابطه با نسخه جدید بازی Battlefield منتشر شده که بر اساس آن، نسخه بعدی این مجموعه پرطرفدار در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد. وب سایت «گیمزبیت» (GamesBeat) به تازگی بر اساس مدارک به دست آمده مدعی است که نسخه جدید سری بتلفیلد تحت عنوان Battlefield V در پاییز سال جاری میلادی به دست طرفداران و بازیکنان می رسد و این بازی مورد انتظار مثل عنوان ویدیویی Call of Duty: WWII، دوران جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد.

بر اساس ادعای این مبنع، نام نسخه جدید بازی بتلفیلد به دلیل روایت دوران جنگ جهانی دوم Battlefield 2 انتخاب شده بود. اما از آنجا که نسخه دوم سری بتلفیلد در سال میلادی 2005 به انتشار رسید، نام گذاری مجدد «بتلفیلد 2» بر روی جدیدترین اثر این سری منجر به سردگمی بازیکنان و طرفداران این مجموعه می شود، چرا که این عنوان ویدیویی قرار نیست نسخه بازسازی شده و ریمستر بازی Battlefield 2 باشد و یک اثر کاملا جدید و متفاوتی از دوران جنگ جهانی دوم است. بدین ترتیب، استودیوی دایس و شرکت الکترونیک آرتز نام این بازی را به Battlefield V تغییر داده تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنند.

همچنین، وب سایت گیمزبیت اظهار داشت که شرکت الکترونیک آرتز به‌زودی از نسخه جدید بازی Battlefield یا همان Battlefield V رونمایی می کند و حتی این عنوان مورد انتظار در مراسم EA Play سال جاری میلادی حضور داشته و بازیکنان برای مدت محدودی قادر به تجربه آن خواهند بود.

New Battlefield Is Set In World War 2

در نهایت، گیمزبیت اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتز و استودیوی دایس چند سالی است که از ساخت و توسعه بازی های جنگی مدرن و نزدیک به آینده در سری بتلفیلد فاصله گرفتند و برنامه ای برای ساخت و عرضه چنین بازی هایی ندارند.

الکترونیک آرتز این تصمیم را در زمان آغاز پروسه ساخت بازی «بتلفیلد 1» اتخاذ کرد که با بازگشت به جنگ جهانی اول و ارائه یک گیم پلی فوق العاده جذاب، موفقیت بزرگی را برای خود به ارمغان آورد. نکته قابل توجه این است که تا پیش از بازی Battlefield 1، هیچ کدام از نسخه های این مجموعه در دوران جنگ جهانی اول جریان نداشتند و این موضوع به موفقیت و فروش خیره کننده بازی تاثیر به سزایی گذاشت.

توجه داشته باشید که بر اساس آخرین گزارش فروش منتشر شده از سوی سازندگان، میزان فروش بازی بتلفیلد 1 در ماه گذشته میلادی از مرز 25 میلیون نسخه عبور کرد و حتی این عنوان پس از رقابت سخت با بازی Call of Duty: Infinite Warfare، توانست سال میلادی 2016 را با کسب لقب دومین بازی پرفروش سال 2017 به پایان برساند. این در حالی است که بازی «کال اف دیوتی: اینفینیت وارفر» با روایت جنگ های علمی - تخیلی بازهم در برابر رقیب دیرینه خود پیروز و به عنوان پرفروش ترین بازی سال میلادی 2016 شناخته شد.

نسخه جدید بازی Battlefield

حال، موفقیت و فروش خیره کننده بازی بتلفیلد 1 می تواند دلیل خوبی برای توسعه بازی جدیدی از این سری با روایت حوادث جنگ جهانی دوم باشد. به همین خاطر، بنا به گفته رسانه گیمزبیت، نسخه جدید بازی Battlefield روایت گر جنگ های مدرن و امروزی نیست و در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد.

در همین رابطه، وب سایت معتبر US Gamer به استناد از اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه گیمزبیت، اعلام کرد که نسخه جدید بازی Battlefield دارای لوت باکس های مختلفی است. البته، این لوت باکس ها مخصوص شخصی سازی آیتم ها و سلاح درون بازی در نظر گرفته شده است.

با این حال، موضوع لوت باکس ها و پرداخت های درون برنامه ای یکی از بزرگ ترین و داغ ترین بحث بازیکنان و گیمرها است که به نحوی پول پرستی سازندگان بازی های ویدیویی را نشان می دهد. هرچند، شرکت الکترونیک آرتز به دلیل استفاده از لوت باکس ها در بازی Star Wars Battlefront 2 با واکنش ها و انتقادهای تند بازیکنان رو به رو شد و فورا تغییراتی را در سیستم لوت باکس این بازی به وجود آورد. از این رو، بدون شک این شرکت اشتباهات پیشین خود را تکرار نخواهد کرد و امیدوار هستیم که لوت باکس های نسخه جدید بازی Battlefield لطمه ای به این مجموعه وارد نکند.

نسخه جدید بازی Battlefield

گفتنی است؛ از آنجا که تمامی اطلاعات فوق توسط منابع غیر رسمی منتشر شده اند و هیچ واکنشی از سوی شرکت الکترونیک آرتز و یا استودیوی دایس صورت نگرفته است، این موارد همچنان در حد یک شایعه باقی می مانند.

ذکر این نکته مهم است که هنوز علت استفاده از نام Battlefield V مشخص نیست و این نام همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، چرا که استفاده از حرف V را می توان به دو معنی متفاوت تفسیر کرد. ممکن است منظور سازندگان از حرف V همان عدد یونانی به معنی نسخه پنجم این سری بوده و یا برگرفته از حرف اول کلمه Vietnam به معنی جنگ های ویتنام باشد. درصورتی که این نام برگرفته کلمه ویتنام باشد، باید خود را برای یک جنگ مدرن و امروزی در ویتنام آماده کنید.

شایان ذکر است؛ شرکت نامدار اکتیویژن اخیرا در طی جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2018، از نسخه بعدی بازی Call of Duty سخن گفت و استودیوی سازنده این بازی مورد انتظار را نیز اعلام کرد. به گفته اکتیویژن، استودیوی تری آرک (Treyarch) هم اکنون در حال ساخت و توسعه نسخه جدید بازی «ندای وظیفه» است و این عنوان برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

با اینکه هنوز نسخه جدید بازی Call of Duty معرفی نشده است و اطلاعاتی در خصوص بازی در دست نیست، لیکن اکتیویژن عرضه این بازی بر روی کنسول جدید هیبریدی نینتندو سوییچ را رسما تایید کرده است. بر اساس سوابق قبلی شرکت اکتیویژن، ظاهرا اولین اطلاعات و تصاویر رسمی از این بازی در ماه اردیبهشت سال 97 و پیش از برگزاری مراسم E3 2018 منتشر خواهد شد. همراه رسانه کلیک باشید...

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با نسخه بعدی بازی Battlefield چیست؟ شما از نسخه بعدی این مجموعه مشهور چه انتظاری دارید؟ آیا شما دوران جنگ جهانی دوم را به جنگ های مدرن و امروزی ترجیح می دهید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر