تکان دادن دست ها در طرح مفهومی جدید BMW جایگزین سوئیچ شده است

<p>BMW با رونمایی از طرح مفهومی تعامل بصری i در نمایشگاه CES 2016، نشان داد که چگونه ممکن است در آینده از طریق حرکات دست با اتومبیل خود ارتباط برقرارکنیم. به گزارش کلیک، وقتی که سیستم‌های ناوبری در خودروها ظاهر شدند، دکمه‌های بررسی آب و هوا و یا کنترل استریو به سایر دکمه‌ها برای اجرای فرامین صوتی، کنترل منوها و همچنین انتخاب مقصد، آهنگ و افرادی که تمایل دارید با آن‌ها صحبت کنید، اضافه شدند. BMW با رونمایی از طرح مفهومی تعامل بصری i در خودروی جدید خود که در نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی کرده است، در حال تلاش برای حذف دکمه‌ها و استفاده بیشتر از فناوری‌های اتصال دیجیتالی پیشرفته است.</p> <p> زمانی که روی صندلی این خودرو می‌نشینید، طراحی داخلی آن شما را به وجد می‌آورد. به جای استفاده از کنترل‌های iDrive روی کنسول خودرو مشابه سایر محصولات کنونی BMW، تنها یک پوشش چرمی زیبا روی کنسول قرار دارد. یک صفحه نمایش عریض و منحنی از داشبورد به سمت راست گسترش یافته و فرمان خودرو نیز با نورپردازی داخلی تزیین شده است. پنل LCD مقابل راننده نیز نشانگرهایی با ظاهری جذاب را به نمایش می‌گذارد.</p> <p>اما چگونه می‌توان از این صفحه نمایش در حالی که هیچ دکمه یا صفحه کلیدی روی آن وجود ندارد، استفاده کرد؟ با نگه داشتن دست‌ها در برابر صفحه نمایش، بخش‌های مختلف ناوبری، موسیقی، تلفن و کنترل کارهای خانه به طور متوالی در نمایشگر ظاهر می‌شوند. با توقف دست‌ها در برابر هر یک، ردیفی از آیکون‌های زیرمنو پدیدار شده و با حرکت بالا و پایین انگشت‌ها می‌توان هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد. انتخاب هر آیتم منو با کم‌ترین تماس فیزیکی با خودرو میسر می‌شود. با فشار دادن دکمه‌های پنهانی زیر فرمان خودرو، یک چراغ چشمک‌زن به شما اطلاع می‌دهد که کدام دکمه را فشار داده‌اید. این نوع از کنترل حرکت که BMW آن را AirTouch یا لمس هوایی نام‌گذاری کرده است، توسط ردیفی از سنسورهای تعبیه شده روی داشبورد خودرو فراهم می‌شود که قادرند موقعیت دست‌ها را ردیابی کنند.</p> <p> در حقیقت این نمایشگر فاقد دقت کافی است اما احساس بسیار خوبی به شما می‌دهد، چرا که کار با آن مثل هدایت یک ارکستر سمفونی است! هنوز AirTouch در حد یک طرح مفهومی است، اما BMW در حال حاضر یک رابط کنترل حرکت محدود را در سدان‌های پرچم‌دار سری 7 خود، به کار برده است. با این حال، این خودرو دکمه‌ها و صفحه کلیدهایی را که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم، به خوبی حفظ کرده است.</p>

تکان دادن دست ها در طرح مفهومی جدید BMW جایگزین سوئیچ شده است

به گزارش کلیک، وقتی که سیستم‌های ناوبری در خودروها ظاهر شدند، دکمه‌های بررسی آب و هوا و یا کنترل استریو به سایر دکمه‌ها برای اجرای فرامین صوتی، کنترل منوها و همچنین انتخاب مقصد، آهنگ و افرادی که تمایل دارید با آن‌ها صحبت کنید، اضافه شدند. BMW با رونمایی از طرح مفهومی تعامل بصری i در خودروی جدید خود که در نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی کرده است، در حال تلاش برای حذف دکمه‌ها و استفاده بیشتر از فناوری‌های اتصال دیجیتالی پیشرفته است.

زمانی که روی صندلی این خودرو می‌نشینید، طراحی داخلی آن شما را به وجد می‌آورد. به جای استفاده از کنترل‌های iDrive روی کنسول خودرو مشابه سایر محصولات کنونی BMW، تنها یک پوشش چرمی زیبا روی کنسول قرار دارد. یک صفحه نمایش عریض و منحنی از داشبورد به سمت راست گسترش یافته و فرمان خودرو نیز با نورپردازی داخلی تزیین شده است. پنل LCD مقابل راننده نیز نشانگرهایی با ظاهری جذاب را به نمایش می‌گذارد.

اما چگونه می‌توان از این صفحه نمایش در حالی که هیچ دکمه یا صفحه کلیدی روی آن وجود ندارد، استفاده کرد؟
با نگه داشتن دست‌ها در برابر صفحه نمایش، بخش‌های مختلف ناوبری، موسیقی، تلفن و کنترل کارهای خانه به طور متوالی در نمایشگر ظاهر می‌شوند. با توقف دست‌ها در برابر هر یک، ردیفی از آیکون‌های زیرمنو پدیدار شده و با حرکت بالا و پایین انگشت‌ها می‌توان هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد.
انتخاب هر آیتم منو با کم‌ترین تماس فیزیکی با خودرو میسر می‌شود. با فشار دادن دکمه‌های پنهانی زیر فرمان خودرو، یک چراغ چشمک‌زن به شما اطلاع می‌دهد که کدام دکمه را فشار داده‌اید.
این نوع از کنترل حرکت که BMW آن را AirTouch یا لمس هوایی نام‌گذاری کرده است، توسط ردیفی از سنسورهای تعبیه شده روی داشبورد خودرو فراهم می‌شود که قادرند موقعیت دست‌ها را ردیابی کنند.

bmw
در حقیقت این نمایشگر فاقد دقت کافی است اما احساس بسیار خوبی به شما می‌دهد، چرا که کار با آن مثل هدایت یک ارکستر سمفونی است!
هنوز AirTouch در حد یک طرح مفهومی است، اما BMW در حال حاضر یک رابط کنترل حرکت محدود را در سدان‌های پرچم‌دار سری 7 خود، به کار برده است. با این حال، این خودرو دکمه‌ها و صفحه کلیدهایی را که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم، به خوبی حفظ کرده است.

ارسال نظر