لزوم برقراری اکوسیستم کسب و کارهای نو برای رشد اشتغال در کشور

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال، گفت: برای رشد اشتغال در این حوزه، اکوسیستم کسب و کارهای نوپا باید در کشور ایجاد شود.

لزوم برقراری اکوسیستم کسب و کارهای نو برای رشد اشتغال در کشور

به گزارش کلیک به نقل از ایلنا؛ محمد جواد‌ آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ با اشاره به وضعیت حال حاضر ایران در منطقه، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه و داخل کشور دارای اقتدار است و بدون حضور ایران مسائل منطقه حل نمی‌ شود.

آذری جهرمی اظهار داشت: تلاش های بسیاری در سال های اخیر برای حذف ایران از روندهای منطقه انجام شد که البته نتوانستند و این نشان ار اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطق است.

وزیر ارتباطات به وضعیت رشد و پیشرفت در رژیم گذشته ایران اشاره کرد و افزود: در آن زمان ما حرفی برای گفتن نداشتیم اما در حال حاضر در صنایع نفت، پتروشیمی، هسته‌ای، نانو و بایو تکنولوژی حرفی برای گفتن داریم .

وی با بیان اینکه البته اشکالات و چالش هایی در جامعه وجود دارد، بیان کرد: این طبیعی است که هر چه جامعه بزرگتر شود مشکلات آن نیز بزرگتر می شود که باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود که در جمع مدیران استانی استان خراسان جنوبی عنوان می شد به مشکل کم آبی در کشور و این استان اشاره کرد و ادامه داد: دولت در این حوزه برنامه ریزی خاصی دارد و با اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ۱/۵ میلیارد دلار از منابع بانک ها به اشتغال در روستاها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد : با بخشی از این اعتبارات و با تکنولوژی های جدید و هوشمند سازی می توانیم سیستم های آبیاری نوین را در روستاها توسعه دهیم .

جهرمی با اشاره به استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا برای هوشمند سازی آبیاری‌ ها ، گفت: در همین راستا پروژه هایی در استان فارس و اردبیل به صورت آزمایشی انجام شد که تا ۵۰ درصد در آب صرفه جویی را نشان داد و در مصرف برق نیز صرفه جویی خوبی شد.

وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه اتمسفر و اکوسیستم کسب و کارهای نوپا باید در کشور ایجاد شود، افزود: این کسب و کاره در کنار دانشگاه ها رونق می‌ گیرند.

ارسال نظر