تغییرات جدید سیستم‌عامل اپل iOS 10 Beta 3

تا به حال سه نسخه بتا (آزمایشی) از این سیستم‌عامل منتشر شده است که در نسخه اول و دوم شاهد اشکالات زیادی بوده‌ایم، در این نسخه به نظر اشکالات رفع گردیده و هچنین گزینه‌های جدیدی اضافه شده است.

تغییرات جدید سیستم‌عامل اپل iOS 10 Beta 3

به گزارش کلیک، با روی کار آمدن نسخه دهم از سیستم‌عامل آی‌او‌اس،‌ کاربران بیشتر از قبل مشتاق هستند تا با این سیستم‌عامل و محیط آن کار کنند. البته هنوز نسخه نهایی IOS 10 منتشر نشده است، اما نسخه آزمایشی آن هم‌اکنون در حال توسعه و پی‌ریزی است. نسخه بتا۳ (Beta 3)، سومین نسخه آزمایشی و بی‌نقصی است که در حال حاضر منتشر شده.

نسخه سوم آی‌اواس

با کمی کارکردن و بررسی‌های لازم به چندین ویژگی جدید در iOS 10 Beta 3 برخورد کردیم که چند مورد مهم آن را در زیر توضیح خواهیم داد.

دانلود مستقیم از Safari و Mail به صورت مستقیم به iCloud

این ویژگی در نسخه Beta 2 رونمایی شد اما در آن نسخه کار نمی‌کرد. در نسخه بتا ۳ می‌توانید به صورت کامل و بدون مشکل از دو نرم‌افزار ذکرشده دانلود کنید و آن‌ها را به طور مستقیم به iCloud بفرستید.

Rest Finger to Open

یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در نسخه بتا۲ به خوبی کار نمی‌کرد و در نسخه جدید مشکلش برطرف شده این گزینه می‌باشد. گزینه Rest Finger to Open (اصطلاحا یعنی به انگشتان خود استراحت بیشتر دهید) که در منوی تنظیمات در بخش Accessibility قرار گرفته است،‌ همانند name suggest (پیشنهاد نام مخاطب) کار می‌کند. پیشنهاد نام مخاطب یعنی زمانی‌که در حال جستجوی نام مخاطبی هستید، در ابتدای نوشتن اسم شخص مورد نظر، سیستم‌عامل نام او را حدس می‌زند و به شما می گوید تا از نوشتن نام کامل او جلوگیری شود و هم‌چنین در وقت شما صرفه‌جویی به عمل آید. مثلا در هنگام تایپ اسم محمدحسن، ۳ حروف اولیه را که تایپ کنید، سیستم‌عامل تمامی اسامی که با "محم" شروع می‌شوند را از مخاطبینتان برای شما نمایش می‌دهد. حال Rest Finger to Open نیز،‌ به کاربران اجازه می‌هد تا قفل دستگاه خود را از طریق Touch ID باز کنند بدون این‌که از دکمه home استفاده شود. این‌کار به سادگی انجام می‌گیرد. کافی است گوشی خود را در دست بگیرید و به سادگی انگشت خود را زمانی که صفحه دستگاه روشن است بر روی دکمه Touch ID نگه دارید تا کارایی فوق‌العاده آن را ببینید.

Apple's Health

نرم‌‌افزار Apple's Health در این نسخه فعالیت‌های سلامتی شما را بهبود می‌بخشد. بهبود فعالیت‌ها ویژ‌گی جدیدی است که به صورت پیش‌فرض در دستگاه شما نصب شده است. با اولین ورود به نرم‌افزار Apple's Health نرم‌افزار از شما می‌خواهد که این ویژگی را فعال کنید. اما اگر بر طبق خواسته‌های شما نبود بعدا می‌توانید آن را در تنظیمات نرم‌افزار به سادگی تمام غیرفعال کنید. برای سلامتی و استفاده از این ویژگی خاص، نرم‌افزار اطلاعات خاصی از سلامت شما را برای اپل می‌فرستد تا تجزیه و تحلیل و دستورالعمل‌های مناسبی در جهت رشد و پایداری شما بدهد.

نرم‌افزار Siri

به نرم‌افزار جالب سیری، ویژگی جدیدی اضافه شده است. می‌توان در سیری نرم‌افزارهایی که در دستگاه نصب شده‌اند و با سیری کار می‌کنند را اضافه کرد که این خود، یک ویژگی عالی محسوب می‌شود. برای رفتن به سیری ار قسمت Settings > Siri می‌توانید وارد شوید.

قسمت پیام‌‌رسانی

مشکل پاسخگویی (reply) به پیام‌ها، هنگامی که صفحه گوشی قفل است در این نسخه برطرف شده است. دیگر نیازی نیست برای پاسخگویی به sms ها قفل صفحه را باز کنید و سپس جواب دهید. به راحتی میتوانید در قسمت اعلان‌ها پیام خود را ببینید و در صورت نیاز جواب پیام را بدهید. این گزینه را می‌توانید در صفحه تنظیمات گوشی فعال یا غیرفعال کنید چراکه خیلی از کاربران تمایل ندارند هر شخصی بتواند پیام‌هایشان را ببیند. اگر مطمئن هستید که فقط خودتان از گوشی استفاده می کنید این گزینه برای دسترسی راحت‌تر پیشنهاد می‌شود.

برطرف‌سازی مشکل بازی Pokemon Go

حالت AR mode در بازی Pokemon Go که در نسخه های پیشین با مشکل مواجه شده بود در این نسخه رفع گردیده است.

قفل صفحه‌نمایش

زمانی‌که iPhone 6s یا ۶s Plus را قفل می‌کنید یک بازخورد لرزشی از سمت دستگاه احساس می‌شود، که این یک ویژگی جدیدی است، در نسخه‌های قدیمی زمانی‌که صفحه قفل می‌شد یک بازخورد صدا به همراه داشت.

صدای کلیک‌کردن صفحه‌کلید برگشت

در نسخه بتا۱، صدای تاچ‌کردن روی حروف که صدایی شبیه به کلیک‌کردن داشت،‌ منتشر شد. در نسخه دوم این صدا حذف شد و در نسخه بتا۳ این صدا باز به حالت اولیه خود بازگشت که این برای بعضی کابران علاقه‌مند خوش‌آیند است.

تا به الان تمامی تغییرات درنسخه بتا۳ موارد گفته‌شده بود. با تیم کلیک همراه باشید تا از جدیدترین به‌روز رسانی‌های سیستم‌عامل IOS 10 باخبر شوید.

ارسال نظر