چت بات «امیلی» به سوال‌های مذهبی سالمندان پاسخ می‌دهد

رسانه کلیک - محققان اخیرا چت باتی طراحی کردند که به نیازهای افراد سالمند پاسخ می‌دهد. سالمندان با استفاده از این چت بات می‌توانند تمامی دل‌نگرانی‌های خود را در مورد مرگ با آن‌ در میان بگذارند.

چت بات «امیلی» به سوال‌های مذهبی سالمندان پاسخ می‌دهد

مرگ تنها مسئله ای در زندگی ما است که هیچ راه گریزی از آن نیست. برخی از ما به سادگی با این موضوع کنار می آییم و برخی دیگر به چشم چالشی بسیار بزرگ به آن نگاه می‌کنیم. جالب است بدانید محققان اخیراً چت باتی طراحی کرده‌اند که به تشویش‌های روحی و جسمی افراد سالمند پاسخ می‌دهد.

مراقبت از افراد سالخورده در سال‌های پایانی زندگی بسیار سخت است، البته این وضعیت در کشورهای مختلف، متفاوت و بعضاً دشوارتر نیز است. اما کشورهایی هستند که بیمه‌های مختلف برای سالمندان در نظر گرفته‌اند تا آسیب‌پذیری آن‌ها را کاهش دهند.

حال محققان علاوه بر طرح بیمه‌های سلامت، چت باتی طراحی کرده‌اند که سالمندان بتوانند دل‌نگرانی خود را در مورد مرگ با آن در میان بگذارند. این چت بات که «امیلی» نام دارد، مانند پرستاری آموزش دیده به کمک افراد در سال‌های پایانی زندگی می آید و به سؤال‌های آن‌ها درباره مرگ، مذهب و مواردی از این دست پاسخ می‌دهد.

این چت بات دارای دو حالت است؛ حالت خنثی و حالت روحانی. در حالت خنثی، امیلی تنها دستورات لازم را در مورد سلامتی فرد به وی می‌دهد و در مورد مسائل مذهبی با فرد گفتگو نمی‌کند. در حالت روحانی، امیلی نه تنها دستورات لازم را به او می‌دهد بلکه در مورد مسائل مذهبی و سؤالاتی که فرد در رابطه با مرگ دارد نیز پاسخ می‌دهد و میزان اطلاعات و درک مذهبی فرد را مشخص می کند.

این چت بات در حال حاضر از اسلام، مسیحیت، یهود، بودا و برخی از دین‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. طبق گفته طراحان این چت بات، پاسخ‌های امیلی بنا بر اطلاعاتی است که روحانیون این ادیان، در اختیار او گذاشته‌اند.

جالب است بدانید در حال حاضر حدود ۴۴ نفر از بیمارانی که بیماری‌های وخیم نیز دارند، از این چت بات استفاده می‌کنند. بازخوردهایی که این افراد داشتند بسیار جالب بود.

یکی از بیمارانی که تنها ۵۷ سال سن دارد و از حالت روحانی این چت بات استفاده می‌کند، می‌گوید: «همه افراد مخصوصاً وقتی به سن من می‌رسند، دوست دارند راجع به مسائل مذهبی صحبت کنند. صحبت با این چت بات بسیار تسکین‌دهنده است، چرا که همه ما حرف‌هایی داریم که به هیچ یک از نزدیکانمان هم نمی‌توانیم بگوییم».

محققان در تلاش‌اند تا قابلیت‌های روحانی این چت بات را ارتقا دهند تا در مورد مسائل و مناسک دینی نیز بتواند به افراد مشاوره دهد.

ارسال نظر