سیستم جدید انرژی پاک در ایالات متحده آمریکا به وجود آمد

برای اولین بار، یک شبکه تولید برق در آمریکای شمالی بیش از نیمی از انرژی خود را از طریق نیروی باد تامین کرد. انرژی باد نوعی انرژی پاک است و دارای مزایای بسیاری است.

سیستم جدید انرژی پاک در ایالات متحده آمریکا به وجود آمد

به گزارش کلیک ، در حالی که هزینه های پیش رو هنوز به عنوان یک مانع در توسعه شبکه تولید انرژی بادی قلمداد می شود، اما این انرژی دارای مزایای بسیاری مانند هزینه کم تعمیر و نگهداری را دارا می باشد و همچنین این انرژی، انرژیی پاک محسوب می شود.

نیمی از انرژی ایالات متحده آمریکا

از آنجا که نیروی باد بیش از ۵۰ درصد برق مورد نیاز ایالات متحده آمریکا را تامین می کرد، انرژی های تجدیدپذیر به عنوان یک نقطه عطف بزرگ در این کشور به حساب می آمدند. ائتلاف نیروی جنوب غربی امریکا (SPP) (یک شبکه عامل که مسوولیت نیرورسانی به ۱۴ ایالت را بر عهده دارد) متذکر می شود که استفاده از نیروی باد برای تامین برق طی دوره ای کوتاه امر مهمی برای ایالات متحده آمریکا محسوب می شود، زیرا در حقیقت این اولین باری است که شبکه نیرو در امریکای شمالی به چنین دستاورد بزرگی دست یافته است.

براساس گزارشات آن ها ، قدرت باد(انرژی بادی) در ماه فوریه گذشته به بیش از ۵۲٫۱ درصد رسیده است، که رکورد ۴۹٫۲ درصدی گذشته خود را شکسته است.

ده سال پیش ، تصور محققان این بود که رسیدن به مقدار ۲۵ درصد نفوذ باد بسیار چالش برانگیز است و بیشتر از این مقدار می تواند اعتبار طرح را با تهدید جدی روبرو سازد.

حتی هنوز هم باد نقش رو به رشدی در ایجاد SPP ترکیبی دارد: سال گذشته باد ۱۵ درصد برق (الکتریسیته)را تولید کرد و در حال حاضر سومین منبع بزرگ تولید این انرژی به حساب می آید.

این امکان وجود دارد که انرژی حاصله از تولید باد را بتوان بیشتر از سایر روش ها مدیریت کرد. سیستم های کوچکتر می تواند کارساز باشد زیرا منابع بزرگ ذخیره انرژی در جهت بهره وری در دسترس می باشد. طبق مطالعات، اگر باد در دشت های وسیع بالایی متوقف شود، می توان منابع میانه غربی و جنوب غربی آمریکا را در جهت جبران کمبود انرژی توسعه داد.

بهره برداری از نیروی باد

در حالی طی سال های اخیر هزینه تولید انرژی بادی به طرز چشمگیری کاهش یافته، ولی باز هم هزینه به عنوان بزرگترین مانع ذکر شده است.انرژی بادی نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های خود می باشد. از آن جا که تولید انرژی بادی برای تولید انرژی نیازمند وزش باد است، این روش تولید ممکن است اقتصادی تر از سایر منابع تولید انرژی مانند زغال سنگ و گاز به ویژه در مناطقی که باد کمتری می وزد، نباشد.

با این وجود، به نظر می آید که مزایای استفاده از انرژی بادی مانند منبع نیرو بودن، پاک بودن و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر، مهم تر از چالش های این تکنولوژی می باشد.

بیش از پیش، کشورهای جهان در حال توسعه د ادن قابلیت های تولید انرژی بادی خود می باشند.

اکنون ایالات متحده آمریکا به کشورهایی مانند اسکاتلند که سال گذشته همه انرژی برق مورد نیاز خود را تنها از طریق انرژی بادی تولید کرده و دانمارک، که با نصب توربین های بادی دریایی این امکان را فراهم ساخت تا انرژی کشور خود را تنها به وسیله انرژی بادی در طول مدت یک شبانه روز تامین کند و نیز سایر نواحی از اروپا که توانایی انرژی بادی در آن ها از زغال سنگ پیشی کرفته است؛ پیوست.

جوامع بشری در تلاشند تا وابستگی های ما به سوخت های فسیلی را با توسعه روش های جایگزین غیرکربنی کاهش دهند، که بی شک دستاوردی قابل توجه خواهد بود. امیدواریم، که این روند را تا اصلاح تکنولوژی ادامه دهیم و هم چنین بتوانیم در آینده ای نزدیک یک تحول عظیم را در پیاده سازی انرژی تجدید پذیر شاهد باشیم.

ارسال نظر