طراحی هواپیمای جدید DARPA با قابلیت برخاستن عمودی

سازمان پروژهای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی(DARPA) به توسعه بسیاری از فناوری های شگرف در طول سالیان دراز کمک کرده است، و به تازگی هواپیمایی را طراحی کرده است که می تواند به صورت عمودی پرواز کند.

طراحی هواپیمای جدید DARPA با قابلیت برخاستن عمودی

به گزارش کلیک، به تازگی سازمانی دولتی در ایالات متحده طرحی برای نوع جدیدی از هواپیما را منتشر کرده که ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر خواهد بود و می تواند به صورت عمودی پرواز کند. هواپیما آزمایشی جدید VTOL دارپا برای پرواز با سرعت های بالا تا ۴۰۰ نات طراحی شده است در حالی که همچنین مهارت شناور ماندن و حتی قابلیت پرواز به عقب را در صورت لزوم دارد.

VTOLX-PlanePhase2ConceptImage 3 (1)

اساسا این هواپیما مجموعه ای از پروانه های جاسازی شده در بال خود دارد که آن را قادر به تغییر مسیر می کند. در هنگام برخاستن، پروانه های هواپیما برای فعال کردن پرتاب عمودی به زمین برخورد می کنند. در طول پرواز ، آنها به صورت افقی قرار می گیرند تا هواپیما را در آسمان به حرکت در آورند. آنها همچنین معکوس می شوند تا هواپیما قادر به پرواز در جهت معکوس باشد.

مدیر برنامه دارپا اشیش باگای در همین خصوص اظهار داشت، این سبک پرواز، روشی بسیار نوین است. شرح آن بسیار چالش برانگیز است اما پتانسیل به حرکت در آوردن سوزن تکنولوژی را به دورترین نقطه دارد و فرصت های بزرگی برای دیگر پرواز های عمودی و محصولات هوانوردی فراهم می کند.

منبع: Yahoo

ارسال نظر